הכותל המערבי (צילום: אוליבייה פיטוסי)
הכותל המערבי (צילום: אוליבייה פיטוסי)

צאת צום ט' באב: עשרות אלפי מתפללים ותפילת קידוש הלבנה בכותל

צום' ט' באב הגיע הערב לסיומו, ומיד לאחריו תאמר תפילת קידוש הלבנה, שמסמלת את התחדשותו של העם היהודי בדומה להתחדשות הירח. עשרות אלפי מתפללים השתתפו בתפילה

פורסם בתאריך: 11.8.19 16:44

עשרות אלפי מתפללים פקדו הערב (ראשון, 10.8), צאת צום ט' באב, את הכותל המערבי. הרבבות התפללו מנחה וערבית ולאחר מכן, לאחר צאת הצום, קיימו את תפילת הלבנה המסורתית.

תפילת הלבנה היא ברכה מיוחדת הנאמרת בחציו הראשון של החודש העברי, אל מול פני הלבנה ההולכת וגדלה בתקופה זו של החודש. בחודש אב נוהגים לומר את התפילה במוצאי ט' באב, משום שהאבלות על חורבן בתי המקדש אינה מתאימה לאמירת הברכה.

יש לציין כי ברכת הלבנה קיבלה משמעות נוספת, שמקבילה את הלבנה לעם היהודי והיא מסמלת למעשה את ההתחדשות של העם היהודי – כשם שהלבנה מתחדשת בכל חודש. בדומה לתפקיד הלבנה להאיר את אור החמה בחשכה, כך תפקיד עם ישראל, להאיר את אורו של הקדוש ברוך הוא.


ברכת הלבנה

בָּרוּךְ אַתָּה יְיָ, אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם.
אֲשֶׁר בְּמַאֲמָרוֹ בָּרָא שְׁחָקִים. וּבְרוּחַ פִּיו כָּל צְבָאָם.
חֹק וּזְמַן נָתַן לָהֶם שֶׁלֹּא יְשַׁנּוּ אֶת תַּפְקִידָם.
שָׂשִׂים וּשְׂמֵחִים לַעֲשׂוֹת רְצוֹן קוֹנָם.[1]
פּוֹעֵל אֱמֶת שֶׁפְּעֻלָּתוֹ אֱמֶת. וְלַלְּבָנָה אָמַר שֶׁתִּתְחַדֵּשׁ.
עֲטֶרֶת תִּפְאֶרֶת לַעֲמוּסֵי בָטֶן שֶׁהֵם עֲתִידִים לְהִתְחַדֵּשׁ כְּמוֹתָהּ. וּלְפָאֵר לְיוֹצְרָם עַל שֵׁם כְּבוֹד מַלְכוּתוֹ:
בָּרוּךְ אַתָּה יְיָ. מְחַדֵּשׁ חֳדָשִׁים


ביממה האחרונה, מאז כניסת צום ט' באב, פקדו את הכותל המערבי מאות אלפי מתפללים, כאשר השיא, כאמור, התקיים בסביבות השעה 20:00 – עם צאת הצום ואמירת ברכבת הלבנה. בקרן למורשת הכותל המערבי מציינים כי "במשך כל היום הגיעו מאות אלפי יהודים מכל העדות והחוגים לציין את היום הקשה במקום המסמל ביותר את החורבן. מחזה מרגש של רבבות יושבים על הרצפה ומקוננים על חורבן בית ה' בכל הנוסחאות והמסורות, כראוי למקום המאחד ומלכד שאין בו מחיצות בין חוגים ועדות. ההיערכות תימשך עד השעות המאוחרות של הלילה (בסביבות השעה 2 בלילה), כשהמונים בראשות רבנים וגדולי תורה מגיעים למעמד קידוש הלבנה שנעשית ברוב עם במוצאי יום ט' באב".


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


גם במשטרת ירושלים נערכו עד לשעות הקטנות של הלילה ולהתפזרות של עשרות אלפי המתפללים מאזור הכותל המערבי. במשטרה מציינים כי במהלך ט' באב נרשמה פריסה רחבה של כוחות משטרה, מג"ב ומתנדבים וזאת על מנת לשמור עסדר ועל אבטחת המתפללים. החל משעות הבוקר של יום ראשון נחסמה העיר העתיקה לכניסת כלי רכב פרטיים למעט תושבי המקום. כלי רכב הנושאים תו נכה יורשות להיכנס לעיר העתיקה דרך שער יפו".



במשטרה מוספים כי "בשעה 17:00 נחסמה הכניסה לרחוב סולטן סולימאן, והתנועה תחזור לסדרה בשעות הלילה המאוחרות, עם פיזור המתפללים. הציבור מתבקש להימנע מלהגיע לאזור העיר העתיקה בכלי רכב פרטיים ולהסתייע בתחבורה ציבורית".



 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר