פרופ' זאב רוטשטיין (צילום: ארנון בוסאני)
פרופ' זאב רוטשטיין (צילום: ארנון בוסאני)

בסופ"ש: מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין עבר אירוע מוחי

מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה פרופ' זאב רוטשטיין, בן ה-69, אושפז בבית החולים שיבא תל השומר בסוף השבוע לאחר שעבר אירוע מוחי קל. מהדסה נמסר כי הוא צפוי לשוב לעבודתו כבר בימים הקרובים

פורסם בתאריך: 14.6.20 09:49

ביום שישי בצהריים הובהל מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה פרופ' זאב רוטשטיין לבית החולים שיבא תל השומר לאחר שעבר אירוע מוחי קל.

בהדסה מציינים הבוקר, ראשון, כי פרופ' רוטשטיין בן ה-69 "אושפז בדחיפות בצהרי יום ו' בבית החולים שיבא, אליו הובהל בשל מה שאובחן כאירוע מוחי קטן. אין ספק שהשבועות האחרונים רוויי הדחק, אל מול עמדת המדינה באשר לצורך להסדרת תפקוד ותקציבי בתי החולים הציבוריים היו קשים מנשוא, בעיקר בזכרון הקצר אל פעילות צוותי בתי החולים שנאבקו במגיפת הקורונה ויכלו לה, והופתעו מהזכרון הקצר של נציגי המדינה".

בהדסה עוד מוסרים כי "פרופ' רוטשטיין ישוב אל משמרתו כבר בימים הקרובים. כפי שהוא בעצמו קבע: הדרך עוד ארוכה וקשה וזה עדיין לא הרגע לנוח".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כזכור, פרופ' רוטשטיין, שמנהל את המרכז הרפואי הדסה משנת 2016, סבר לאורך כל משבר הוקורנה כי יש לדגום אנשי צוות רפואה, גם אם הם אינם מרגישים תסמינים של מחלת הקוורנה – עמדתו הובילה למתיחות מול המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו, במסגרת דיוני ועדת הקורונה בכנסת.

בשבוע שעבר קרא רוטשטיין לממשלה לסייע למרכז הרפואע הדסה. "לאור מגפת הקורונה בישראל שגררה הפסקת הפעילות הרגילה של בתי החולים, והפסקת כל השירותים הרפואיים הרגילים לציבור והקופות לטובת שירותי חרום וטיפול בחולי קורונה, נוצר כצפוי בימים אלה משבר תזרימי כספי בכלל בתי החולים הציבוריים, ובכללם בהדסה", ציינו בשבוע שעבר בהדסה. "המעבר של בתי החולים מתקציב 'גביה מהקופות' ל'תקציב מדינה', מתבצע לדאבוננו באיטיות ותוך מכשולים לא פשוטים. מסתבר שיותר קל לגזור גזירות, מאשר לעמוד במחויבות שהן יוצרות. אי לכך, מבקשת הדסה להודיע על חוסר במזומנים שנובעים מאיחור יישום 'תקציב מדינה' כשיפוי ופיצוי להדסה כמתחייב מהעת הזאת. האמור פוגע ביכולת הדסה קודם כל לשלם כרגיל לספקים, ומאיים על יכולת התפעול התקין של בית החולים".


המרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים (צילום: אבי חיון)

המרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים (צילום: אבי חיון)


הנהלת הדסה פנתה למשרדים הממשלתיים הרלוונטיים: בריאות ואוצר, "לעקוף את כל המכשולים הביורוקרטים ולהסדיר מיידית את תקציבי ותזרימי בתי החולים הציבוריים לשנה זאת ובכללם הדסה", הדגישו בהנהלת בית החולים. "מהספקים מבקשת הדסה לגלות אורך רוח כי בהסתברות גבוהה, הממשלה לא תנטוש בשעה זאת את מערכת הבריאות האשפוזית במדינה".




 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. חנה

    פרופ' זאב רוטשטיין החלמה מהירה ! רק בריאות ורק בשורות טובות אמן.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר