תפילות ט' באב בכותל בשנה שעברה (צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)
תפילות ט' באב בכותל בשנה שעברה (צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)

היום, ראשון, רבבות צפויים לפקוד את הכותל לציון ט' באב; הכניסות לעיר העתיקה חסומות לתנועה

במשטרת ירושלים ובקרן למורשת הכותל ערוכים לקליטת רבבות המתפללים שיגיעו לשאת תפילות אבלות לציו ט' באב. הצירים המובילים אל העיר העתיקה ייחסמו לתנועה וייפתחו רק בשעות הלילה המאוחרות

פורסם בתאריך: 11.8.19 07:22

היום, ראשון (11.8), צפויים לפקוד את הכותל המערבי עשרות אלפי מתפללים וזאת לציון ט' באב – יום שבו מתאבלים על חורבן בתי המקדשות – בית ראשון ובית שני. בקרן למורשת הכותל המערבי ערוכים לקליטת רבבות המתפללים שצפויים להגיע אל רחבת הכותל במשך כל שעות היממה ועד לצאת הצום בשעה 19:55.

משטרת ירושלים השלימה אף היא את היערכותה, שתכלול פריסה רחבה של כוחות אבטחה ושיטור וסגירת הצירים המובילים את הכותל המערבי בפרט והעיר העתיקה בכלל. "מערך הביטחון השוטף והאבטחה בעוטף ירושלים יעובה ותבוצע פעילות כנגד מבצעי עבירות ושוהים בלתי חוקיים, תוך מתן דגש לאכיפה כנגד מסיעים, מעסיקים ומלינים", מציינים במשטרה ומוסיפים: "מאות שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים ייפרסו לשמירה על הסדר הציבורי, ביטחון הנפש והרכוש, סביב העיר העתיקה וסמטאותיה ובאזור בתי הכנסת לשם שמירת הסדר והביטחון, אבטחת המתפללים, הסדרה והכוונת התנועה במזרח ומערב העיר".


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


במשטרה מפרטים גם על הסדרי התנועה במשך היום ומציינים כי "החל משעות הבוקר תחסם העיר העתיקה לכניסת כלי רכב פרטיים למעט תושבי המקום. כלי רכב הנושאים תו נכה יורשות להיכנס לעיר העתיקה דרך שער יפו". במשטרה מוספים כי "החל מהשעה 17:00 תחסם הכניסה לרחוב סולטן סולימאן, והתנועה תחזור לסדרה בשעות הלילה המאוחרות, עם פיזור המתפללים. הציבור מתבקש להימנע מלהגיע לאזור העיר העתיקה בכלי רכב פרטיים ולהסתייע בתחבורה ציבורית".



בקרן למורשת הכותל המערבי מוסיפים: "החל ממוצאי שבת ועד למחרת היום בשעות המאוחרות של הלילה יגיעו יהודים מכל העדות והחוגים לציין את היום הקשה במקום המסמל ביותר את החורבן. מחזה מרגש של רבבות יושבים על הרצפה ומקוננים על חורבן בית ה' בכל הנוסחאות והמסורות, כראוי למקום המאחד ומלכד שאין בו מחיצות בין חוגים ועדות. ההיערכות תימשך עד השעות המאוחרות של הלילה (בסביבות השעה 2 בלילה), כשהמונים בראשות רבנים וגדולי תורה מגיעים למעמד קידוש הלבנה שנעשית ברוב עם במוצאי יום ט' באב".


תפילות ט' באב בכותל בשנה שעברה (צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)

תפילות ט' באב בכותל בשנה שעברה (צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)


רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ: "ימים אלו הם ימי חשבון נפש על הצורך לעשות כל מאמץ על מנת להשאיר את הכותל מחוץ לכל מחלוקת וסכסוך. לדרוש מעצמנו ומזולתנו להגיע אל הכותל מתוך ענווה ואחדות, קדושה והתרוממות רוח. בימים אלה, ימי בין המצרים, נזכיר לעצמנו כי בית המקדש השני נחרב בעוון שנאת חינם, ובית המקדש השלישי ייבנה בזכות "אהבת חינם".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר