צילום מסך מתוך הסרטון 'אם האולפנה היתה מזרחית' של בנות אולפנת חורב
צילום מסך מתוך הסרטון 'אם האולפנה היתה מזרחית' של בנות אולפנת חורב

סערת הסרטון הגזעני באולפנת חורב – מחזיקת תיק החינוך משה: "הבנות טעו, אך אסור להעמיד אותן או את המוסד על המוקד"

סגנית ראש העיר חגית משה, מחזיקת תיק החינוך בעיריית ירושלים, בהתייחסות לסרטון הגזעני שצילמו חלק מבנות האולפנה לפורים, שבו הציגו את יוצאי עדות המזרח באופן נלעג וברברי, זאת לעומת בנות האולפנה כיום שהן מנומסות ומתורבתות

פורסם בתאריך: 13.4.23 20:16

סערת הסרטון הגזעני של אולפנת חואב: בתגובה לסרטון "אם האולפנה היתה מזרחית", שצילמו חלק מבנות האולפנה לכבוד פורים, אומרת סגנית ראש העיר חגית משה, מחזיקת תיק החינוך בעיריית ירושלים: "מדובר בסרטון חמור שאסור להעביר על סדר היום. אני נמצאת בקשר רציף עם ראשי אולפנת חורב והצוותים החינוכיים ובשבוע הבא אגיע לשוחח עם התלמידות באופן אישי כדי להסביר את ההשלכות והמשמעות הקשה שיש לפרסום סרטונים מסוג זה".

עוד מוסיפה משה: "עם זאת, כמי שמכירה את המוסד מקרוב אני מבקשת מהציבור להנמיך את הלהבות, ברור לכולנו שהבנות טעו טעות חמורה אך אסור להעמיד את המוסד או את הבנות על המוקד לפני שנעשה בירור מעמיק – אני יכולה להבטיח שלא אשאיר אף פתח לגזענות במכוון או בהלצה במערכת החינוך הירושלמית".

 

 

הסרטון, שצולם כאמור לכבוד פורים באופן הומריסטי לכאורה, מעורר סערה ברשתות החברתיות. בסרטון מופיעים באופן נלעג כל הסטריאוטיפים הגזעניים כלפי יוצאי עדות המזרח. כך למשל, בעוד תלמידות האולפנה מוצגות כמנומסות ומתורבתות, הבנות המזרחיות שפניהן נצבעו בחום מוצגות כברבריות, כשהן יושבות ורוקדות על שולחנות.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "האולפנה שייכת לרשת פרטית ואינה בבעלות עירונית. יחד עם זאת, העירייה ומינהל החינוך העירוני רואים בחומרה את הסוגיה ופועלים לבירור נסיבות המקרה אל מול הנהלת אולפנת חורב".

מטעם הנהלת האולפנה נמסר בתגובה: "מדובר בסרטון שטוב שלא היה בא לעולם, ובשגגה שנפלה תחת ידינו. האולפנה מתנצלת ומצטערת על תוכנו על אף שנעשה על ידי תלמידות כסאטירה ופרודיה במסגרת אירועי פורים. כל מי שנחשף לפעילות האולפנה לאורך השנים יודע כי אינו משקף כלל את הנעשה באולפנה שמביאה לידי ביטוי באופן הרמוני ואמיתי את החיבור בין העדות והגוונים השונים בחברה הישראלית. צוות האולפנה יתכנס בשבוע הבא לדיון בו יופקו לקחים על מנת שדבר דומה לא יישנה. זאת, יחד עם עבודה חינוכית שתיעשה מול צווותי החינוך ותלמידות האולפנה".

בתוך כך, ארגון בצלמו שלח פניה לראש היחידה למאבק בגזענות במשרד המשפטים עו״ד אווקה וזנה והזכיר לו שיש לטפל בבעיית הגזענות, דבר שהוא טרם עשה.

במכתב, כתב מנכ״ל הארגון שי גליק: "לפני חודש פניתי על מקרה גזעני דומה במוסד חינוכי. אני שב וקורא מלבד הטיפול הפרטני במוסד זה וקודמו להקים מערך לימודי מיוחד למגר גזענות כבר בבתי הספר בגיל צעיר. אף אחד לא נולד גזען. אם לא נעמוד אחד ליד השני נהיה תלויים אחד על יד השני".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אולפנה מצוינת , בנות וצוות מקסים ואין שם שום גזענות כולה סירטון הומוריסטי לפורים של נערות , כל מי שמשתלח בנערות ומצקצק בלשונו הוא לוקה בגזענות רק במח חולני וקודח , הופכים סירטון הומוריסטי לגזענות , בושה לפוליטיקאים שמגיבים ובושה לערוץ 12 שזאת הרמה שלהם , הגיע הזמן שהם יתחילו להתעסק בנושאים הבוערים של מדינת ישראל

  2. תתרח

    מדוע אתה אנונימי?
    לא גבר
    פחדן
    כנראה גם גזען…

    הן לא טעו… זה החינוך מהבית הפרטי ומהבית החינוכי..
    שחי על חשבון משלם המיסים גם המזרחי..

    דם כחול לא זורם בעורקיהן…
    אלא דם אירופאי מתבולל. אולי אפילו פחות יהודי..

    כי יהודי אמיתי יכבד יהודי ואפילו כל צלם אנוש באשר הוא.
    תקפצו
    ת

  3. חיה אברמסקי

    בית ספר אליטיסטי , ממש בושה , אם הגרמנים היו עושים את זה על היהודים ?
    זה בא מההורים בושה ,,, הן הברבריות ,,, אולי יצא מהן עוד או רופאות , אבל לא בצלם אנוש , כמו אצל הנאצים היו מכובדים מנומסים אינטליגנטים ומה יצא מהם ????

  4. תורת ישראל

    חורב, מאז ומתמיד היה גזען, היום אני בחסדי השם יתברך, מעל 70 שנה, וזוכרת טוב מאוד שבזמני חורב לא קיבל בנות מעדות המזרח או ספרדיות, והם קראו להן "שוורצה".
    אסור לעבור על זה בשתיקה. הבנות המעורבות חייבות לעשות שירות לאומי ועבודה קהילתית בהתנדבות, לכפר על העבון הזה של בן אדם לחברו. וההנהלה האחראית לחינוך הבנות להתפטר מתפקידם, הן לא ראויות לעסוק בחינוך.
    וכמו כן. כמו שכתוב בכתבה, אסור להתעלם. ויש לפעול בהקדם.
    "בתוך כך, ארגון בצלמו שלח פניה לראש היחידה למאבק בגזענות במשרד המשפטים עו״ד אווקה וזנה והזכיר לו שיש לטפל בבעיית הגזענות, דבר שהוא טרם עשה."
    וגם
    "במכתב, כתב מנכ״ל הארגון שי גליק: "לפני חודש פניתי על מקרה גזעני דומה במוסד חינוכי. אני שב וקורא מלבד הטיפול הפרטני במוסד זה וקודמו להקים מערך לימודי מיוחד למגר גזענות כבר בבתי הספר בגיל צעיר. אף אחד לא נולד גזען. אם לא נעמוד אחד ליד השני נהיה תלויים אחד על יד
    השני"."

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר