טיפול נמרץ ילדים, שערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)
טיפול נמרץ ילדים, שערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)

התינוק שנחנק בזמן שאכל: עדיין בטיפול נמרץ בשערי צדק

לאחר שהצוות הרפואי בטיפול נמרץ ילדים בשערי צדק ביצע בתינוק פעולות מצילות חיים הוא החל לנשום בכוחות עצמו, משפחתו צמודה אל מיטתו

פורסם בתאריך: 29.5.18 10:55

אתמול , שני, בערב נרשם שיפור דרמטי במצבו של התינוק, שנחנק תוך כדי אכילת פתיתים בביתו שברוממה, ואושפז במצב קשה.

התינוק הובהל לטיפול נמרץ במרכז הרפואי שערי צדק – שם ביצע בו הצוות הרפואי פעולות מצילות חיים, לאחר שהוא הגיע מחוסר הכרה לחדר הטראומה. בשערי צדק מדווחים כי התינוק בן השנה יצא מכלל סכנה, לאחר שנאבקו על החיים שלו – כרגע הוא  לא מורדם ולא מונשם. משערי צדק נמסר כי התינוק נושם בכוחות עצמו.


  • הורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

בשערי צדק עוד מציינים כי התינוק עדיין נמצא ביחידת טיפול נמרץ ילדים, בראשותה של ד"ר שרית קרני-שחרור, ומצוי בהשגחה רפואית צמודה. הצוות הרפואי לא ממהר להוציא אותו מטיפול נמרץ. כמו כן, גורם בשערי צדק מספר כי משפחתו של התינוק צמודה אל מיטתו, מודאגת אך אסירת תודה על הטיפול המסור של הרופאות והרופאים שהצילו את חייו.

טיפול נמרץ ילדים, שערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)

טיפול נמרץ ילדים, שערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)

כזכור, אתמול הוזעקו פרמדיקים של מד"א ומתנדבים של איחוד הצלה לבית ברוממה בעקבות קריאה על תינוק שנחנק בזמן שאכל. הצוותים הרפואיים, שהגיעו לביתו של התינוק החלו לבצע בו פעולות ראשוניות מצילות חיים, אולם מהר מאוד הוא פונה לשערי צדק במצב קשה – כשהוא ללא הכרה, כשמשפחתו המודאגת של התינוק צמודה אליו.

דב בש, מתנדב ביחידת האופנועים של איחוד הצלה, תיאר: "כשהגעתי למקום יחד עם חובשים נוספים שהיו בסמיכות למקום הענקנו לפעוט טיפול רפואי ראשוני. לאחר מכן הוא פונה בניידת טיפול נמרץ להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים כשמצבו מוגדר קשה וללא הכרה".

בארגון בטרם לבטיחות ילדים מציינים כי ילדים קטנים פגיעים במיוחד לחנק מדברי מזון. "זאת, משום שדרכי הנשימה של ילדים קטנים אינן מפותחות דיין, והן צרות וקטנות יותר משל המבוגר. בנוסף, ילדים פגיעים יותר כיוון שרפלקס השיעול שנועד להוציא חפץ זר שחדר לדרכי הנשימה אינו מפותח דיו, וכן אין להם שיניים טוחנות מפותחות וחזקות דין ללעוס היטב את המזון, ולכן קיים סיכון גדול יותר לשאיפה של מזון בשלמות".


תינוק (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)


מאפייני המזון, לפי בטרם, המגבירים את ההסתברות לחנק של ילדים קטנים הם – מרקם חלקלק הגולש במהירות לעבר בית הבליעה; מרקם הסופח מים מתנפח בקנה; מרקם דביק שנצמד לקנה הנשימה וקשה להסירו; מרקם קשה מקשה על הלעיסה והילד עלול לבלוע את המזון בשלמות. כמו למשל, פיצוחים וסוכריות קשות.  כמו כן, גודל המזון גם מהווה פרמטר ועלול להוות סיכון לחנק: "מזון שגודלו קטן מדי או גדול מדי, חתיכות קטנות מדי נכנסות לקנה הנשימה כאשר מנסים לבלוע אותן לפני שהן נלעסו כראוי וחתיכות גדולות מדי שקשות יותר לעיסה – הילד ישאף אותם וכך תחסמנה דרכי הנשימה", כך לפי בטרם. על פי בטרם "כ-7 אחוזים ממקרי התמותה בקרב ילדים בישראל מתרחשים בעקבות חנק. זאת כאשר אוכלוסיית הסיכון היא בני 1-0 שנים חנק מהווה את הסיבה השנייה לתמותת ילדים בגילי 9-0 שנים כתוצאה מפגיעות".

 

כזכור, בשבוע שעבר, תינוק בן חצי שנה נכווה משמן רותח בבית המשפחה בשכונת נוה יעקב. הוא פונה במצב בינוני על ידי מתנדבי איחוד הצלה לבית החולים שערי צדק. במקרה אחר שהתרחש בירושלים לפני כחודשיים – חייה של פעוטה בת שמונה חודשים מירושלים, שנחנקה מכפתור ניצלו לאחר שמתנדבים של איחוד הצלה הצליחו להוציא את הכפתור מגרונה. באיחוד הצלה – מחוז ירושלים סיפרו כי למוקד החירום של איחוד הצלה התקבלה קריאה על פעוטה שנחנקה בביתה בשכונת מקור ברוך. מתנדבי רפואת חירום של איחוד הצלה סניף ירושלים הגיעו לבית הפעוטה והצילו את חייה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר