פנינה עין מור עתליה עין מור, מיכל פתאל (צילום: רועי בליצקי)
פנינה עין מור עתליה עין מור, מיכל פתאל (צילום: רועי בליצקי)

מיזם ההדסטארט הייחודי של פנינה עין מור, בתה עתליה והצלמת מיכל פתאל

"הספר הוא מנחת אהבה לכפר": ספר חדש מאת פנינה עין מור, בתה עתליה עין מור והצלמת מיכל פתאל - "עין כרם - לטייל ולבשל", שגויס על ידי מימון המונים. עלות הפרויקט - 90 אלף שקל

פורסם בתאריך: 26.8.17 19:32

הספר – "עין כרם- לטייל ולבשל", שאמור לצאת בתחילת חודש ספטמבר, הוא יצירה של שלוש נשים פנינה עין מור, מדריכת טיולים למעלה מ-20 שנה בעין כרם, שכתבה אסופת סיפורים אנושיים מה-150 השנים האחרונות, בתה עתליה עין מור, שפית שמארחת בביתה ארוחות גורמה, שכתבה את המתכונים, והצלמת הירושלמית מיכל פתאל.

"אנחנו שלוש יוצרות מקומיות", מספרת פנינה עין מור בשיחה עם "כל העיר". "כתבנו בספר שהוא מנחת אהבה לכפר, מתוך תקווה שגם הוא יהיה כלי שמראה את הייחודיות והרב תרבותיות השונות שיש בו. ואת זה שעין כרם הוא הכפר האותנטי האחרון שנשאר בארץ, דבר נוסף שהספר הזה מייצג ייחודיות יצירתית של אם ובת".



פנינה עין מור (צילום: מיכל פתאל)

פנינה עין מור (צילום: מיכל פתאל)


 

הספר היה חלום משותף של עין מור ובתה במשך שנים רבות, אך העבודה עליו החלה בעקבות בעיה שנוצרה לפנינה עין מור במיתרי הקול. בעקבות הדרכה רבת שנים ושימוש לא נכון בקול, בעת שנאלצה להפסיק לדבר, היא התיישבה לכתוב את סיפוריה, ולבטא את אהבתה לעין כרם דרך המילים הכתובות.

כשהן התכוונו להוציא את הספר גילו שמדובר בחלום מאוד יקר, לדברי עין מור – 160 אלף שקל. היוצרות השיגו ככל שיכלו ופנו להדסטרט (גיוס המונים), וגייסו 90 אלף שקלים.

 


כריכת הספר של פנינה עין מור (צילום: studio326)

כריכת הספר (צילום: studio326)


 

פנינה עין מור, דמות מוכרת וידועה בעין כרם, חיה עם משפחתה בכפר מזה 4 דורות בכפר: "אני מדריכה כבר 22 שנים, הייתי בצבא עד גיל 40 ופרשתי בדרגת סגן אלוף", היא מציינת, "בגיל 45 הייתי יו"ר הוועד של עין כרם והובלתי מאבק עיקש לשימור הכפר. החזון שלי בזמנו היה כפר תיירות אקולוגי והחזון הזה מתקיים".

איך עין כרם השתנתה בשנים האחרונות?

"יש שינוי תרבותי ושינוי באוכלוסייה, וזה מדהים. בשנים האחרונות יש המון צעירים שעברו לגור בעין כרם. הם גרים בשכירות. יש עשרות מוזיקאים וישנה פעילות קהילתית ענפה. בנוסף, יש הרבה גני ילדים ובית ספר קהילתי צומח".

את עדיין מדריכה?

"כן, ואפילו אנשים נהנים. אני אוהבת את זה ואנשים אוהבים את סגנון ההדרכה בזכות זה שהוא בעיקר סיפורי ולא עובדתי, אז קל יותר לעכל את זה. אבל אני תמיד אומרת שלכל דבר רע יש גם סיבה כי הבעיה בקול שלי הושיבה אותי לכתוב את הספר. לפני כן כל הזמן דיברתי".

עתליה עין מור מוסיפה ומספרת כי "תהליך כתיבת הספר התחיל ביום שבו נולדתי. כל החיים גדלתי בעין כרם. ניסיתי לגור בכל מיני מקומות אחרים, אבל האהבה העזה שיש לאמא שלי למקום עברה אלי. בילדות היינו מסתובבות ומטיילות כאן, ואוספות שקדים, תאנים, מלקטות זעתר וחוביזה וכל הדברים האלה נכנסו למטבח. התהליך של יצירת הספר היה מדהים בגלל שהלכנו להוצאת הספרים וגילינו שספר זה הדבר הכי יקר בעולם, כמעט ויתרנו על הרעיון ומישהו העלה בפנינו את הרעיון בהדסטרט. גיוס הכסף דרך הדסטראט הוה חוויה מדהימה של אמון. אנשים פשוט קנו את הספר בלי לראות אותו, והרבה לפני שהוא יצא. אנשים פשוט סמכו עלינו והאמינו שהספר ייצא טוב.

 


פנינה עין מור עתליה עין מור, מיכל פתאל (צילום: רועי בליצקי)

פנינה עין מור עתליה עין מור, מיכל פתאל (צילום: רועי בליצקי)


פסטיבל הקיץ הגדול בכיכר ספרא

עושים כבוש לשכונה – פסטיבל לא לדאוגוסט

פסטיבל מקודשת


 

"בהתחלה הייתי סקפטית ולא האמנתי שיקנו", אומרת עתליה עין מור, "אבל קיבלנו כזאת תמיכה ופרגון מאנשים שאני אפילו לא מכירה. זאת היתה חוויה, לא רק של רק לגייס כסף לספר, אלא להראות שהכל אפשרי, גם כשמרגישים אחרת".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר