תגבור חיילים בירושלים (צילום: ארנון בוסאני)
תגבור חיילים בירושלים (צילום: ארנון בוסאני)

פיקוד העורף כבר לא מאבטח מוסדות חינוך בירושלים. העירייה: הנושא בבדיקה

בצל הפסקת האש והעובדה כי ההנחיות בירושלים מקלות, בפיקוד העורף החליטו על הוצאת 60 החיילים שסייעו במשימות אבטחה מירושלים. העירייה: האבטחה במוסדות החינוך תוגברה

פורסם בתאריך: 27.11.23 08:31

מאז תחילת מלחמת 'חרבות ברזל', הורים רבים בירושלים היו מודאגים מהאבטחה בבתי הספר ובמיוחד בגני הילדים בעיר. כידוע, בגנים רבים, בניגוד לבתי הספר, אין מאבטחים קבועים ורבים מהם מאובטחים על ידי שערים נעולים עם קודנים. המלחמה, כאמור, ובמיוחד המתקפה הרצחנית של מחבלי החמאס על יישובי הדרום בשבת הארורה של ה-7/10, גרמה להורים לחששות כבדים ועם חזרת הלימודים תוגברו מערכי האבטחה בעיר גם בסיוע של פיקוד העורף, אשר שיבץ לטובת שמירת המוסדות בעיר 60 מחייליו למשימות אבטחה.

החל מאתמול, ראשון, החיילים הללו כבר לא מתגברים את מערך האבטחה בעיר. סיבה חד משמעית אין, אבל ככל הנראה מדובר על כך שבירושלים ההנחיות המקלות ביותר של פיקוד העורף מבחינת חזרה לשגרה, והחיילים שהוצבו בעיר הועברו לטובת משימות אחרות.

דובר צה"ל מסביר כי "כוחות פיקוד העורף ממשיכים לפעול במרחב בשיתוף פעולה הדוק עם הרשויות המקומיות וגופי החירום. בהתאם להערכת המצב וכחלק מההיערכות להמשך הלחימה, הוחלט לצמצם באופן מוגבל את היקף הכוחות ביחידות מסוימות. זאת מתוך השאיפה לאפשר קיום מילואים לאורך זמן, לצד שמירה על שגרה בצל המלחמה ועל פעילות המשק ככל הניתן. נדגיש כי כוחות הפיקוד ערוכים להרחבת הפריסה באופן מהיר בהתאם להערכות המצב השוטפות".

 

 

ומה עם אבטחת המוסדות, בעיקר גני הילדים, בירושלים? בעירייה הסבירו בנוגע לפיקוד העורף כי "הנושא נמצא בבדיקה". בנוגע לאבטחה מסרו מהעירייה: "עיריית ירושלים תגברה את האבטחה בכל מוסדות החינוך בעיר החל מהיום הראשון של המלחמה ותמשיך כך ככל שיידרש".

בדבריה מתייחסת העירייה, ככל הנראה, גם לפרויקט כיתות הכוננות שקיבל דחיפה רצינית ומשמעותית מאז החלה המלחמה בדרום, כאשר בשבועות האחרונים הוכשרו לפעילות למעלה מ-10 כיתות כוננות בשכונות שונות בעיר.

בנוסף, בעיר פועלת תוכנית 'בני המקום', במסגרת צה"ל מגייס תושבים ותושבות למשימות ביטחון שוטף ותגבור מערכי האבטחה, לרבות במוסדות החינוך. הכוונה היא לגיוס בצו 8 למילואים (כולל תגמול על ימי מילואים לפי חוק) למשימות ביטחון מדי יום ברחבי העיר. במסגרת זו גויסו למעלה מ-100 ירושלמים וירושלמיות, אשר מסייעים במשימות השונות.

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר