אירועי יום ירושלים בשנה שעברה (צילומים: סוכנות הצילום שמואל כהן, עיריית ירושלים)
אירועי יום ירושלים בשנה שעברה (צילומים: סוכנות הצילום שמואל כהן, עיריית ירושלים)

גילו בה כל אוהביה – יום ירושלים ה-51: מופעי ענק, סיורים, צעדות ומגוון אירועים

חגיגה תרבותית ביום ירושלים ה-51, גם קרוב לבית - בתוך השכונות. סקירה נרחבת

פורסם בתאריך: 11.5.18 08:37

יום ירושלים ה-51, שיצוין ביום ראשון הקרוב, 13.5, הוא סיבה מצוינת למסיבה, וזו הולכת מסיבה שתימשך ארבעה ימים שלמים ובה תוכלו ליהנות מהופעות, טקסים ומגוון רחב של אירועים ברחבי העיר.

כידוע, יום ירושלים הוא יום חג לאומי לציון איחוד ירושלים תחת ריבונות ישראלית, שבא לציין את הניצחון הגדול בקרב על העיר במלחמת ששת הימים. כמיטב המסורת וכפי שנהוג מזה שנים רבות, את היום החגיגי מציינים עם טקסים ואירועים ייעודים בתוך ירושלים ומחוצה לה, ואף בטקסי זיכרון ממלכתיים לחללים שנפלו בקרב על ירושלים ובמלחמת ששת הימים בכלל.


  • הורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

האירוע המרכזי לציון 51 שנים לשחרורה ולאיחודה של ירושלים יתקיים בגבעת התחמושת ביום ירושלים עצמו (ראשון, 13.5). את האירוע מארגן משרד התרבות והספורט והוא יתקיים במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש העיר ניר ברקת, משפחות הנופלים בקרב על ירושלים ומכובדים נוספים. באירוע יעלו על נס את גבורתם של הלוחמים במערכה על ירושלים, אשר נקשרה בקשר דם ישיר עם שחרורה של העיר. כידוע, 182 לוחמים נפלו בקרבות לשחרור ירושלים במלחמת ששת הימים, כשמיקום העצרת בגבעת התחמושת אינו מקרי, שכן היה זה אזור קרבות עקוב מדם.

אירועי יום ירושלים בשנה שעברה (צילום: סוכנות הצילום שמואל כהן)

אירועי יום ירושלים בשנה שעברה (צילום: סוכנות הצילום שמואל כהן)

כיאה ליום חג, העיר מתעתדת להתקשט בדגלי המדינה, ודגלי ירושלים, שכבר החלו להיתלות ברחבי העיר על ידי העירייה. כמו כן, בעירייה מציינים כי כמדי שנה, ישנו צפי לאלפי מבקרים שיפקדו את הטקסים הממלכתיים, האירועים והחגיגות. אז מה כוללת התוכנית האמנותית ליום ירושלים?

ביום ירושלים עצמו תתקיים קבלת פנים חגיגית של ראש העיר ניר ברקת ורעייתו בברלי במוזיאון מגדל דוד בין השעות 15:30 ל-17:30. האירוע, שהכניסה אליו חופשית, יכלול שחקנים שיגלמו דמויות חיות מההיסטוריה של העיר, תחנת הדרכה ותצפית נוף. בנוסף יתקיימו הופעות של תזמורת ירושלים מזרח ומערב עם קובי אפללו.

כשעה קלה לאחר מכן יתקיים במוזיאון מגדל דוד גם טקס הענקת אות יקיר ירושלים שמוענק ל-12 מתושבי העיר. השנה יוענק גם אות יקיר תעשייני ירושלים ואות יקיר בוני ירושלים. האירוע מיועד למוזמנים בלבד.

ביום החג של ירושלים, יום ראשון כאמור, ישדר אולפן שקוף של תחנת הרדיו גלגל"צ ממדרחוב בן יהודה (בין השעות 19:00-10:00). במשדר המיוחד יתארחו אמנים וזמרים מובילים וכמובן השדרים של גלגל"צ.

בשעות הערב של יום ירושלים יתקיימו מספר מופעי ענק. הראשון, המופע המרכזי של העירייה בשיתוף משרד ירושלים ומורשת והרשות לפיתוח ירושלים בהפקת החברה העירוני אריאל, יתקיים בבריכת הסולטן. התוכנית האמנותית של המופע כוללת את הזמר שלומי שבת, שיארח על הבמה את ריטה, יובל דיין, דודו אהרון, חנן בן ארי ועידן עמדי. הערב ינעל עם מסיבה ירושלמית אל תוך הלילה עם הפרויקט של רביבו. הכניסה חופשית בהרשמה מראש באפליקציית ירושלמי. (מהשעה 21:00).

כמעט במקביל יחגגו הסטודנטים הירושלמים את יום הסטודנט (ואת יום ירושלים) בגן סאקר. במסגרת האירוע, שיחל בשעה 20:00, יעלו על הבמה בגן סאקר מגוון רחב של אמנים, בהם התקווה 6, עדן בן זקן, הדג נחש שיארחו את חנן בן ארי, בלקן ביט בוקס וסקאזי. בסיום תתקיים מסיבת אוזניות.

באותו הזמן תתקיים במרכז העיר חגיגה משותפת ליום ירושלים ולציון 70 שנה למדינה עם מגוון אמני ישראל.

אירועי יום ירושלים בשנה שעברה (צילום: אוליבייה פיטוסי)

מצעד הדגלים (צילום: אוליבייה פיטוסי)

חלוקת פרחים בעיר העתיקה (צילום: תג מאיר)

חלוקת פרחים בעיר העתיקה (צילום: תג מאיר)

 

יום ירושלים, כאמור, הוא יום מיוחד מאוד ובמרכז המבקרים של העירייה מזמינים אתכם לסיורים חינמיים ברחבי העיר. הסיור יתמקד בנושאי הקו העירוני לפני איחוד העיר – בין השנים 1967-1948, תמונות באבן, שירת יהודה עמיחי, ראשי ערים ומצעדי צה"ל. הם יכללו תצפית נוף מבניין העירייה וכניסה לדגם העיר – בית המודל. (ראשון, 13.5, 10:00, 11:00 סיורים בעברית, 12:00 סיור באנגלית ובצרפתית).

בטיילת ארמון הנציב תתקיים תפילת שחרית חגיגית בשעה 8:00 לכבוד יום ירושלים.

אירוע מרכזי נוסף שמתקיים מדי שנה ביום ירושלים הוא ריקוד הדגלים, שמעורר מחלוקת רבה בשנים האחרונות בשל העימותים בין משתתפי ריקוד הדגלים לבין האוכלוסייה הערבית בעיר העתיקה, שבה עובר המצעד. בריקוד הדגלים צפויים להשתתף עשרות אלפי אנשים ובזמן קיומו צפויים שיבושי תנועה גדולים ברחובות שבו הוא יעבור – מגן העצמאות ועד לכותל המערבי.

גם השנה ייערך מצעד הפרחים, וזאת בתגובה לתופעות שנראות בשנים האחרונות בריקוד הגדלים. ביום ראשון בשעה 13:30 פעילי תג מאיר יתכנסו בכיכר ספרא בירושלים וייצאו לחלוקת פרחים בעיר העתיקה בירושלים. המסלול הצפוי: כיכר ספרא בשעה 13:30, שער שכם בשעה 14:00 ומשם לרובע המוסלמי ולסמטאות העיר העתיקה. "מצעד הדגלים האמור לעבור במקום לאחר מכן גורר סגירת חנויות ורחובות ופגיעה במסחר ובמרקם החיים של תושבי הרובע המוסלמי בעיר העתיקה", נמסר מתג מאיר, "נגיע לתמוך בסוחרים ובתושבים, לרכוש מהם מוצרים ולהעביר מסר של חיים משותפים זה לצד זה".

יום ירושלים בשנה שעברה (צילום: אוליבייה פיטוסי)

יום ירושלים בשנה שעברה (צילום: אוליבייה פיטוסי)

ביום ירושלים יתקיימו גם מספר טקסים חגיגיים נוספים למוזמנים בלבד, בהם טקס הזיכרון לעדה האתיופית בהר הרצל.

גם בשכונות העיר יחגגו את יום ירושלים, כשאת האירועים הרבים יובילו המינהלים הקהילתיים בשכונות. כך, במינהל קהילתי גוננים יקיימו במוצאי שבת (12.5) תפילה חגיגית לכבוד יום ירושלים, כולל מופע של הכנר אורן צור והגיטריסט נדב בכר (20:15 באולם הספורט מאחורי המינהל).

ביום ראשון יתקיים במנהל קהילתי בקעה בין השעות 9:00 ל-12:00 אירוע שיכלול שירים, סיפורים וריקודים לירושלים בסימן 70 שנה למדינה, בשיתוף גני הילדים בשכונה.

במתנ"ס קנגורו בקטמון ח'—ט' יתקיים הפנינג שלם שיחל בשעה 15:00 ויסתיים בשעות הערב המאוחרות. ההפנינג יכלול הצגה לילדים, סדנת תיפוף לילדים ולנוער ובשעה 20:00, ברחבת המכולות, יתקיים מופע של הזמר שלומי כהן.

במינהל קהילתי תלפיות מזרח יקיימו ביום ירושלים ערב זמר ושוק מאכלים מיוחד.

באולם מינהל קהילתי מורשה יחלו האירועים בשעה 20:00 עם תערוכה, שירה בנושא יום ירושלים ופעילויות בשיתוף מוזיאון "על התפר".

במינהל קהילתי גנים יתקיים אירוע "בתים פתוחים בשכונה". סדנאות ליום ירושלים בהפעלת התושבים, כולל עליה משותפת למגדל המים.

במינהל קהילתי הר חומה יתקיים מופע של הזמר אהרון רזיאל (20:30 במגרש הספורט).

הזמר עידן סלע יופיע במינהל קהילתי נוה יעקב (20:00ף אולם המינהל. 30 שקלים).

מינהל קהילתי יובלים יקיים שני אירועים ביום ירושלים. בשעה 20:00 יתקיים בבית רחל מופע שירה בציבור. בשעה 20:30, במתנ"ס רמת שרת, יתקיים המופע "מנוחה בנחלאות", דביר סורמלו ואבי אופק בשירים וסיפורים.

מינהל קהילתי קריית משה יקיימו את האירוע של השכונה בבית חינוך עיוורים, שם בשעה 19:00 יתקיים מפגש של מדרשת מעמקים עם הרבנית ימימה מזרחי והרב שמואל אליהו. לאחר מכן תתקיים הופעה של ביני לנדאו והראל טל.

במתחם התחנה ביום שישי ב-17:00 יתקיים "מעגל שירה מקודשת" בהנחיית שמעון לב טהור. ביום ירושלים בשעה 19:30 יתקיים האירוע "מאמינים" – הקשבה ותפילה בין-דתית. ביום שלאחר מכן, שני, בשעה 20:00 יתקיים האירוע "ליבי במזרח" – פיוטי אהבה ממגוון מסורות לארץ ציון ירושלים.

"51 שנים חלפו מאז אוחדה ירושלים לנצח והשנה אנחנו נציין מאורע זה עם מגוון אירועים ברחבי העיר ובשכונות, המאפשר ליותר ויותר קהלים להתחבר לירושלים ולקחת חלק בחגיגות", אומר ראש העיר ניר ברקת, "אני מזמין את כל תושבי ירושלים, מבקריה ואוהביה לבוא לחגוג וליהנות משפע האירועים ביום חגה של בירת ישראל".

סיור בכיכר ספרא (צילום: יח"צ)/

סיור בכיכר ספרא (צילום: יח"צ)

סביב יום ירושלים יתקיימו גם מגוון אירועי "זאת ירושלים", אירועים בסימן חגיגה רב גונית וסובלנות. במסגרת זו, היום, שישי (11.5), יתקיימו במנהל קהילתי גינות העיר סיורים התנדבותיים בהובלת תושבי השכונה, בעקבות הסיפורים האישיים ותחומי העניין שלהם.

עוד במסגרת האירועים: בבית הכרם תתקיים ביום ראשון ההרצאה "הצוענים בירושלים קהילה על הקצה" מפי עפרה רגב. (19:00 בבית הוועד).

מתנ"ס רמת שרת יארח פאנל מיוחד ליום ירושלים בשילוב מוזיקה חיה (19:30 בבית ספר מנשה אלישר).

במגרש הכדורסל בשכונת ניות יתקיים אירוע "מציירים ירושלים" – הכנת ציור קיר ענק והפעלות לילדים (16:30).

בפארק המסילה בשעה 16:00 תתקיים הצעדה הירושלמית – צעדה קהילתית על פארק המסילה.

בתלפיות מזרח בשעה 19:30 יתקיים ערב זמר "ירושלים שלי בזמר ובטעם", כולל טעימות ממתכוני תושבי השכונה.

אירוע מיוחד לנשים סביב יום ירושלים ולקראת שבועות יתקיים ביום שני במכללת אמונה שבתלפיות תחת הכותרת "בין זהב ללבן". האירוע יכלול שיעור של הרב מנחם מקובר, סדנת פיוט של מורין נהדר, סדנאות יצירה ומופע של להקת עלמא (30 שקלים).

מוזיאון ידידי ישראל (צילום: יח"צ)

מוזיאון ידידי ישראל (צילום: יח"צ)

חגיגות מיוחדות לציון יום ירושלים יתקיימו גם במוסדות התרבות ברחבי העיר. כך למשל, מוזיאון ידידי ישראל מציע באותו היום כניסה חופשית למבקרים, שיוכלו לצפות במיצגי תלת ממד לגעת במסכי מגע ואף "להחזיק חיים בידיים" במיצג 'אורות בחשיכה'. על הדרך יזכו ללמוד על ההיסטוריה המיוחדת של ידידי ישראל לדורותיהם ותרומתם לאורך השנים.

יד בן צבי מקיים בסוף השבוע מרתון סיורים ענק לכבוד יום ירושלים. בתוכנית יהיו סיורים מודרכים ברחבי העיר העתיקה והחדשה, סיורי אוכל וטעימות, סיורי שכונות, פולקלור ועוד. כדי לבחור את הסיור המתאים לכם מבין עשרות סיורים מוצעים מומלץ להיכנס לאתר של יד בן צבי.

מוזיאון המוזיקה (צילום: איתי נדב)

מוזיאון המוזיקה (צילום: איתי נדב)

לרגל יום ירושלים הכניסה למוזיאון המוזיקה העברי תהיה במחיר מיוחד של 10 שקלים לילדים עד גיל 10 ולחיילים במדים. המוזיאון ייקח את המבקרים לסיור בין כלי הנגינה העבריים הקדומים סביב מגוון מיצגים אינטראקטיביים, עמדת מציאות מדומה ועוד.

פעילות ליום ירושלים בגן הבוטני (צילום: צביה אדלר)

פעילות ליום ירושלים בגן הבוטני (צילום: צביה אדלר)

הגן הבוטני מציע כניסה חינם ביום ירושלים, ומזמין את הילדים והמבוגרים לצעוד בשביל התגליות רצוף המשחקים.

בתיאטרון החאן יארחו ביום שני את המופע "חוברה'לה" עם ג'קי לוי והזמרת מרב סימן טוב. זהו מופע שהוא חגיגה ירושלמית של שירים, סיפורים והומור סביב געגוע ממחנה יהודה עד גינות סחרוב. "כבר 20 שנה ויותר ג'קי לוי מספר סיפורים ירושלמיים", נמסר מתיאטרון החאן. "הסיפורים הם שהפכו אותו – הבת-ימי – לירושלמי אסלי עם תעודות. ובכל זאת, חוברה'לה הוא המופע הראשון שלו שכולו סיפורים ושירים על ומתוך ירושלים. לוי חבר למרב סמן-טוב, זמרת ויוצרת ירושלמית מוערכת שכתבה והלחינה להיטים כמו "מלך" למירי מסיקה, איסתנא ועוד. ביחד הם מחברים את חוברה'לה ויוצרים ערב מפתיע, המלווה בהרכב נגנים מקצועי".

בתיאטרון ירושלים יתקיימו מספר מופעים באולמות השונים, ביניהם מופע המחול "מולדת יחפה" בביצוע של להקת הורה ירושלים (19:30. 25 שקלים).

בהמשך, בשעה 20:30, תתקיים בתיאטרון ההופעה "ספידי גונזלס מצדיע לישראל". זהו מופע ענק לרגל 70 שנה למדינה בו ישתתפו פט בון וכוכבים נוספים ביניהם שירי מימון, הסימפונית ירושלים, הפסנתרן האמריקאי-יווני דינו קאטסונאקיס, מקהלת מורן ועוד. המופע יפתח בקטע וידאו בו ברברה סטרייסנד תברך את מדינת ישראל לרגל חגיגות ה-70. פט בון, שינחה את הערב מופיע כבר למעלה משישה עשורים, ויצר מוסיקה לאורך שנות הקריירה שלו במגוון רחב של ז'אנרים מוסיקליים מפופ דרך קאנטרי, רוק אנד רול ועד לגוספל. בון שכיכב בעשרות מצעדי להיטים, הופעות חיות ואירועים טלוויזיוניים, מכר למעלה מ-45 מיליון עותקים של אלבומיו והשתתף ב-15 סרטי קולנוע.

"המופע הזה הוא מסע ויזואלי ומוסיקלי לאורך שנותיי הרבות בתעשייה וחשוב מכך, לאורך המורשת ההיסטורית של הארץ היחידה שיש לה חשיבות גדולה כל כך בקרב רוב האנושות", אמר בון "ביקרתי בארץ הקודש מעל לעשר פעמים והתזמון כעת לא יכול היה להיות טוב יותר. בעולם בו שלום, אהבת אחים, כבוד והענקת סיוע לא יכולים להיות חשובים יותר. אנחנו כולנו מתרגשים יותר משמילים יוכלו לתאר". חלק מהכנסות מופע ההצדעה יועברו לעמותת "כנפיים של קרמבו" תנועת נוער עבור בעלי צרכים מיוחדים.

עוד בתיאטרון: מופע של תיאטרון מיקרו (שפועל כידוע בתוך תיאטרון ירושלים) "עיר שמיים", מופע שהוא מעין שיר אהבה לירושלים. המופע בנוי כמו העיר עצמה – פסיפס צבעוני של תרבויות, דתות, סיפורים ואנשים. מערבולת היסטורית שמפגישה על במה אחת נביאים ומצביאים, משוגעים וזונות וסתם אנשים תמימים שנקלעו לעיר. מחול ומולטימדיה, מוזיקה מקורית וספוקן וורד- בכל האמצעים הללו יסופרו תולדותיה של העיר (100-35 שקלים).

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר