ד"ר אורי דיאור, המטופלת, ופרופ' אבי בן שושן (צילום: דוברות הדסה)
ד"ר אורי דיאור, המטופלת, ופרופ' אבי בן שושן (צילום: דוברות הדסה)

הדסה: בת 17 התלוננה על כאבי בטן – הרופאים הוציאו גידול ענק במשקל של 3 ק"ג

לאחר שנים שבהן התלוננה הצעירה על כאבי בטן עזים היא הובהלה לבית החולים הדסה עין כרם - בבדיקות נמצא גידול עצום מהאגן ועד לכבד. הרופאים הצליחו להסירו בניתוח זעיר-פולשני; אמה של הנערה: "היינו בהלם, חיצונית לא ראינו כלום, איפה זה התחבא בתוך הגוף הקטן שלה?"

פורסם בתאריך: 10.10.19 13:51

נערה בת 17 מאזור ירושלים, שהתלוננה במשך שנים על כאבי בטן, הובהלה השבוע להדסה עין כרם בעקבות החרפה בכאבם – הרופאים נדהמו לגלות בבטנה גידול ענק במשקל 3 ק"ג. רופאי הדסה הצליחו להסיר את הגידול, שהתפרס מהאגן ועד לכבד, בניתוח זעיר-פולשני.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת" 

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


אמה של הנערה מספרת כי "הבת שלי התלוננה מגיל צעיר על כאבי בטן. אמנם הכאבים לא היו יום-יומיים אך אנחנו תמיד זוכרים אותה כילדה שסובלת מכאבי בטן לאורך השנים. פנינו לרופאים שונים ועשינו בדיקות שונות, אך תוצאות הבדיקות היו תקינות וזה הרגיע אותנו. השלכנו את הכאבים על לחצים שנגרמים משינויים בחיים כגון מעבר דירה, בחינות בבית הספר ותזונה לא מאוזנת".

בשבוע שעבר החלה הנערה לסבול מכאבי בטן עזים, ולכן הגיעה בדחיפות למיון של הדסה עין כרם כשהיא מלווה בבני משפחתה. "לקראת הערב היא החלה להתלונן על כאבי בטן חזקים", מתארת אמה. "הפעם משהו בכאבים היה שונה, היא ממש סבלה והבטן שלה פתאום התנפחה מאוד. היא נערה רזה מאוד, ופיזית די קטנטנה, נבהלנו שפתאום הבטן התנפחה כל כך. הבנתי שמשהו חריג והיה ברור שצריך בדיקה מקיפה".

הנערה התקבלה על ידי צוות הרופאים בהדסה ולאחר בירור מקיף ומהיר, כאמור, נמצא בבטנה גוש ענק הממלא את כל חלל הבטן והאגן.

ד"ר אורי דיאור, מנתח בכיר ומומחה לכירורגיה לפרוסקופית גינקולוגית, מסביר: "כבר מהבדיקה הראשונית, בה יכולנו למשש דרך הבטן גוש ענק היה ברור שיש לברר במהירות את מקור הגוש. מהבדיקות השונות שביצענו לה במהלך הלילה התגלה בחלל הבטן גוש העולה מאזור האגן עד לאזור הכבד, דבר חריג ביותר בשל גודלו. הסימנים הראו כי רוב הסיכויים שמדובר בגידול שפיר, אך לא היינו יכולים להיות בטוחים בכך והיה ברור שאנחנו חייבים להכניס אותה לניתוח בהקדם".

"היינו בהלם מהממצא", מוסיפה ומתארת האמא, "מהגודל העצום של הגידול ומהצורך הבהול בניתוח, הרגשנו מבולבלים, גידול מהאגן לכבד? הבת שלי פעילה וספורטיבית, וחיצונית לא ראינו כלום, איפה זה התחבא בתוך הגוף הקטן שלה? עד עכשיו אני מתקשה להאמין".

בהדסה מציינים כי "ניתוח לפרוסקופי הוא ניתוח זער פולשני בו המנתחים מבצעים חתכים זעירים בדופן הבטן כאשר דרך אחד החתכים מוחדרת מצלמה לחלל הבטן והאגן ודרך החתכים האחרים מכניסים את יתר המכשירים הנדרשים להשלמת התהליך הכירורגי.

ד"ר דיאור: "עם כניסת המצלמה לבטן ראינו כמובן מיד את הממצא הענק שמילא את כל חלל הבטן והאגן. מיד הבנו, שכמו שהערכנו מראש, מדובר בגידול שפיר. הסוג המסוים של הגידול נפוץ מאוד בגיל הפריון, אך הממדים שאליו הגיע הגידול בגיל כה צעיר היו חריגים מאוד".

"מתוך הגידול נשאבו קרוב לשלושה ליטר של נוזל ורקמות נוקשות", אומר ד"ר אבי בן שושן, "ועל מנת להוציא אותן מדופן הבטן הגדלנו מעט את אחד החתכים. לשמחתנו, הצלחנו לבצע את כל הניתוח בשיטה הלפרוסקופית הזעיר פולשנית, וכעבור שלושה ימים היא כבר שוחררה לביתה".

לסיכום, מדגישים ד"ר בן שושן וד"ר דיאור, "מאחר ומקור הגידול היה השחלה, היה חשוב לנו מאוד לשמר את רקמת השחלה שלה ואכן בגמר הניתוח שיחזרנו את השחלה ולמעשה היא נותרה עם שחלה שצפוי לה תפקוד רגיל לחלוטין".


המרכז הרפואי הדסה עין כרם (צילום: אבי חיון)

המרכז הרפואי הדסה עין כרם (צילום: אבי חיון)



אמה של הנערה אומרת ומסכמת: "אני מלאת תודה לצוות המנתחים ולמרכז הרפואי הדסה עין כרם על היחס המקצועי, האנושי והאישי. לאורך כל הטיפול אנשי הצוות ממש ראו אותנו, הסבירו לנו בפירוט את שלבי הטיפול, ההחלמה וההתאוששות. ענו לכל שאלותינו והשתדלו להשרות אווירה רגועה ככל הניתן בתוך ההלם המוחלט שאפף אותנו. זכינו, זכינו בצוות רופאים מומחה, מקצועי ואנושי, שעשה הכול בשביל הילדה שלי. הופתענו לגלות שניתן לבצע ניתוח בסדר גודל כזה בשיטות המתקדמות ביותר שיש, שיטות המונעות סיבוכים ומקצרות את משך ההחלמה. אנו מודים לה' ששלח את השליחים הטובים ביותר – ד"ר אורי דיאור וד"ר בן שושן".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אפרת אסף

    כי ככה זה כשאשה מתלוננת? היא בטח במתח. מה שפעם כונה היסטריה. מנחשת דאם היתה גבר היו דואגים לבדיקה ממצה לפני שנים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר