מצעד החיים בפולין (צילום: Wjarek/depositphotos.com
מצעד החיים בפולין (צילום: Wjarek/depositphotos.com)

משרד החינוך ביטל את המסעות לפולין – מי יישא בעלות דמי הביטול?

בחודש דצמבר היו צפויים לצאת מאות תלמידים למסע לפולין והוריהם כבר שילמו עבור הנסיעה. כעת, לאחר שמשרד החינוך ביטל את המסעות בשל המלחמה, נדרשים ההורים לשלם דמי ביטול של אלפי שקלים. האם מישהו יחזיר להם את הכסף?

פורסם בתאריך: 13.11.23 14:35

בסוף השבוע האחרון הודיע משרד החינוך כי בשל מלחמת 'חרבות ברזל' והאנטישמיות הגואה במדינות אירופה – מסעות החורף לפולין מבוטלות. משרד החינוך כיוון בדבריו למסעות שהיו אמורים לצאת בחודש פברואר, כאשר המחשבה על ביטולן כבר כעת היתה שההורים שכבר שילמו על הנסיעות – יבטלו אותן ללא צורך בתשלום גבוה של דמי ביטול.

אולם מה קורה עם המסעות שאמורים היו בחוד דצמבר – בעוד מספר שבועות בלבד? כמובן שגם המסעות הללו מבוטלים, כפועל יוצא מההחלטה של משרד החינוך, אבל במקרה הזה – ההורים כבר שילמו את הכסף והם נדרשים כעת בתשלום דמי ביטול גבוהים, שנעים בין כ-2,400 שקלים לבין תשלום מלא בסך למעלה מ-4,000 שקלים.

ההורים, כמעט מיותר לציין, מתקוממים. ובצדק מוחלט. מאז ההודעה על ביטול המסעות, יצרו הורים רבים קשר עם הנהגת ההורים הארצית בדריהש לטפל בנושא ולדאוג שהמדינה תהיה זו שתישא בעלויות ביטול הנסיעה. הנהגת ההורים קיבלה את התלונות ובימים הקרובים היא צפויה להוציא מכתב מסודר בנושא לשר האוצר בצלאל סמוטריץ', שעיקרו הוא דרישה לקבלת החזר מלא מהמדינה.

"אנחנו דורשים בתוקף שהכספים יוחזרו להורים במלואם", אומר דובר הנהגת ההורים הארצית אייל טל. "ההורים הם לא אלה שבוחרים את החברות שאיתן יוצאים לפולין. החברות האלה זכו במכרז של משרד החינוך. נכון שבמכרז יש תנאים לביטול המסע, ויכול להיות שמשרד החינוך עומד בתנאים הללו, אבל החברות האלה מגבות את עצמן באמצעות דמי הביטול שבמקרים מסוימים הם מלוא הסכום, ומי שמשלמים את המחיר הם ההורים. הם צודקים בדרישתם לקבל החזר. לא ייתכן שההורים ישלמו אלפי שקלים על מוצר שהם לא צרכו אותו, ולא בפעם הראשונה".

 

 

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "ההודעה על ביטול משלחות התלמידים לפולין במועד החורף נמסרה במועד זה כדי למנוע מההורים תשלום דמי ביטול".

יצוין כי בשנת 2020, אז בוטלו המסעות לפולין בהוראת ובהנחיית משרד הבריאות בשל מגפת הקורונה, הכינה מחלקת המחקר והמידע של הכנסת דוח המתייחס לנושא. על פי הדוח של מחלקת המחקר ההורים נדרשו אז לשלם דמי ביטול בהתאם לחוזה בינם לבין חברת הנסיעות, "שעשויים לעמוד על כמחצית או כל עלות הנסיעה – עד 4,800 שקל", לשון הדוח. "גובה ההחזר תלוי במשך הזמן בין מועד יציאת המשלחת להודעה על הביטול. על פי נתוני משרד החינוך, כ-30 אחוז מהמשתתפים שנסיעתם בוטלה יידרשו לשלם את מלוא דמי ההשתתפות במשלחת. כ-40 אחוז נוספים המשתתפים ישלמו עד 2,430 שקל – כמחצית מעלות ההשתתפות במשלחת. סך העלות המשוערת להורים הוא כ-21 מיליון שקל".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר