(אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
(אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

דפניאלה אציל: פסיכולוגית קלינית בירושלים מומחית לטיפול בחרדה ובטראומה

היא מתמחה בטיפול בטראומה על רקע פגיעה או אובדן, בטיפול בהפרעות חרדה ודיכאון, במצבים של אכילה רגשית, פגיעה עצמית ואבדנות מתוך גישת טיפול גופנית-נפשית. דפניאלה אציל, פסיכולוגית קלינית מומחית בירושלים

פורסם בתאריך: 16.7.19 15:47

עם עשר שנים של ניסיון בטיפול במרפאות ציבוריות כולל בקופ"ח, בביה"ח הדסה, בצה"ל ובאופן פרטי, ובתוספת שנים של הוראת פסיכולוגיה באוניברסיטה הפתוחה ובהדרכה של ספורט, דפניאלה אציל היא אחת הפסיכולוגיות המובילות בירושלים. דפניאלה היא פסיכולוגית קלינית מומחית בירושלים, מטפלת מוסמכת לטיפול בחרדה ובטראומה בשיטת החוויה הסומטית (SE) ומדריכת הורים. היא בעלת קליניקה פרטית בירושלים, נשואה ואם לארבעה ילדים, בוגרת תואר ראשון בפסיכולוגיה מהאוניברסיטה העברית ותואר שני בפסיכולוגיה קלינית מאוניברסיטת ת"א, שניהם בהצטיינות.

דפניאלה אציל - פסיכולוגית קלינית (צילום: יובל כהן אהרונוב)

דפניאלה אציל – פסיכולוגית קלינית (צילום: יובל כהן אהרונוב)

מהו הטיפול שאת מציעה?

"אני מציעה טיפול פסיכולוגי אינטגרטיבי, מדובר בטיפול חוויתי המשלב בין הגוף והנפש. ההנחה היא שהאדם הוא מכלול גופני, רגשי, מחשבתי ורוחני. אנחנו חושבים, מרגישים, חשים, מקווים ומתפללים לטוב. בטיפול אני מנסה לתת מענה לארבעת הממדים של הקיום האנושי. לצורך כך אני משתמשת בהקשבה ובמיומנויות שרכשתי בהכשרה הדינמית המעמיקה ויוצקת לתוך זה טכניקות שלקחתי והוכחו כיעילות משיטת הטיפול ההתנהגותית קוגניטיבית (CBT) ומהחוויה הסומטית (SE). בפועל אני נעזרת בכלי של מודעות-עצמית (self-awareness), על מנת לחשוף רגשות, קונפליקטים, יחסי אובייקט מופנמים, מחשבות או הנחות יסוד שליליות, אך גם כזרקור לחקירה של התחושות הגופניות. כאישה מאמינה אני שואבת ידע וחוכמה מהמקורות היהודים, כמצפן וכמקור לכוח ותקווה בעבודתי האישית והמקצועית. במהלך הטיפול, הגוף משמש אותי כאמצעי לחקירה וגילוי של רגשות שעברו הדחקה והכחשה, זיכרונות מוקדמים וגופניים שלא הגיעו לידי מודעות או הסמלה. החיפוש במפגש הוא אחר חוויה רגשית אותנטית, שהאדם יכול לשאת אותה ולהיות איתה במגע. במובן זה, הגוף משמש ככלי המרכזי לזיהוי סימנים ראשונים של יציאה וחזרה מוויסות. תוך כדי הטיפול המטופל/ת מתנסים ולומדים להפעיל את השיטה במגוון רחב של מצבי חיים וקשיים. כך יוצא ש-SE היא לא רק שיטת טיפול אלא צורת חיים, וכלי שמאפשר לחיות חיים עשירים ומאוזנים. מה שיפה ש-SE זו גישה מאוד חיובית ואופטימית, ששמה דגש לא רק על המצוקות והקשיים של האדם, אלא גם על הכוחות והמשאבים הטבעיים שטמונים באדם".

דפניאלה אציל - פסיכולוגית קלינית (צילום: יובל כהן אהרונוב)

דפניאלה אציל – פסיכולוגית קלינית (צילום: יובל כהן אהרונוב)

במה את מתמחה?

"בטיפול בטראומה על רקע פגיעה פיזית, מינית או התפתחותית, בהפרעות אכילה ובבעיות של אכילה רגשית. בפועל אני מטפלת במגוון רחב של מצבים וקשיים נפשיים, החל מהפרעות חרדה וכפייתיות, בקשיים של רווקות מאוחרת, בלבטים או קשיים של מימוש זוגי או מקצועי, פחדים סביב נישואים, הריון והורות, מצבים של אבל ואובדן, ובמצבים יותר מורכבים המלווים בפגיעה עצמית, ניתוק ואובדנות. אני עובדת עם אוכלוסייה מגוונת, נשים וגברים, חילונים ודתיים, שהייתי אומרת שהמכנה המשותף, שמדובר באנשים שמשהו בחייהם לא עובד טוב והם מבקשים למצוא הקלה או פתרון. כמטפלת נפלה בידי הזכות לעבוד עם אנשים מיוחדים ונפלאים, ולהיות שותפה לתהליכים של החלמה, צמיחה, וריפוי".

יש שיטות שונות בהדרכה הורית, באיזו שיטה את עובדת?

"במהלך השנים האחרונות אני עוסקת, פרט לעבודה הפרטנית, גם בתחום של הדרכת הורים. השיטה עימה אני עובדת מכונה "הסמכות החדשה" פותחה בארץ ע"י פרופ' חיים עומר ועושה הד וגלים גם בחו"ל. אני מאוד מאמינה בשיטה לטיפול בבעיות התנהגות של ילדים ובני/בנות נוער כמו בעיות התחצפות, אלימות, היעדרות מביה"ס, בעיות באכילה, התמכרות למסכים, בזבזנות וכו'. מצאתי שהעקרונות של השיטה רלוונטיים ויעילים בכל גיל, כשלרב לא נדרש תהליך טיפולי ארוך, על מנת לצאת מהבוץ ולהניע את היחסים המשפחתיים בכיוון חיובי. בימים אלו אני עובדת על פיתוח סדנה להורים המבוססת על העקרון האינטגרטיבי. דרך זה אני מקווה להביא גם לתחום של הדרכת הורים, את הקול המשלב בין הגוף והנפש, תוך נתינת תשומת לב מרכזית בסדנה לרכישת כלים מעשיים להורות תוך עבודה במקביל עם הגוף ועם היכולת לוויסות עצמי ורגיעה".

דפניאלה אציל פסיכולוגית קלינית מומחית ומטפלת SE

טלפון: 054-7861171

אימייל: [email protected]


כתבה שיווקית


 

 



המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ נפשי ו/או המלצה מכל סוג, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר