הכניסה לבית הספר גבעת גונן יסודי (צילום: פרטי)
הכניסה לבית הספר גבעת גונן יסודי (צילום: פרטי)

הורי אופק לא לבד – בגבעת גונן זועמים על העירייה: "אינטרסים זרים וכנראה פוליטיים"

שקיפות? שיתוף ציבור? כנראה שעבור עיריית ירושלים מדובר על סיסמאות ריקות, שכן הורי בית הספר גבעת גונן גילו על הכוונה להעביר למבנה שלהם את בית הספר אופק במקרה ודרך הפרסום ב"כל העיר", ללא שום שיחה מקדימה שקיבלו מהעירייה. כעת הם יוצאים למאבק לעצירת המהלך ואומרים: "החלטה שערורייתית"

פורסם בתאריך: 6.1.22 07:32

הורי בית הספר גבעת גונן יסודי זועמים על העירייה ומתכוננים למאבק משמעותי כדי למנוע את המעבר של בית הספר אופק למחוננים למבנה שלהם בשכונות הקטמונים. לטענת ההורים, לא רק שהמעבר יפגע קשות בילידיהם ובבית הספר, עיריית ירושלים ומינהל החינוך לא טרחו כלל לעדכן אותם במהלך והם גילו על כך במקרה – במהלך סיור שערכו הורי אופק בבית הספר שלהם. בנוסף, למרות בקשות חוזרות ונשנות – איש מטעם העירייה עדיין לא נפגש עימם.

כידוע, כפי שפורסם בשבוע שעבר ב"כל העיר", העירייה החליטה להעביר את בית הספר אופק מהמבנה שלו ברמות ולהעבירו למבנה של בית הספר גבעת גונן יסודי. את המבנה של אופק אמורים לקבל תלמידי תבל, בית ספר תיכון שחלק מתלמידיו הם מרמות, כשבסיפור מעורב גם המוסד החינוכי החרדי 'בית שולמית'.

הכוונות של מנח"י ושל העירייה אולי טובות. בירושלים, כידוע, חסרות אלפי כיתות לימוד – בעיקר במגזר הערבי והחרדי – ועל כן מציאת מענה הולם לכל מוסדות החינוך בעיר מסובך מאוד. אבל, וזה אבל גדול, למרות הקשיים האובייקטיביים, עיריית ירושלים כנראה שכחה שמאחורי כל מבנה יש אנשים – תלמידים והוריהם והצוות החינוכי – ויש לשתף אותם במהלכים משמעותיים כמו העתקת מוסד חינוכי למבנה אחר או הכנסת מאות תלמידים למבנה שבו כבר פועל בית ספר.


גבעת גונן יסודי, חטיבה צעירה, בית ספר ירושלים צילום פרטי

החטיבה הצעירה בגבעת גונן (צילום: פרטי)


כנראה ששקיפות ושיתוף ציבור הן רק סיסמאות. הורי בית הספר אופק, כפי שכבר פורסם, מתנגדים נחרצות למאבק והם גם מקבלים גיבוי ממשרד החינוך, שקורא להשאירם במבנה הנוכחי שמתאים לצרכיהם. גם הורי בית הספר גבעת גונן מביעים התנגדות למהלך, ולא רק כי אף אחד לא שיתף אותם.


גבעת גונן יסודי, חטיבה צעירה, בית ספר ירושלים צילום פרטי

גבעת גונן יסודי (צילום: פרטי)


"נדהמנו לשמוע כי קיימת תכנית כזו, וכי העיריה ממשיכה להתייחס למתחם גבעת גונן בשכונת קטמונים כאל מתחם ריק ולהעמיס עליו מוסדות שונים, בהנחתה וללא שיח עם הצוות וההורים בבית הספר", נכתב בפנייה דחופה ששיגר ועד ההורים בגבעת גונן לעירייה. "בית הספר צריך שותף אמיתי וכן כדי להביאו למימוש הפוטנציאל העצום שיש בו. במקום זה אנחנו צריכים לשמוע מהורי אופק והעיתונות המקומית על התוכניות של העירייה ומנחי לבית הספר שלנו".

 

 

"תוכניות ככל שמתממשות לא יכולות להיות ללא שיקוף, וללא מתן מענה הוליסטי קודם כל לצרכי בית הספר", המשיכו וכתבו ההורים. "מדוע החלטות מתקבלות מהיום למחר? נראה לנו שיש כאן אינטרסים זרים וכנראה פוליטיים שמנסים לקדם החלטות שלא לטובת הילדים והקהילה. לסיכום, אנחנו מתנגדים למעבר של אופק למתחם שלנו".

ל"כל העיר" מסרו הורי גבעת גונן כי "מבחינתנו מדובר על החלטה שערורייתית שהתקבלה ללא שיתוף והתייעצות עם בית הספר שלנו. לא הוצגה לנו התוכנית ואיננו רואים חלופות במתחם של בית הספר או בשכונה שיכולות לתת מענה מיטבי למתחם הפיזי של בית הספר. אנחנו מתנגדים בתוקף למעבר של אופק למתחם שלנו".


גבעת גונן יסודי, חטיבה צעירה, בית ספר ירושלים צילום פרטי

גבעת גונן יסודי (צילום: פרטי)


מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים פועלת לחיזוק ופיתוח המענה החינוכי הממלכתי בשכונת גוננים, תוך קיום שיח בין הגורמים השונים ובהם בית הספר, משרד החינוך והמינהל הקהילתי. בשלב זה, נבחנות חלופות שונות לטובת תלמידי בית הספר והמתחם כולו. ראש מינהל החינוך ייפגש עם נציגי הורי השכונה בשבוע הבא, יחד עם המינהל הקהילתי. החלטות יתקבלו בתיאום עם כלל הגורמים, בדיאלוג, בהדדיות ובהסכמה, לטובת ילדי ירושלים כולם".


הבית החדש שלכם מחכה בלוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. אורי

    סבתא שלי נהגה לומר שבני אדם הם לא תפוחי אדמה. לא מעבירים אותם בשק מפה לפשם, וזהו. אבל מבחינת עיריית ירושלים אפשר לעשות כסאות מוסיקליים כאלה. זה עובר לפה, זה עובר לשם. בסוף יגלו שכולם ייצאו לא מרוצים חוץ מאיזה מוסד שמקורב לצלחת, שבשבילו עושים דומינו בכל ירושלים. זה ממש לא לעניין.

  2. אחד

    תפנימו משה לאון = דרעי מייעד את כל ירושלים לחרדים.
    מי שבחר בו מכר את כולנו

  3. חנית

    ירושלים נפלה לתיהום! עיר בקרוב חרדית, חילונים בורחים, קושי לרשום לגן ובית ספר כי יש מעט אופציות לממלכתי

  4. טובת העיר ותושביה

    אסור בתכלית לבחור בלאון כראש העיר . מכר את החילונים לחרדים ,פעל מאינטרסים אישיים עם קבלנים שהורסים את כבישי העיר כדי להרויח על חשבוננו ,הון עתק . התוצאה : בלגאן אדיר ,פקקים הזויים ,כבישים הרוסים לחודשים רבים . בקיצור
    עיריית "חלם" 'במיטבה . לכן ,אנו אשמים שבחרנו
    את ראש העיר הזה . חייבים להחליפו ביום הבוחר ,
    כי בנפשנו הדבר (סכנת נפשות לכולנו ) !!!

  5. העיקר ארנונה בשמיים

    עיריית ירושלים – מחלקת חינוך לא מעניין אותה כלום ושום דבר. בטוח לא רווחת התושבים ועוד יותר לא רווחת הילדים. הם רוצים לעשות וי על המטלות שלהם בלי היגיו ובלי שכל ובלי כלום. קובעים שרירותית דברים. עבד כי ימלוך. צריך להעיף את כל העובדים שם ולהתחיל מחדש. גועל נפש!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר