גבעת המטוס, השבוע (צילום: פרטי)
גבעת המטוס, השבוע (צילום: פרטי)

ההזנחה בגבעת המטוס: תלונות על ערימות אשפה ותשתיות רעועות

בצל הקפאת תוכנית הבנייה והפיתוח בגבעת המטוס - הדיירים בשכונה מתלוננים על אשפה שמפוזרת ברחובות, על צמחיית פרא לא מתוחזקת ועל כבישים ומדרכות עם בורות; העירייה ועמידר משליכות את האחריות האחת כלפי השנייה

פורסם בתאריך: 6.8.19 07:44

תושבים בשכונת גבעת המטוס בדרום מזרח ירושלים מתלוננים על הזנחה קשה בשכונה. לטענת התושבים הרחובות מלאים בערימות אשפה, בצמחיית פרא שלא מתוחזקת ועל ותשתיות רעועות של המדרכות והכבישים. הדיירים פנו באחרונה לעירייה – בכיכר ספרא מוסרים ל"כל העיר" כי "האחריות לשכונת גבעת המטוס נמצאת בידי חברת עמידר".


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"יש הרבה שיחים ופסולת בשכונה, זה מפריע לתושבים, רואים את ההזנחה", מתאר ל"כל העיר" תושב השכונה." זה בעיקר באזור התחתון בגבעת המטוס – מדובר בעשבים שוטים. תושבים הולכים בגלל העשבים על הכביש, ולא על המדרכה, זה מסוכן ונמשך המון זמן".



לדברי התושב, הוא ביקש לטפל בעשבים ובאשפה כבר בתחילת האביב, אך הבעיות לא טופלו עד הסוף. בתחית השבוע, לדבריו, הגיעו לשכונה פקחי העירייה אך הושארו על הקרקע שקיות אשפה. "העירייה שלחה כבר כמה פקחים שאמורים לטפל בנושא, שום דבר לא טופל עד הסוף", ממשיך ומספר התושב. "לאחר מספר תלונות שהגשתי, שלחו עובדים ששמו את כל הפסולת בשקיות והשאירו אותן שם והלכו. גם לפני כארבעה חודשים, הם עשו את אותו הדבר. בשורה התחתונה, השיחים והצמחייה עדיין שם ומפריעים להולכי לרגל. שום דבר לא טופל, גם ככה התשתיות בשכונה הזו לא משהו והן מאוד ישנות, אז לפחות שיטפלו באשפה ובצמחייה, לבינתיים עדיין קיימת הזנחה".


גבעת המטוס, השבוע (צילום: פרטי)

גבעת המטוס, השבוע (צילום: פרטי)


כזכור, בגבעת המטוס מתוכננות לקום מאות יחידות דיור – מדובר בתוכנית בנייה שנמצאת בהקפאה בשל לחץ בינלאומי על ישראל שלא לבנות בשטחים מעבר לקו הירוק. בספטמבר 2014 אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים את תוכנית 'גבעת המטוס', במסגרתה צפויים להיבנות בשטח 2,610 דירות, מתוכן כ-600 יחידות דיור למגזר הערבי, בסמוך לשכונת בית צפאפא.  יש לציין כי הקרקע בשכונת גבעת המטוס, הינה מבין הקרקעות האחרונות לבנייה בירושלים הנמצאות מעבר לקו הירוק. ומאפשרת להוסיף להיצע הדירות המצומצם בירושלים ולהשפיע על מחירי הנדל"ן בעיר.



מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "האחריות לשכונת גבעת המטוס נמצאת בידי חברת עמידר, האחראית לתחזוקה הפיזית של השכונה הכוללת תאורה, מים, ביוב, אחזקת השטח הציבורי וכד'. עיריית ירושלים אחראית רק לנושא פינוי האשפה בשכונה. למרות זאת, העירייה, מבצעת אחת לתקופה מבצע ניקיון בשכונה, לרווחת התושבים. במסגרת זאת, ביצעה העירייה בשכונה מבצע ניקיון מקיף, במהלכו נאספה אשפה מרחבי השכונה בכ-140 שקיות אשפה. חלק משקיות האשפה עדיין לא פונו והן יפונו ביומיים הקרובים. יש לציין כי עגלות האשפה בשכונה מפונות שלוש פעמים בשבוע, בימים ראשון, שלישי וחמישי עד שעות הצהריים".

מחברת עמידר נמסר בתגובה: "חברת עמידר אחראית לתחזוקת דירות הדיור הציבורי (ובמקרה האמור קרוונים בהם מתגוררים דיירי דיור ציבורי בלבד ולא בכלל הקרוואנים). כמו כן' אחראית על הזנת החשמל לקרוונים ותאורת הרחוב הממוקמת בשלושה מפלסים הצמודים להם- וככול הידוע לנו הינם תקינים. בכל אופן ניקוי השכונה, תחזוקתה, המדרכות וכו' הינם באחריות הרשות המקומית, כפי שנעשה בכל שכונה".


גבעת המטוס, השבוע (צילום: פרטי)

גבעת המטוס, השבוע (צילום: פרטי)




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר