ועידת ישראל לרפואה 2018, השבוע (צילום: ארנון בוסאני)
ועידת ישראל לרפואה 2018, השבוע (צילום: ארנון בוסאני)

כ-1,500 מבקרים בוועידת ישראל לרפואה 2018

ביום שלישי נערכה בבנייני האומה הוועידה השנתית, שעסקה במגוון נושאים תחת הכותרת "360 מעלות של בריאות", בהם שינויים בהרגלי תזונה, נשים בעולם הרפואה, אתגרים מול משאבים מוגבלים ועוד

פורסם בתאריך: 16.8.18 12:52

ביום שלישי, 14.8, נערכה זו השנה ה־12 במרכז הקונגרסים הבינלאומי בנייני האומה ועידת ישראל לרפואה 2018, ביוזמת המרכזים הרפואיים הדסה, שערי צדק ובני ציון, קופת חולים מאוחדת, הקרן לידידות, חיל הרפואה והרשות לפיתוח ירושלים ובשותפות על מרכז הקונגרסים בנייני האומה. הוועידה, שנערכה בהפקת "כל העיר", עמדה תחת הכותרת "360 מעלות של רפואה" ועסקה במגוון נושאים בוערים על סדר היום הרפואי כמו שינויים בהרגלי תזונה, נשים פורצות דרך בעולם הרפואה, אתגרים רפואיים מול משאבים מוגבלים, טכנולוגיות חדשניות ברפואה ועוד. כ־1,500 מבקרים גדשו את אולם הוועידה.

בוועידה עצמה, שכינסה תחת קורת גג אחת לשעות ארוכות את בכירי מערכת הבריאות בישראל לצד אישי ציבור מובילים, התקיימו שלושה מושבים לצד שולחנות עגולים וגם אתנחתא קומית בדמות הופעה של הסטנדאפיסט ישראל קטורזה. את הוועידה פתחו דברי פתיחה של עורך "כל העיר" אלעד ליפשיץ.


(משמאל) ד"ר יובל וייס, יעקב ליצמן, נפתלי בנט, פרופ' יונתן הלוי, פרופ' זאב רוטשטיין, האלוף איציק תורג'מן (צילום: ארנון בוסאני)

(משמאל למעלה עם כיוון השעון) ד"ר יובל וייס, סגן השר יעקב ליצמן, השר נפתלי בנט, פרופ' יונתן הלוי, פרופ' זאב רוטשטיין, האלוף איציק תורג'מן (צילום: ארנון בוסאני)


לאחר מכן הציגו מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין ומנכ"ל שערי צדק פרופ' יונתן הלוי מצגות מרתקות אודות השינויים שעוברים על המרכזים, בהם המהפכה הדיגיטלית בהדסה עם השקת אפליקציית 'הדסה שלי' וההתפתחות הגדולה שחלה בשערי צדק הן מבחינת מספר המטופלים והן מבחינת תוכניות עתידיות כולל הקמת מכון הסרטן ועוד.

בוועידה נשאו דברים גם יו"ר הקרן לידידות הרב יחיאל אקשטיין, שדיבר על הצורך הדחוף להשקיע יותר בבריאות. עוד נשא דברים מנהל מחוז ירושלים בקופת חולים מאוחדת ד"ר יובל וייס, שדיבר על הזדקנות האוכלוסייה ועל הצורך בהוספת מיטות אשפוז.

כאמור, הוועידה כללה שלושה מושבים, כשהראשון שבהם עסק ב'שינויים בהרגלי התזונה – אמונות ומגמות'. הדוברים הבולטים במושב זה היו סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן, שדיבר על הרפורמה לסימון מזון ומניעת השמנה בקרב צעירים; וח"כ יעל כהן פארן, שדיברה על אתגר המאה להכין אוכל בסביבה משתנה.

מושב ב' של הוועידה עסק בנושא 'אתגרים רפואיים מול משאבים מוגבלים'. לאחר מושב זה התקיים שולחן עגול נוסף, בהנחיית רות רלב"ג מהמרכז הרפואי שערי צדק, ובהשתתפות ח"כ סאלח סעד, פרופ' חננאל הולצר משערי צדק, נעמה היימן ממשרד הבריאות ופרופ' מיכל לוטם מהדסה.


ועידת ישראל לרפואה 2018, השבוע (צילום: ארנון בוסאני)

ועידת ישראל לרפואה 2018, השבוע (צילום: ארנון בוסאני)


המושב השלישי והאחרון התקיים תחת הכותרת 'ד"ר הייטק – חדשנות וטכנולוגיה ברפואה'. את הוועידה חתמה הרצאת האורח של שר החינוך, נפתלי בנט.

הקהל הרב שהגיע לוועידת ישראל לרפואה 2018 נהנה מאוד והעדות לכך, כך לפי המארגנים של הוועידה, היא העובדה שבמשך כל שעות היום האולם היה מלא מפה לאוזן.

"אני מוכרח להודות שבהחלט הופתעתי מההצלחה הגדולה של הוועידה", מציין פרופ' אבי ריבקינד, מיוזמי ומארגני הכנס ומוסיף: "הקהל הצביע ברגליים וזה אומר הכל. מספר כזה של אנשים, כ-1,500 איש שהגיעו לוועידה, זו המחמאה הכי גדולה שיכולנו לבקש. הוועידה הזו היא על המפה ואפילו יותר מזה".

עוד מוסיף פרופ' ריבקינד: "אני חושב שבשנה ה-12 של הוועידה הגענו לפיק אדיר, שכעת נצטרך לדעת לשמר אותו לשנים הבאות. פרופ' ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל, אמר לי בסיום שהוא לא ראה כזה דבר, והוא אדם שכבר היה בכנס רפואי אחד או שניים. הכמויות של הקהל, העובדה שמדובר על קהל שמעורב ומשמיע את עמדתו מדברת בעד עצמה. מספר האנשים שנשארו לפאנלים של אחר הצהריים הוא לא שכיח לכנסים רפואיים. הייתי בהלם ובהתפעלות גדולה מזרם האנשים ומהתגובות שלהם. זה היה מטורף".

 

לסיום מציין פרופ' ריבקינד כי "אני רוצה להודות לכל השותפים והתומכים. לכולם מגיע שאפו גדול. כולנו הרווחנו מהצלחת הוועידה".

(צילומים: ארנון בוסאני, אילן בשור)

(משמאל למעלה עם כיוון השעון) מירה אלטמן, רות רלב"ג, הרב יחיאל אקשטיין, פרופ' אבי ריבקינד (צילומים: ארנון בוסאני, אילן בשור)

רות רלב"ג משערי צדק, שגם היא שותפה מלאה ליוזמה ולהפקת הוועידה, מוסיפה: "אני חושבת שהיה ביקוש חסר תקדים בוועידה השנה. האולם היה גדוש בקהל שהיה צמא למידע שהועבר אליו. הוועידה היתה מעניינת, היא מצליחה ומייצרת ביקוש ואנחנו נצטרך להיערך בהתאם בשנים הבאות".

רלב"ג מתייחסת גם לתוכן העשיר שהוצג השנה ומציינת כי "בצד התוכן קלענו טוב. היה עניין רב, ובמשך כל היום היתה נוכחות מסיבית של הקהל בתוך האולם עצמו. האנשים היו צמאים לשמוע את התוכן וכנראה שבחרנו נושאים טובים ומעניינים מאוד. קלענו בדיוק לטעמו של הציבור. הסך הכל הוא שהיתה ועידה מוצלחת מאוד, היה ביקוש עצום להגיע אליה והיתה נוכחות מורגשת מאוד של הקהל במהלך כל היום ובכל הפאנלים והמושבים".

גם מנכ"ל מרכז הקונגרסים בנייני האומה מירה אלטמן סבורה כי "היתה ועידה מאוד מוצלחת, עם הכי הרבה משתתפים לעומת שנים עברו. גם היכולת להשאיר את כולם לאורך כל היום מדברת בעד עצמה. נעשתה עבודה מצוינת של כל השותפים. אין כנסים כאלה ברמה המקומית ועל זה מגיע שאפו גדול. האנשים נשארו עד הסוף וזה יאמר לזכות כל השותפים לוועידה הזו. התוכן היה מצוין ואין בכלל ספק שהוועידה הולכת ומשתפרת משנה לשנה בזכות שיתוף הפעולה הנהדר בין כלל הגורמים המארגנים. היו תגובות טובות מהקהל על התכנים ועל ההפקה וצריך להסיר את הכובע בפני כולם".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר