בית הספר בכפר עקב, הבוקר
בית הספר בכפר עקב, הבוקר

בגלל תוכנית הלימוד הישראלית: ההצתה של בית ספר בכפר עקב

כשבית הספר הדו לשוני הוצת לפני כמה שנים - המדינה סערה. כשבית ספר במזרח העיר הוצת הלילה - זה עובר מתחת לראדר @ אמש, ראשון, הוצת בית ספר בכפר עקב על רקע מעבר לתוכנית הלימוד הישראלית @ המשטרה פתחה בחקירה, אבל היא כבר חוקרת ירי שבוצע לעבר בית הספר לפני מספר ימים @ ראש העיר משה ליאון הורה להתחיל את שיפוץ המבנה לאלתר

פורסם בתאריך: 4.9.23 11:01

לפני מספר שנים, בנובמבר 2014, כשבית הספר הדו לשוני בירושלים הוצת המדינה סערה וגעשה. ההצתה קיבלה כותרות נרחבות בכלי התקשורת, פתחה את מהדורות החדשות והחקירת המקרה היתה בראש סדר העדיפויות של המשטרה. ובצדק. כזכור, מדובר היה על הצתה על רקע גזעני, כשעל קירות בית הספר רוססו גם כתובות "מוות לערבים", "לא להתבוללות" ועוד.

אמש, בין ראשון לשני, הוצת בית ספר בכפר עקב שבמזרח ירושלים. הרקע להצתה – התנגדות של גורמים פלסטינים למעבר בית הספר לתוכנית הלימוד הישראלית. ההבדל בין נובמבר 2014 לספטמבר 2023 הוא השקט. ההצתה לא מעוררת סערה ציבורית כמו ההצתה של הדו לשוני, שכאמור, היתה אז במוקד השיח הציבורי והמשטרתי.

ההתנכלות לבית הספר בכפר עקב לא החלה אתמול. בשבוע שעבר נורו יריות לעבר בית הספר, גם אז על ידי פלסטינים המתנגדים למעבר של בית הספר לתוכנית הלימוד הישראלית.


בית הספר בכפר עקב, הבוקר

בית הספר בכפר עקב, הבוקר


בית הספר בכפר עקב, הבוקר

בית הספר בכפר עקב, הבוקר


 

 

והמשטרה? היא חוקרת את האירוע. בעקבות פניות למשטרה נמסרה ההודעה הבאה: "הבוקר התקבל דיווח במשטרה על שריפת מבנה, שהתרחשה הלילה בכפר עקב. המבנה המשמש למוסד חינוכי, היה ריק מאדם בעת השריפה, וכתוצאה מהשריפה נגרם לו נזק (ללא נפגעים). המשטרה פתחה בחקירת נסיבות השריפה וחשד להצתת המבנה".

בינתיים, ראש העיר משה ליאון נתן הנחיה לשפץ מיידית את בית הספר ולהביא לפתיחתו בתוך ימים ספורים. עד אז, 50 הילדים שרשומים לבית הספר עברו ללמוד במבנה סמוך.

בעירייה מציינים ש"לא נכנע ונמשיך לחשוב רק על טובת הילדים כדי להעניק להם תקווה ועתיד טוב יותר. זאת המטרה שלנו. גם הילדים של השכונות מחוץ לגדר זכאים לאותה הזדמנות ללא צורך בנסיעה של שעתיים לבית הספר ושעתיים חזור".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. הוד

    איך יכול להיות ש"פלשתינאיים" ירו לעבר בית הספר אם אין עם כזה או קבוצה אתנית כזו?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר