אלכסנדר דז'יקיץ', שחקני הפועל (צילומים: באדיבות הפועל ירושלים, דן יידוב - באדיבות הפועל ירושלים)
אלכסנדר דז'יקיץ', שחקני הפועל (צילומים: באדיבות הפועל ירושלים, דן יידוב - באדיבות הפועל ירושלים)

דעה | הכל או כלום

שאלת ההצלחה של אלכסנדר דז'יקיץ' תימדד על פי מספר מועט של משחקים מול יריבות ישראליות בכל העונה, אחד מהם ישוחק בדרייב אין בראשון הקרוב

פורסם בתאריך: 11.1.23 23:42

אלכסנדר דז'יקיץ' הביע על עצמו את הסיטואציה שבה הפסד ברבע גמר הגביע להפועל ת"א יכתים את כל העונה של הפועל בזירה הישראלית. אחוז ההצלחה של הפועל תחת המאמן הסרבי, כמו גם הוייב שהוא משדר לגבי ההפסדים הרבים בליגה, מייצרים מצב ששאלת ההצלחה של האיש תימדד על פי 4-5 משחקים מול יריבות ישראליות בכל העונה, אחד מהם ישוחק בדרייב אין בראשון הקרוב.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מי שמספר בראיונות שהוא לא מוטרד מההפסדים בליגה כי "יש לי שיטה והכל מתנהל לפי התכנון", שלא יתלונן אח"כ אם העונה של הפועל בזירה המקומית תוכתר ככשלון כבר באמצע ינואר. אם דז'יקיץ' יעוף מהגביע, הוא יצטרך להביא את הפועל לפיינל פור הצ'מפיונס ולגמר הליגה בארץ כדי להיחשב הצלחה.

עיקרי השיטה של דז'יקיץ' הם תרגילים ארוכים בהתקפה, הגנה חזקה וכפיית קצב משחק איטי וסקור נמוך על היריבה. הפועל שלו מתנהגת כמו קבוצה שכל כך מאמינה בשיטה שלה שהיא מפחדת לשחק יותר מדי משחקים, כי כמות גדולה של משחקים מזמנת סבירות גדולה יותר ליציאה מהשיטה. דז'יקיץ' משדר לשחקנים ולאוהדים גישה רדיקלית ב"פנאטיותה" לפיה הפסד תוך דבקות ב"שיטה" עדיף על ניצחון פרוע שהושג תוך שבירה שלה, אבל מה לעשות שהסגל של הפועל קצר מדי והשיטה עובדת רק כשכולו בריא וכשיר; ובנוסף – הסגנון הזה עובד יותר באירופה ופחות בארץ. יש תחושה שהמאמנים בליגה עלו על הטריק של דז'יקיץ' ושכל הדני פרנקואים של העולם מחכים לו בפינה כדי להוציא את שחקניו מהסיסטם ואותו מהכלים.

לפעמים זה מרגיש שמישהו לחש לדז'יקיץ' בקיץ שבעונותיה הכי טובות באירופה הפועל הייתה בינונית בליגה. זה נכון כמובן לעונת הזכייה ביול"ב ב-2004, אז הקבוצה הפסידה ברבע גמר הפלייאוף לבני השרון בסדרה; ונכון חלקית גם לעונת חצי גמר היורוקאפ תחת פיאניג'אני, אז הפועל היתה באמת פח בליגה רוב העונה אבל התעשתה בסיום ודהרה עד לאליפות. העובדה שאחת היריבות של הפועל בשלב הבא באירופה תהיה חולון חצי טורפת את הקלפים, כי פתאום אירופה זה כאן וההפרדה בין הזירות מתמוססת. לאן שדז'יקיץ' לא מסתכל – מחכות לו הפועל ת"א וחולון. בהצלחה עם זה, אלכסנדר.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר