רחוב צאלים , גילה - הכנה לפח מוטמן (צילום: זהבה נבו)
רחוב צאלים, השבוע (צילום: זהבה נבו)

גילה – פח מוטמן הותקן מתחת לחלונות הדיירים: מה אתם הייתם עושים?

ברחוב צאלים בשכונה החלו עבודות להתקנת פח מוטמן בחזית הבניין - הדיירים חוששים ממפגע תברואתי: "זה יוביל לפסולת ולזוהמה"; בעקבות פניית "כל העיר" בעירייה תתקיים בדיקה למציאת חלופה 

פורסם בתאריך: 25.8.19 16:07

דיירים שמתגוררים ברחוב צאלים בשכונת גילה בירושלים מתלוננים כי פח מוטמן הותקן ממש מתחת לחלונות הבתים. הצבת הפח תגרום, לדבריהם, למפגע סביבתי ותברואתי. הדיירים חוששים כי בעת פינוי הפח המוטמן והרמתו באמצעות מנוף המשאית – הם יצטרכו לסבול את מראה האשפה במרחק קצר מאוד מחזית דירותיהם.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"מדובר יהיה במפגע תברואתי של ממש מתחת לבניין שלנו", אומרת זהבה נבו, דיירת שמתגוררת ברחוב צאלים. "בעבר היתה רחבה גדולה בין שני בניינים – שם זרקנו את האשפה, לא מתחת לחלונות ולא בכניסה לבניין, אלא במקום סטרילי. ישנה התנגדות מכל הדיירים בבניין וגם בבניין ממול שהפח המוטמן יותקן שם. הוא מאוד קרוב לחזית הבניין, זה יוביל לפסולת ולזוהמה. כאשר הפחים האלה יתמלאו אנשים ישימו את שקיות הזבל ליד הפח, ולא בפנים כפי שמצפים – אנחנו נסבול מזה".

לדברי נבו, מיקום הצבת הפחים המוטמנים לא תואם אם הדיירים. "הדיירים פתאום ראו שגידרו את האזור, התחלנו לבדוק דרך העירייה, וכך זה נודע לנו – אף אחד לא עדכן אותנו לגבי שינוי מקום הפחים. אני פניתי לראש העיר משה ליאון ולעופר איובי שהפנה אלי מספר גורמים מטעם העירייה שאחראים על העבודות. לא ייתכן שתהיה לנו פסולת 24/7 מתחת לחלונות שלנו, יש כאן אוכלוסיות מוחלשות, קשישים וילדים – זה לא מצב ריאלי".


רחוב צאלים , גילה - הכנה לפח מוטמן (צילום: זהבה נבו)

רחוב צאלים, השבוע (צילום: זהבה נבו)


"כל העיר" פנה לעיריית ירושלים והציף בפניה את תלונות הדיירים – בעירייה ציינו כי במיקום שבו הוצבו עד כה פחי 'הצפרדע' הישנים סמוך לבניינים לא ניתן להציב פח מוטמן, מאחר ומתחת לקרקע ישנן תשתיות שאינן מאפשרות זאת. יחד עם זאת, בעקבות הפנייה בעירייה יערכו בדיקה נוספת על מנת למצוא חלופה.

זוהי אינה הפעם הראשונה שמתקבלות תלונות על הפחים המוטמנים ברחבי העיר, ובפרט בגילה. כפי שפורסם בעבר ב"כל העיר", גם תושבי רחוב הסיגלית בשכונת גילה נאבקו נגד החלטת העירייה להציב פחים מוטמנים במקום חדר האשפה שקיים במקום. שכונת נוספת בה הפחים המוטמנים עוררו את זעמם של הסוחרים, הינה רמת אשכול – שם הותקנו פחים מוטמנים שלא עמדו בעומס האשפה, מה שגרם להצבת פח אשפה 'צפרדע' לצד המוטמנים.

מהפכת הפחים המוטמנים ברחבי העיר הינה חלק מתכנית רב שנתית לשיפור פני העיר ולשדרוג הניקיון בעיר. מאז שיצא פרויקט הפחים המוטמנים לדרך, לפני כשלוש שנים, הותקנו ברחבי ירושלים כ-1,000 מכלי אשפה חכמים טמוני קרקע בשכונות ארמון הנציב, הר חומה, גבעת משואה, נוה יעקב, פסגת זאב, הגבעה הצרפתית, רמות, מרכז העיר, רוממה וגילה.

מהעירייה נמסר בתגובה ל"כל העיר": "במסגרת תוכנית עבודה אסטרטגית שמטרה לשפר את נראות וניקיון המרחב הציבורי הוחלט על הטמנת הפחים בכל רחבי העיר. הפחים הטמונים משפרים משמעותית את הניקיון וכיום מופעלים כ- 1,500 פחים. במקרה המדובר לא ניתן להטמין במיקום הישן מכיוון שישנם תשתיות רבות מתחת לאדמה ולכן נמצא מקום חדש שפנוי מתשתיות. בעקבות פנייתכם תערך בדיקה בניסיון למצוא חלופה, ובמידה ותתאפשר נבצע".



תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר