מתחם האייסלנד בשנה שעברה (צילומים: באדיבות חברת אריאל, יניב בן חקון)
מתחם האייסלנד בשנה שעברה (צילומים: באדיבות חברת אריאל, יניב בן חקון)

אייסלנד בארנה: משטח ההחלקה על הקרח הענק יושק ביום ראשון

החל מיום ראשון הקרוב: מתחם החלקה על הקרח בשטח של 1,800 מ"ר, שיפעל עד לסוף חודש אוגוסט. החלקה מהנה

פורסם בתאריך: 5.7.18 12:16

ביום ראשון הקרוב, 8.7, ייפתח בארנה בפעם השנייה מתחם ההחלקה על הקרח אייסלנד, אשר יפעל מדי יום מלבד בשבתות עד סוף אוגוסט. בשנה שעברה, כך מספרים בחברה העירונית אריאל, אשר אמונה על הבאת מתחם ההחלקה על הקרח לארנה, לקחו חלק באטרקציה מעל ל-45 אלף איש, והשנה מצפים בחברה המפיקה את האירוע למספרים דומים.

מתחם הקרח, ייבוא מיוחד מאוסטריה, משתרע על פני כ-1,800 מ"ר ומאובזר בציוד חדיש. המשטח עשוי קרח אמיתי ומתאים למשתתפים מגיל 5 ואילך. לרשות המחליקים יעמוד במהלך הקיץ צוות הדרכה מקצועי שיוכל לסייע למתחילים בהחלקה.



ציון תורג'מן, מנכ"ל חברת אריאל, מספר כי נעשו שינויים ושיפורים מהשנה שעברה לטובת עשרות אלפי המבקרים שיגיעו ליהנות ממשטח הקרח של אייסלנד. "קנינו יותר נעליים מיוחדות לספק למשתתפים", הוא אומר, "הוספנו מתקנים לילדים ועוד צוות של מדריכים מקצועיים. כמובן שבגלל הביקוש שהיה בשנה שעברה, הבנו שהמתחם צריך להיות פתוח במשך יותר זמן, והארכנו את זמן הפעילות עד לסוף חודש אוגוסט, זאת לעומת השנה שעברה, אז המתחם פעל עד ה-10 באוגוסט. בנוסף, אנחנו מתכננים להביא אטרקציות נוספות כמו מופעים על הקרח של קבוצות ונבחרות שונות שיגיעו למופעי ראווה. נפרסם על כך עוד פרטים בהמשך".

מתחם האייסלנד בשנה שעברה (צילום: באדיבות חברת אריאל)

מתחם האייסלנד בשנה שעברה (צילום: באדיבות חברת אריאל)

כזכור, בשנה שעברה אירח מתחם אייסלנד גם אטרקציה מיוחדת של להקת 'Cirque de Glace' – מופע קרח בינלאומי, שעסק בסיפור הבריאה של כדור הארץ, וכלל עשרות רקדנים ואקרובטים והפקה שמשלבת קרח ואש. כמו כן, בחודש יולי בקיץ שעבר התקיימו במקום תחרויות הוקי קרח במסגרת תחרויות המכביה ה-20. במסגרת תחרויות אלו התמודדו נבחרות מישראל, מארצות הברית, קנדה, גרמניה, רוסיה ואוקראינה בקטגוריית מבוגרים, נוער וצעירים.

תורג'מן מספר שבשנה שעברה מתחם הקרח נחשב להצלחה גדולה, ולכן הוחלט לחזור על הרעיון גם השנה. "עצם העובדה שהגענו לכך שבמשך ימים שלמים המתחם היה מלא עד אפס מקום אומרת הכל", הוא מציין בגאווה, "אפילו לא יכולנו להכניס את כולם ולאפשר לכל הילדים המעוניינים להשתתף בפעילות. הגענו למספרים מדהימים של קהל, מה שמוכיח בעינינו שהילדים אוהבים את האטרקציה הזו, שהרי זו אחת היחידות שאני מכיר, שבמקום לצפות בה, המשתתפים הם השחקנים הראשיים".

מתחם האייסלנד בשנה שעברה (צילום: באדיבות חברת אריאל)

מתחם האייסלנד בשנה שעברה (צילום: באדיבות חברת אריאל)

עלות הכניסה להחלקה של 50 דקות תהיה השנה 30 שקלים לילדים בגילאי 18-5, ו-40 שקלים למבוגרים. יצוין כי המחירים נמוכים יותר מאשר בשנה שעברה, אז הם עמדו על 40 שקלים לילדים ו-50 שקלים למבוגרים (אם כי לכבוד חגיגות 50 השנה לאיחוד העיר התקיים מבצע של כרטיסים ב-20 ש"ח לכמות מוגבלת של קונים).

בין הלקחים שנלמדו מהשנה שעברה, הוחלט שלא תהיה מכירה מוקדמת ורכישת כרטיסים מתבצעת בקופות הארנה בלבד. שעות פתיחת המקום הן בין 9:00 ועד 22:00 בערב, כאשר הכניסה האחרונה היא בשעה 21:00. בימי שישי יהיה המתחם פתוח עד השעה 14:00.

מתחם האייסלנד בשנה שעברה (צילום: באדיבות חברת אריאל)

מתחם האייסלנד בשנה שעברה (צילום: באדיבות חברת אריאל)

"כל התקופה הזו ייהנו ילדי ירושלים וישראל כולה מהחלטת ראש עיריית ירושלים, שהמחירים יהיו לטובת הקהל הרחב ויהיו מחירים עממיים", אומר תורג'מן, "אין לי ספק שהמחירים שנקבעו כדי לאפשר לכל אותם אנשים המעוניינים לגלוש על הקרח אכן יגרמו להם לעשות זאת, כי מדובר במחירים שווים לכל נפש".

המתחם החדש יכול להכיל 200 איש בזמן נתון, אשר יתחלפו, כאמור, בסבבים של 50 דקות. "כל מי שיגיע למקום יראה לפניו את משטח הקרח הגדול ביותר בישראל", מתגאה תורג'מן, "1,800 מ"ר של קרח אמיתי, שבו יהיו מדריכים שיסייעו לילדים בשלבים הראשונים לקיים את הפעילות השוטפת. לקטנים ולרכים ביניהם רכשה חברת אריאל פינגווינים ומתקנים לילדים: מזחלות קרח לישיבה או עמידה בצורות של פינגווינים וכלבי ים שיסייעו להם בצעדי ההחלקה הראשונים, כדי שיוכלו ליהנות ולהחליק עם ההורים במקום. לרשות הילדים והמשפחות יעמדו מאות זוגות נעליים מיוחדות אשר יחולקו למשתתפים. המשטח יהיה פתוח יום-יום, וכמובן שכל החלקה תהיה בליווי של מוזיקה שתנעים לקהל את האווירה".

 

מתחם הקרח הגיע כאמור מאוסטריה, במבצע אותו מתאר תורג'מן כמורכב למדי. "זו אחת ההפקות המורכבות והגדולות ביותר שקיימנו בארנה", הוא אומר, "זאת מכיוון שמדובר במערכת קירור מיוחדת אשר חייבת לקרר את הקרח במינוס לטמפרטורה ספציפית. הבאנו במיוחד אנשים מיומנים ביותר בתחומם שיודעים להתקין מערכת מורכבת ומסובכת זו, שפועלת על פי הטכנולוגיה החדשה ביותר, ואנו מצפים לקהל רב שיגיע אלינו למקום וייהנה מההשקעה".

מה שעשוי להיות שנוי במחלוקת סביב המתחם, הוא ההחלטה לקיים בין ה-23.7 ועד ה-26.7, בימים שני עד חמישי, פעילות נפרדת בין בנים ובנות בשעות הפתיחה. הכניסה בימים אלה תהיה פתוחה לקהל הרחב, אך תוך שמירה על ההפרדה.

בשנה שעברה התרעמו תושבים על כך שכרטיסים שנמכרו מראש לקבוצות חרדים הובילו לכך שבמשך שבוע, התקיימו הפעילויות כרגיל מדי יום במשך ארבע שעות, ובשאר השעות החלקה הפעילות בנפרד לבנים ובנות, בין השעות 14:00 בצהריים ועד 21:00.

מתחם האייסלנד בשנה שעברה (צילום: באדיבות חברת אריאל)

מתחם האייסלנד בשנה שעברה (צילום: באדיבות חברת אריאל)

את ההחלטה לקיים הפרדה במשך ארבעה ימים השנה מסביר תורג'מן: "הוחלט במערכת העירונית לאפשר גם לילדים החרדים להשתתף בפעילות ולבקר באטרקציה, ולכן במשך ארבעה ימים תהיה הפרדה, כדי לאפשר גם לילדים מהמגזרים האחרים להשתתף בפעילות. אין ספק שזו אחת האטרקציות הגדולות ביותר שהגיעו לירושלים, ואין לי ספק שבחום הלוהט ובשרב הילדים ייהנו בפנים ממזג אוויר טוב ומפעילות שתאפשר לילדים ליהנות, בכל הגילאים ולמשפחות מכל המגזרים".

תורג'מן מוסיף כי "זוהי השנה השנייה ברציפות שחברת אריאל, בקיץ הלוהט והחם מקיימת ומפיקה את האירוע הגדול של החלקה על הקרח אייסלנד בירושלים. בתקופת החופש הגדול חשבה החברה לנכון כי יאושר לילדי ישראל והמשפחות להגיע אלינו, לארנה היפה שבה מתקיימים לאורך כל השנה האירועים היוקרתיים בעיר, והפעם מתפנה המקום עבור פסטיבל הקרח הגדול בו אנחנו גאים מאוד".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר