ניתוח שתל סחוס בהדסה (צילום: קרטיהיל)
(צילום: קרטיהיל)

הדסה הר הצופים: בוצע ניתוח ייחודי להשתלת סחוס בברך

הניתוח בוצע במטופלת בהדסה הר הצופים וכלל שימוש בשתל שפותח על ידי חברת קרטיהיל הישראלית. ד"ר עדי פרידמן, מנהל המרכז לכירורגיה ארתרוסקופית בהדסה: "זוהי הפעם הראשונה שבה ניתן להשתיל שתל לשחזור סחוס טבעי - כמו זה שנולדים איתו"

פורסם בתאריך: 14.8.18 12:27

שתל חדשני לתיקון פגיעות סחוס בברך הושתל במסגרת ניסוי בינלאומי, בבית החולים הדסה הר הצופים, בגופה של אישה. השתל, Agili-C של חברת קרטיהיל הישראלית, נבדק בימים אלו בניסוי FDA בינלאומי, רב-מרכזי, מבוקר ורנדומאלי שבו משתתפים גם בתי חולים מובילים בארה"ב ובאירופה.



המטופלת עברה כבר כמה ניתוחים לתיקון פגיעת הסחוס בברך, וללא הצלחה. לאחר שמוינה באקראי לקבוצת השתל, נותחה בהצלחה על ידי החוקר הראשי במחקר ד"ר עדי פרידמן, מנהל המרכז לכירורגיה ארתרוסקופית וטיפול בפציעות ספורט במחלקה לכירורגיה אורתופדיית בהדסה.

"מדובר במטופלת צעירה שסובלת מכאבים בברך כבר שנים, לאחר חבלה שגרמה לפגיעה בסחוס ובעצם", מסביר ד"ר פרידמן. "בשל הפגיעה התנתקו חתיכות סחוס ועצם, והיא סבלה מגופיפים חופשיים במפרק. המצב הביא לתפקוד לקוי בפעולות יומיומיות כמו הליכה או עלייה וירידה במדרגות, ולסבל רב. לאור כל אלו הוחלט להציע לה את הטיפול הייחודי".

ניתוח שתל סחוס בהדסה (צילום: קרטיהיל)

(צילום: קרטיהיל)

ד"ר פרידמן מתאר את ההליך הכירורגי, שבמהלכו נעשה שימוש בחומר ייחודי לשחזור הסחוס הפגוע: "השתל, העשוי חומר טבעי, הושתל באזור הפגיעה הסחוסית בברך מתוך ציפייה שיתחלף על ידי התאים הנמצאים בגוף, יהפוך לעצם תת-סחוסית ויגרום לרגנרציה של הסחוס המפרקי הנורמלי – סחוס היאליני. זאת להבדיל מהטיפולים הקיימים היום, אשר בעקבותיהם צומח סחוס פיברוטי, כלומר צלקתי. זוהי הפעם הראשונה שבה ניתן להשתיל שתל לשחזור סחוס טבעי – כמו זה שנולדים איתו. הניתוח עבר בצורה חלקה".

"למרות הפחד אני שמחה שבחרתי בניתוח החדשני", ציינה המנותחת יום לאחר שעברה את הפרוצדורה. "אני יודעת שזה הסיכוי שלי לחזור לחיים שהיו לי לפני הפגיעה, עם ברך בריאה, ושמחה שבחרו בי – כי לא היה כבר סיכוי לטפל בסחוס שנפגע בדרכים אחרות. עכשיו אתחיל את השיקום החשוב".

קרטיהיל, חברת הסטארט-אפ ישראלית, היא שפיתחה את ה-Agili-C. מדובר בשתל עשוי חומר טבעי, שגורם לריפוי ולגדילה מחדש של רקמות סחוס ועצם. עד כה טופלו באמצעותו יותר מ-400 חולים, בעיקר באירופה. החברה נמצאת בעיצומו של גיוס חולים לניסוי הקליני, לצורך קבלת אישור עבור השתל ממנהל המזון והתרופות האמריקאי (ה-FDA). הניסוי כולל מרכזים בארה"ב, באירופה ובישראל, ומטרתו להוכיח את היתרון של שתלי ה-Agili-C על הטיפולים הסטנדרטיים הקיימים כיום. קרטיהיל הוקמה ב-2009, בשיתוף אוניברסיטת בן גוריון. החברה פועלת מכפר סבא ומעסיקה כ-30 עובדים.

ניר אלטשולר, מייסד החברה ומתמחה בתחום הרפואה הרגנרטיבית, אמר: "אנו מברכים את ד"ר פרידמן ואת צוותו על ביצוע ההשתלה, שבוצעה באופן מקצועי וברמה הגבוהה ביותר. בכוונתנו לצרף לניסוי מרכזים נוספים בישראל בחודשים הקרובים".

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר