המתיחות בהר הבית ביממה החולפת (צילומים: דוברות המשטרה)
המתיחות בהר הבית ביממה החולפת (צילומים: דוברות המשטרה)

מתיחות מסוכנת: על רקע ההסלמה הביטחונית – היערכות שיא לקראת תפילות יום השישי של הרמדאן

על רקע ההסלמה הביטחונית והרקטות ששוגרו אתמול לעבר יישובי הדרום והגליל המערבי, אלפי שוטרים ושוטרות ולוחמי ולוחמות מג"ב פרושים ברחבי העיר כדי למנוע התלקחות סביב תפילות יום השישי השלישי של חודש הרמדאן. המשטרה קוראת לציבור המתפללים לפעול בכל דרך למנוע מאותם פורעי חוק ומפרי סדר אלימים לשבש למוסלמים את שגרת הרמדאן ולחלל את המסגד", אומרים במשטרה

פורסם בתאריך: 7.4.23 08:24

למעלה מ-2,300 שוטרים ושוטרות, לוחמי ולוחמות מג"ב ומתנדבים ומתנדבות התפרשו החל משעות הבוקר המוקדמות, שישי, 7.4, ברחבי ירושלים, בדגש על אגן העיר העתיקה והר הבית, זאת לקראת תפילות יום השישי השלישי של חודש הרמדאן.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


ההיערכות המוגברת גם ככה של המשטרה, תוגברה עוד יותר לנוכח ההסלמה הביטחונית והרקטות ששוגרו אתמול (חמישי) מלבנון ומרצועת עזה, כמו גם העימותים האלימים שפרצו בחלק מהערים המעורבות. "במהלך יום השישי השלישי של חודש הרמדאן המשטרה תיערך באופן מוגבר במטרה לאפשר את חופש הדת והפולחן למתפללים הרבים שיגיעו למקומות הקדושים, תוך שמירה על הביטחון והסדר והכוונת התנועה", נמסר מהמשטרה. "כ-2,300 שוטרי מחוז ירושלים, לוחמי מג״ב וכוחות תגבור ארציים, בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן, יפעלו ויתפרסו ברחבי העיר. המשטרה תפעל בכוחות מתוגברים בפרט במעברי עוטף ירושלים, במזרח העיר באזור ובסמטאות העיר העתיקה".

 

 

עוד מדיגים במשטרה כי "מערך הבטחון השוטף יעובה, ותתוגבר הפעילות המשטרתית בצירי התנועה, במטרה לתת מענה מיטבי לכל תרחיש ולהעניק שירותי משטרה מיטביים לציבור. בתוך כך משטרת ישראל תמשיך לפעול לשמירת הסדר הציבורי, למניעה וחקירת פשיעה מכל סוג שהיא, וכן להכוונת קהל וויסות התנועה".

להלן פירוט השינויים הצפויים בהסדרי התנועה מחר, ביום שישי הראשון של חודש הרמדאן (7.4):
יחסמו לתנועת כלי רכב הצירים הבאים בעוטף העיר העתיקה:
סולטאן סולימאן, ואדי ג'וז, דרך יריחו, שמואל בן עדיה, כביש העופל, דרך שכם, סלאח א-דין, מעלות עיר דוד, ואן פאסן, נעמי קיס.

משעות הבוקר ועד לשעות אחר הצהריים, יחסמו לתנועת כלי רכב בהתאם לצורך, הצירים הבאים:
• שד' בר לב מצומת מטה ארצי לכיוון דרום העיר (התנועה תופנה למנהרת אשכול).
• דרך חברון מרחוב מרים החשמונאית לכיוון צפון העיר (התנועה תופנה לדרך בית לחם).
• רח' הצנחנים.
• רח' חיל ההנדסה.
• מנהרת צה״ל.
ציבור הנהגים מתבקש לנסוע בדרך בגין כציר חלופי.

"מאות אלפי מוסלמים הגיעו עד כה להר הבית לתפילות הרמדאן בחציו הראשון. הגעתם הבטוחה, חופש הפולחן ואווירת החג שאפיינה את השבועיים האחרונים – התאפשרה בזכות היערכות המשטרה", אומרים במשטרת ירושלים. "ביומיים האחרונים היינו עדים לניסיון של מאות מפרי הסדר והמתפרעים שהתבצרו בהר הבית, להרוס את החג ולשבש את שגרת התפילות והביקורים בהר הבית. ניסיון זה הוא פרי הסתה הולכת וגוברת ברשתות החברתיות, בין היתר מצד ארגוני טרור. המשטרה קוראת לציבור המתפללים לפעול בכל דרך למנוע מאותם פורעי חוק ומפרי סדר אלימים לשבש למוסלמים את שגרת הרמדאן ולחלל את המסגד. משטרת ישראל תמשיך לפעול נגד כל מי שיפר את הסדר וינסה להפוך מסגד או כל בית תפילה אחר למחסן אמל״ח ומבצר המשמש לכליאת מתפללים ולהפרות סדר אלימות".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר