(צילום אילוסטרציה: רינת אברג'יל)
(צילום אילוסטרציה: רינת אברג'יל)

שבועיים לתחילת שנת הלימודים: השרתים ועובדי הניקיון מאיימים לשבות

עובדי הניקיון והשרתים בבתי הספר היסודיים ברחבי ירושלים מוחים נגד הכוונה לפטרם ולהעסיק במקומם עובדי קבלן: "לא סופרים אותנו; אנחנו נשבות עד שההנהלה תשב איתנו". העירייה: "אנחנו לומדים את פרטי העניין"

פורסם בתאריך: 19.8.18 08:45

בעוד שבועיים, 2.9.18, תחל שנת הלימודים התשע"ט, וכמו שזה נראה היא לא תיפתח כסדרה. עשרות שרתים ועובדי ניקיון בבתי הספר היסודיים ברחבי ירושלים מאיימים לשבות, במחאה על כוונת העירייה לפטרם ולהעביק עובדי קבלן במקומם.



טענות העובדים הגיעו לידיעת ועד העובדים בעירייה כבר לפני כארבעה חודשים, אלא שלדבריהם, המחאה לא קיבלה התייחסות מצידם.

"לא סופרים אותנו", מספר בשיחה עם "כל העיר" יצחק הובר, אב הבית בבית הספר "אדם" במושבה הגרמנית, "אנחנו שוקלים לעשות עיצומים בשביל לזעזע את ההנהלה שתשב אתנו. הבעיה היא שמכניסים קבלנים לחמישה בתי ספר. ועד העובדים בעירייה לא עונה לנו, למרות שאנחנו מנסים לדבר איתו יום-יום. הם מתחמקים, לא ששים למלחמה, אבל זו הפרנסה שלנו. דורכים עלינו מכל הכיוונים".

הובר מוסיף ואומר: "אני יודע שוועד העובדים מתנגד להכנסת קבלנים, ולא נתנו לזה אישור, אבל מנהלת חינוך ירושלים ממשיכה בדרך שלה. לא סופרים אותנו ולא סופרים את הוועד. לכן אנחנו עומדים על הרגליים האחוריות".

עו"ד אביחי אברהם, יו"ר ועד העובדים בעירייה, טוען בשיחה עם "כל העיר": "אנחנו הסדרנו את הנושא הזה. בכל מקרה, זהו תהליך בהתהוות".

דני בונפיל, יו"ר מרחב ירושלים בהסתדרות, מוסיף: "בינתיים הודיעו לי שזה לא יקרה, אבל אני הודעתי להנהלת העירייה שבמידה והם יכניסו קבלן במקום העובדים הנוכחיים, כל מערכת החינוך בתחום ירושלים תיעצר. כולל סייעות וכולל הכול".

מהעירייה נמסר בתגובה: "אנחנו לומדים את פרטי העניין ונעדכן בהמשך".

כיתה (צילום אילוסטרציה: אילן אסייג)

כיתה (צילום אילוסטרציה: אילן אסייג)

***

בתוך כך, ועד ההורים של בית הספר הניסויי במרכז העיר ממשיך במאבקו נגד הצבת חניוני הקומות סמוך למתחם בית הספר. לדברי ההורים המתקנים יוצבו ממש בסמוך לחצר גני הילדים של בית הספר – כזכור, ההורים חוששים כי המהלך יוביל למפגע זיהום כתוצאה מפליטות כלי הרכב שיגיעו בסמוך לגני הילדים. ההורים, יש לציין, אינם מתנגדים למתקני החניה, אלא למיקום הנבחר. ביום חמישי החלו העבודות להקמת חניוני הקומות – עקב כך ההורים החלו להתארגן למאבק.

בשבוע שעבר נערכה הפגנה במקום תחת הכותרת "לא רוצים מפלצות בגן". בין השאר ההורים והילדים חסמו את התנועה ברחוב הלל.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר