ילדים משחקים (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
(צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

הגיל הרך: תוכנית חדשה בגני הילדים ברחבי העיר

תוכנית חדשה תופעל בשנת הלימודים התשע"ח ב־160 גני ילדים בעיר, ומטרתה לצמצם את מספר הילדים הנמצאים בסיכון התפתחותי

פורסם בתאריך: 20.8.17 08:59

מינהל החינוך בעירייה יחל להפעיל בשנת הלימודים הקרובה התשע"ח, בשיתוף משרד החינוך, תוכנית שתעודד פוטנציאל התפתחותי של פעוטות בגיל הרך, במטרה להקטין את מספר הילדים המופנים לוועדות השמה ומסגרות של חינוך מיוחד. התוכנית, הנקראת 'מעברי או"ר', תופעל ב־160 גני ילדים בעיר, בשכונות נווה יעקב, פסגת זאב, הגבעה הצרפתית, הר חומה, גילה ותלפיות.

במנח"י מסבירים כי מטרת התוכנית "היא להקטין את אחוז הילדים המפגינים התנהגויות או מצבים המעידים על בעיות קשות בתחום הרגשי, לצמצם את מספר הילדים הנמצאים בסיכון התפתחותי בתחומים הרגשיים, הוורבליים והחברתיים ואת אחוז הילדים המתקשים ושאינם שולטים במיומנויות יסוד.

קייטנה (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

(צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

התהליך כולל עבודה פרטנית בקבוצות של עד שלושה ילדים והדרכת הורים במתכונת אישית וקבוצתית. במסגרת התכנית ימפו הגננות 10-5 ילדים בכל גן הזקוקים לסיוע ואלו יפגשו עם מדריכות שיגיעו לגן להפעלת התוכנית.

 

 

ראש מנח"י אביב קינן מוסיף ואומר: "מינהל החינוך פועל על מנת לתת את המענה הראוי לכל הילדים בקשת המסגרות החינוכיות בחינוך בעיר וללוותם ברגישות במעבר בין מסגרות. המחקר שהוביל לתכנית או"ר שיקף כי המסגרת החינוכית בה נמצאים ילדים בגיל הרך משפיעה על התפתחותם ולכן זוהי חובתנו להתערב בגילאים הצעירים ולספק לאותם ילדים הזקוקים לליווי את הכתף התומכת והאוזן הקשבת. תכנית מעברי או"ר היא בשורה בגני הילדים בירושלים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר