קלפי בירושלים

לקראת הבחירות לראשות העיר: יוזמות חינוכיות לעידוד ההצבעה

בתי ספר, מינהלים קהילתיים ותנועות הנוער ברחבי העיר יצאו בקמפיינים ותחרויות לעידוד הצבעה לקראת הסיבוב השני של הבחירות שיתקיים ביום שלישי, 13.11. בעירייה ובמנח"י מברכים

פורסם בתאריך: 12.11.18 08:12

39.86. זהו המספר שרבים רוצים ומנסים לשנות לקראת הסיבוב השני של הבחירות לראשות העיר שיתקיימו ביום שלישי הקרוב, 13.11.18, בין משה ליאון לעופר ברקוביץ.



39.86 היה אחוז ההצבעה בבחירות בירושלים בסיבוב הראשון לפני כשבועיים, נתון מהנמוכים ביותר בישראל ונמוך משמעותית מהממוצע הארצי, שעמד על 59.54 אחוזי הצבעה. גם בניכוי אחוזי ההצבעה במגזר הערבי, שבעלי זכות הבחירה בו אינם מצביעים בבחירות לראשות העיר באופן מסורתי, אחוז ההצבעה בירושלים נותר נמוך מהממוצע הארצי ועמד על קצת פחות מ-55 אחוז.

כעת, רגע לפני הסיבוב השני של הבחירות בירושלים, מתגייסים גורמים שונים על מנת להעלות את אחוזי ההצבעה, כך למשל מינהל קהילתי יובלים פתח בתחרות 'הכיתה המשפיעה – לוקחים את ההורים לקלפי'.

הזמנה להשתתפות בתחרות הצבעה במינהל קהילתי יובלים

 

במסגרת התחרות מזמין המינהל הקהילתי את תלמידי בתי הספר שלומדים באזור פעילותו – מנשה אלישר, אגרון, הניסויי ארגנטינה, כי"ח לחרשים, נווה עציון, השלום ותל"י בית וגן – להשתתף בתחרות נושאת פרסים, כשאת המקום הראשון תכבוש הכיתה שתלמידיה יעלו הכי הרבה תמונות שלהם עם בני משפחתם בקלפי בזמן ההצבעה. הפרס, אם תהיתם, הוא כניסה חינם לכל תלמידי הכיתה לבריכה במתנ"ס פיליפ ליאון.

היוזמה של מינהל קהילתי יובלים אינה היחידה. ישנן יוזמות נוספות, קטנות יותר, של ועדי בתי ספר שונים ברחבי העיר, אשר גם הם קראו לתלמידיהם להגיע עם ההורים לקלפי, להצטלם ולאסוף כמה שיותר תמונות על מנת לזכות בפרס שווה.

תחרות לעידוד הצבעה במינהל קהילתי בקעה

יוזמה נוספת מגיעה מצד תנועות הנוער. כך למשל, בשכונת בקעה תתקיים תחרות היוזמות המוצלחות לעידוד הצבעה ביום הבחירות. בתחרות זו התבקשו תנועות הנוער שפועלות בשכונה להפיק רעיון ייחודי לעידוד הצבעה וליישמו בהצלחה ביום הבחירות. תנועת הנוער המנצחת תזכה בכרטיס לסרט.

בעירייה ובמנח"י, חשוב לציין, מכירים את הקריאה לעידוד ההצבעה מצד בתי הספר ותנועות הנוער ומברכים עליה. "כחלק מהיערכות מינהל חינוך לבחירות המקומיות", נמסר מהעירייה, "הוכנסו תכניות פדגוגיות במימון עירוני שמטרתן הובלת שיח של התלמידים והתלמידות בביתם ובכך עידוד המשפחות לקחת חלק בבחירות ולצאת להצביע. ככל שעידוד ההצבעה בבתי הספר איננו נוטה למועמד\מפלגה מסוימים, אנו מברכים על המסר החינוכי החיובי".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. חילוני מסורתי

    תצביעו ליאון!
    תצביעו רק למי שעומד בין קו התפר של:
    חרדי / חילוני,
    ספרדים / אשכנזים.
    רק הוא יוכל לנהל את העיר על מי מנוחות!
    אם תצביעו לברקוביץ, תקבלו כל יום הפגנות, גם מצד חילונים וגם מצד חרדים!!!
    תצביעו למי שמאחד (-ליאון), לא למי שמפלג (-ברקוביץ)!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר