יום הזיכרון במוסדות החינוך בירושלים (צילומים: פרטיף שהם סלמן וליבי וינר, הגימנסיה העברית, יעל שפיגלמן,
יום הזיכרון במוסדות החינוך בירושלים (צילומים: פרטיף שהם סלמן וליבי וינר, הגימנסיה העברית, יעל שפיגלמן,

בצל נפילת עשרות בוגרים השנה: מוסדות החינוך בירושלים ציינו את יום הזיכרון באופן מיוחד

במוסדות החינוך ברחבי ירושלים ציינו את יום הזיכרון עם טקסים מיוחדים לזכר הבוגרים שנפלו, בדגש על עשרות בוגרי התיכונים שנפלו במלחמת 'חרבות ברזל' ונרצחו במסיבת הטבע 'נובה' בדרום

פורסם בתאריך: 13.5.24 12:23

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה צוין, כמובן, גם במוסדות החינוך ברחבי ירושלים, עם טקסים מיוחדים לזכר הבוגרים שנפלו במלחמות ישראל לאורך השנים, בדגש על מלחמת 'חרבות ברזל', שבה, למצער, נפלו בקרבות עוד עשרות בוגרים של מערכת החינוך הירושלמית.

בחלק מבתי הספר ציינו את יום הזיכרון באופן מיוחד לזכר התלמידים שנפלו מאז מתקפת ה-7/10, בינהם 'הילמפרב', 'פלך', מקיף גילה, גימנסיה וגבעת גונן.


קיר הנופלים בתיכון הימלפרב (צילום: פרטי)

קיר הנופלים בתיכון הימלפרב (צילום: פרטי)


ההנצחה במקיף גילה (צילום: שהםסלמן וליבי וינר)

ההנצחה במקיף גילה (צילום: שהםסלמן וליבי וינר)


בתיכון הילמפרב, קיר הנופלים מונה 64 שמות ופרצוים של בוגרים שנפלו במלחמות ישראל, מתוכם 6 במהלך המלחמה הנוכחית ברצועת עזה. הטקס השנה התקיים במתכונת מיוחדת בסימן 'נופלי חרבות ברזל – בוגרי הילמפרב': סגן אריאל רייך, סמ"ר שחר פרידמן, סמ"ר דביר ברזני, סמ"ר אוריה איימלק גושן, רס"ל במיל' בן זוסמן וסמ"ר ענר שפירא (שהציל מבלים רבים במיגונית סמוך למתחם מסיבת ה'נובה').

במסגרת יום הזיכרון וההתייחדות עם הנופלים התקיימו שיחה עם שרית זוסמן, אמו של בן ז"ל, שיעורים לבחירה בנושא יום הזיכרון וטקס מרכזי בבית הספר.

בבית הספר פלך בנים נערך השנה טקס מיוחד בצל נפילתו של מנהל התיכון יוסי הרשקוביץ' ז"ל שנפל ברצועת עזה ב-10.11.23.


מיזם הנצחה בבית הצייר (צילום: פרטי)

מיזם הנצחה בבית הצייר (צילום: פרטי)


 

 

תיכון מקיף גילה איבד 14 מבוגריו במלחמות ישראל, מתוכם 3 נפלו ב'חרבות ברזל' אדיר טהר, אדיר ג'הורי ודניאל אוחנה – בוגר התיכון שנרצח במסיבת הנובה. השנה, בטקס שייערך בבית הספר יישאו דברים המחנכות לשעבר של השלושה והוכן חדר הנצחה לזכרם בהשתתפות תלמידי בית הספר, בוגרים ומשפחות שכולות.

בגימנסיה החליטו להנציח את 8 הבוגרים שנפלו ברצועת עזה וחלקם נרצחו 'בנובה' באמצעות ספרי זיכרון, סיורים וסרטונים על הנופלים, המגוללים את סיפוריהם האישיים. הללו יוקרנו בחדר הזיכרון בספריית בית הספר. בנוסף לכך, כמדי שנה עורכים בגימנסיה סיורי מורשת קרב על הנופלים לשכבות ז' עד י"ב, כאשר השנה המשפחה של סרן שילה הר-אבן ז"ל, בוגר הגימנסיה שנפל בעזה, יבואו לספר את סיפור חייו, הערכים ומורשת הקרב שלו לפני הטקס.


קיר הנופלים בגבעת גונן (צילום: פרטי)

קיר הנופלים בגבעת גונן (צילום: פרטי)


ההנצחה בבית חינוך (צילום: יעל שפיגלמן)

ההנצחה בבית חינוך (צילום: יעל שפיגלמן)


קיר ההנצחה בגימנסיה (צילום: הגימנסיה העברית)

קיר ההנצחה בגימנסיה (צילום: הגימנסיה העברית)


בגבעת גונן ציינו את יום הזיכרון בצל מותו של סמ"ר רועי דאוי (ז"ל) שנפל באסון הנגמ"ש בעזה. בבית הספר יתקיים מפגש של משפחות שכולות ויערכו מפגשי שיח עם תלמידים. בנוסף, תלמידי מגמת תקשורת בבית הספר יצרו סרט שמלווה את המשפחות השכולות בשכונה (קטמון). גם אמו של רועי (ז"ל) תגיע לנאום. כמו כן, בבית הספר יצרו חלל זיכרון ולוחות הזיכרון חודשו לזכר הנופלים.

גם במוסדות חינוך שבהם לא נפלו בוגרים ציינו את יום הזיכרון במיצגים מרגשים. אחד מהם הוא 'בית הצייר', שבו בחרו הכיתות השונות חללים ממלחמות ישראל, למדו עליהם, הכירו אותם והכינו עבורם מיצג הנצחה וזיכרון.

ראש העיר משה ליאון: "מוסדות החינוך בירושלים זוכרים ומתייחדים עם מיטב הבוגרים שנפלו במהלך מלחמות ישראל, וכן במלחמת 'חרבות ברזל'. מדובר בגיבורים שחירפו את נפשם למען הגנת המולדת. הבוגרים שנפלו התחנכו ולמדו במוסדות העירוניים בכל רחבי העיר ושם ינקו וספגו את הערכים של אהבת המולדת והעם ואהבת העיר, כשלכולם הייתה מטרה אחת: לשמור, להגן על מדינת ישראל ולתרום לה. עלינו מוטלת החובה להעביר את קורות חייהם וסיפורי גבורתם לדורי דורות, כך שמורשת הקרב שלהם, הערכים והמידות הטובות יילמדו לנצח. יהי זכרם ברוך".

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר