אילוסטרציה של צהרון (צילום: זאב שטרן)
אילוסטרציה של צהרון (צילום: זאב שטרן)

"חנקו את הילדה שלי בחבל": תלונות על אלימות קשה מצד ילדים בצהרון בדרום העיר

הורים לילדים בצהרון בדרום-מערב ירושלים טוענים בשיחה עם "כל העיר" כי בצהרון ישנה אלימות קשה מצד שלושה ילדים. לטענתם, מינהל קהילתי גילה, שאחראי על הפעלת הצהרון, לא נותן להם מענה. גורמים במינהל גילה בתגובה: "מזה תקופה שהצהרון המדובר נמצא תחת פיקוח צמוד"

פורסם בתאריך: 14.3.19 10:19

אלימות בצהרון באחד מגני העירייה בדרום-מערב ירושלים. לטענת הורים לילדים בצהרון, בחודשים האחרונים ישנם אירועי אלימות רבים מצד שלושה ילדים כלפי הילדים האחרון בצהרון. עוד טוענים ההורים, כי הגננת האחראית על הצהרון לא משתפת אותם במתרחש בגן, וכי על האירועים הקשים הם שומעים מהסייעת. טענות נוספות מפנים ההורים למינהל קהילתי גילה, שאחראי על הפעלת הצהרונים בגני הילדים בירושלים.

בשיחה עם "כל העיר" טוענת אמא לילדה בצהרון כי "יש בצהרון 3 ילדים שמתנהגים באלימות – הם זורקים כיסאות, חונקים אותם, ואת הילדה שלי חנקו בחבל. הגננת האחראית בצהרון אומרת לנו שהכל בסדר בצהרון, אבל הסייעת אומרת לנו מה קורה ומספרת לנו שהילדים מתחבאים בשירותים. אנחנו פשוט בהלם. אובדי עצות ממש. בעיה נוספת היא שמינהל קהילתי גילה משתיק את הנושא ולא נותן לנו מענה".

האם מוסיפה וטוענת כי "ההורים בצהרון מתאגדים נגד התופעה, אבל אנחנו לא מקבלים מענה לדרישות שלנו. זה הגיע למצב שילדים לא רוצים לבוא לגן בגלל התופעה הזו. דיברנו עם אחראית הצהרון, אך נאמר לנו שידיהם כבולות ואין מה לעשות. בנוסף, פנינו באמצעות הגננת של הגן, שהיא הגורם המקשר, לעירייה, אך נאמר לנו שמה שקורה בצהרון לא קשור לעירייה, והפנו אותנו למינהל גילה".


תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]


לדברי האם המתלוננת, הורי הילדים דרשו שלצהרון תיכנס סייעת נוספת, אך מינהל קהילתי גילה לא מוכן לתקצב זאת, כך שההורים והילדים נשארים ללא מענה אל מול האלימות. "אלו שלושה ילדים שמשביתים את הצהרון", אומרת האם. "במינהל גילה לא מקשיבים לנו, הם גם אומרים שאסור להוציא ילדים מהצהרון והאלימות מחריפה. אנחנו דורשים עוד סייעת שתהיה פחות סכנה לילדים".


ממנח"י נמסר בתגובה: "מינהל החינוך מכיר את הסוגיה הנוגעת לצהרון הנ"ל ומטפל בה בשיתוף פעולה עם פיקוח משרד החינוך ובקרית החברה למתנ"סים. בשל העובדה שמדובר בילדים, לא נוכל להרחיב מפאת צנעת הפרט. החל מהשבוע תתווסף אשת צוות נוספת לצוות הצהרון אשר הומלצה על ידי גננת הגן ומכירה את ילדי הגן היטב. נמשיך לפעול בשיתוף פעולה עם כלל הגורמים הרלוונטיים והורי הגן על מנת להמשיך את שגרת הפעילות לטובת הילדים והילדות".

לדברי גורמים במינהל קהילתי גילה, "מזה תקופה שהצהרון המדובר נמצא תחת פיקוח צמוד של המדריכה הפדגוגית מטעם משרד החינוך ובקרית בחברה למתנ"סים. עקב אלימות כלפי ילדים וצוות. אכן יש ילדים מאותגרי התנהגות המטופלים מקצועית על ידי הגורמים המתאים. השבוע הגיעה מובילת צהרון אשר מכירה את ילדי הגן היטב, ומומלצת על יד גננת הבוקר. מקווים לשיתוף פעולה עם ההורים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר