יעל כהן ושושי חולי, השבוע בהדסה עין כרם (צילום: דוברות הדסה)
יעל כהן ושושי חולי, השבוע בהדסה עין כרם (צילום: דוברות הדסה)

נוגע ללב – תרמה כליה לבת דודתה בהדסה: "הגיעה אלי כישועה"

שושי חולי, תושבת ירושלים, היתה זקוקה לתרומת כליה דחופה - בת דודתה, יעל כהן, ממעלה אדומים, לא היססה ותרמה לה: "כעת אנחנו ממש אחיות"

פורסם בתאריך: 6.3.18 10:41

ליעל כהן בת ה-42 ,נשואה ואם לארבעה ממעלה אדומים, היה ברור שהיא תתרום את אחת מכליותיה לבת דודתה שושי חולי, נשואה ואם לשלושה, מתגוררת בירושלים, מיד כששמעה שזו תהיה הדרך להצילה.

הניתוח נערך בהדסה עין כרם על ידי ד"ר הדר מרחב, מנהל מערך ההשתלות של הדסה, וד"ר עבד חלאילה, מנתח בכיר במערך ההשתלות של הדסה. הרופאים מדווחים כי הן התורמת והן מקבלת הכליה מתאוששות באופן חיובי ונראה כי ההשתלה נקלטה היטב.

"התגובה הראשונית שלי כאשר הרופאים הודיעו לי על ההידרדרות במצבי הייתי בחרדה איומה", מתארת שושי חולי, בת הדודה של יעל שזכתה בכליה, "לא ידעתי לאן זה מוביל וידעתי שהתור להשתלת כליה הוא ארוך מאד ויעל פשוט הגיעה לי כישועה. בהתחלה לא הסכמתי, אבל יעל הודיעה לי שאם אני לא לוקחת את הכליה היא ממילא מתחילה בתהליך ותורמת אותה לנזקק אחר שהיא תתאים לו. הבנתי שהיא רצינית בעניין. הטיפול והיחס בהדסה הם הטובים ביותר שיכולתי לייחל להם, והיום, אני מחבקת את אחותי החדשה שבחרה לתאום לי את הכליה שלה, וזה מרגש. כעת אנחנו משפחה עוד יותר מלוכדת והרבה יותר רחבה".

מחדרה במחלקה הכירורגית בהדסה עין כרם סיפרה יעל, בת הדודה התורמת, על ההחלטה הייחודית והמרגשת. "שנה ושלושה חודשים חלפו מאז ששמעתי ששושי חולה – כשהודעתי לה מיד שאני תורמת לה כליה. שושי סירבה באופן מיידי. המשכתי ללחוץ עליה למרות שלא ידעתי אם הדבר אפשרי מבחינת התאמת רקמות או אפילו סוג דם", היא מספרת בחיוך, בעודה מתאוששת מההליך בחדר בו היא מאושפזת. "לאחר הסירוב של שושי, הזהרתי אותה שאתרום את הכליה למישהו אחר ואחרי שהבינה שאני רצינית בעניין היא הסכימה והתחלנו בבדיקות הרקע וההתאמה, יחד עם הוועדה הרפואית, פסיכולוג ועובדת סוציאלית. לרגע לא חשבתי להתחרט. שיתפתי כמובן את בעלי והילדים, הם תמכו בי".

אוראל, בנה בן ה-12 של יעל סיפר: "אימא סיפרה לנו על התרומה המיוחדת שלה וגם הסבירה לנו על כרטיס אד"י ושהיא חתמה עליו, אז גם אני רוצה לחתום על כרטיס כזה".

שלום, הנשוי ליעל, העיד: "לקח לי זמן לעכל את מה שיעל החליטה, אבל זרמתי עם זה. כעת אני מכיר בעובדה שאשתי היקרה עשתה מעשה אצילי ואני מאד גאה בה. זה נדיר וכל המשפחה מברכת על כך".

מיד לאחר ששתי בנות הדודות התעוררו מהניתוח נערכה בין השתיים שיחת וידאו מרגשת. "הקשר ביננו התחזק מאד בשנה האחרונה", אומרת יעל התורמת, "אבל כעת אנחנו ממש אחיות. בבית החולים בהדסה הצוותים היו ממש מדהימים. ד"ר חלאילה, ד"ר מרחב והצוותים הרפואיים מקצוענים, סבלניים ויסודיים. שמתי את הכליה שלי בידיהם ללא כל היסוס והמחלקה היא יותר בית מלון ממחלקה. אני מתכוונת להמשיך ולפעול למען העלאת המודעות לנושא ההשתלות ולאד"י באמצעות הרשתות החברתיות עם עדיפות לפעילות בעיר שלי – מעלה אדומים. התרומה היא עזרה – לא עזרה שולית כמו איתור כתובת, או מציאת טופס. זו עזרה שמצילה חיים, שמשנה אותם. וזו חוויה מעצימה".

 

ד"ר הדר מרחב, מנהל יחידת ההשתלות בהדסה, אומר כי  "התורמת, בת דודתה של הנתרמת רצתה לתרום באופן אלטרואיסטי, ולמעשה לחצה על בת דודתה לקבל את הכליה לפני תחילת טיפול בדיאליזה ובכך מנעה ממנה סבל רב ושיפרה ללא הכר את איכות חייה ואת סיכויי הצלחת הניתוח. תרומות בתוך המשפחה כגון זו, הן הדרך הראויה ביותר להתגבר על מחסור בכליות. חשוב שאנשים הנזקקים לכליה לא יחששו לקבל אותה מקרוב משפחה מתוך חשש שיגרם לאותו קרוב נזק. בהדסה אנו עושים שימוש בטכניקות המתקדמות ביותר על מנת למנוע סיבוכים או כשלים בתרומות אברים מן החי. זהו נר לרגלנו. עד כה אחוז ההצלחה שלנו בהשתלות מן החי בטווח המידי והקצר הוא 100 אחוז. כתמיד, אני קורא לכל הציבור לחתום על כרטיס אד"י לתרומת איברים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. ראובן כראזי

    אין על האחיניות היקרות שלי!!!!
    המון בריאות והחלמה מהירה!!!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מדהים
    איזו נתינה
    תבורכי!!
    רפואה שלימה לשתיכן

  3. בתשי

    יעל אחיינית אהובה ומיוחדת שלי, אלופת האלופות את, מעשה יפה ואצילי עשית ועוד לשושי ליגה ממש, בריאות טובה לשתיכן אוהבת המון

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יפה כל הכבוד. לתרום זה דבר חשוב רבל לחתום על כרטיס אדי זה ממש נוגד את ההלכה מעבר לכל הסחר שיש בזה….

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הכבוד. אמיצה.
    שיהיה רק בריאות

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מרגש מאוד. נתינה מכל הלב.
    הערה קטנה…..יש הבדל בן לתרום שאתה חי לשאתה מת. ולכן כרטיס אדי לא בחשבון למי שחשוב לו שהגוף שלו ישאר נורמאלי ולא קרוע וגזור ושחצי מהאברים גנבו…. למחקר או למסחר

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הגוף מת . לא אכפת לו מה שיעשה בו . רק הנשמה ממשיכה בדרכה לעליונים . ואם את( ה) אדם מאמין – מה לדעתך יחשב יותר בעיני המשפט של מעלה – הדאגה לחיצוניות …לשלמות הגוף המת כמאכל לרימות ותולעים – או הסכמה לתת חיים לאחר – . חשוב שאתה תהיה במצב הנזקקות וכל קרוביך וחבריך והעולם יחשוב רק על שלמות גוויתו ולא על הצלת חייך . אפילו בדברים קטנים אתה מצפה שיבינו יחזקו ויתמכו בך – וכועס או מאוכזב אם לא …עדיף שלא תאמין באמונות שוא – ותאמין ב" אהבתלרעך כמוך " זה הכל .

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר