חיים טיקוצינסקי ז"ל (צילום: אמיל סלמן)
חיים טיקוצינסקי ז"ל (צילום: אמיל סלמן)

הפגע וברח בכיכר פריז: 7 שנות מאסר לעיתונאי הספרדי שדרס למוות את הפסנתרן המחונן

העיתונאי הספרדי חוליו דה לה גווארדיה, הורשע לפני כשלושה חודשים במסגרת הסדר טיעון בדריסתו למוות של חיים טיקוצ'ינסקי ז"ל לפני שנה בכיכר פריז; עוד נגזר עליו לפצות את המשפחה ב-150 אלף שקלים

פורסם בתאריך: 22.9.19 15:41

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר על העיתונאי הספרדי חוליו דה לה גווארדיה שבע שנות מאסר ופיצוי בסך 150 אלף שקלים למשפחה, לאחר שהודה והורשע בעבירות הריגה, הפקרה אחרי פגיעה, נהיגה בשכרות, אי ציות לרמזור אדום ונהיגה במהירות מופרזת.

בספטמבר 2018 נהג דה לה גווארדיה ברכבו כשהוא שיכור ובמהירות העולה על המותר, חצה את צומת הרחובות המלך ג'ורג' ורמב"ן ("כיכר פריז") ברמזור אדום, ופגע בעוצמה בחיים טיקוצ'ינסקי ז"ל, אשר החל לחצות את הכביש במעבר החציה. דה לה גווארדיה לא עצר את רכבו לאחר הפגיעה, לא הזעיק את כוחות ההצלה ועזב את המקום. כתוצאה מהפגיעה הקשה, טיקוצ'ינסקי נפצע אנושות בראשו ומת במקום. בן 30 במותו.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


דה לה גווארדיה הודה בעבירות החמורות שביצע במסגרת הסדר טיעון, והורשע בכל העבירות שיוחסו לו מלכתחילה. מפרקליטות מחוז ירושלים נמסר כי "הפרקליטות עמדה בקשר עם משפחת המנוח וקיבלה החלטות תוך התחשבות בעמדתם". בנוסף לעונש המאסר בפועל נגזר על דה לה גווארדיה עונש מאסר על תנאי של 12 חודשים ופיצוי בסך 50 אלף שקלים לאמו של טיקוצ'ינסקי ו-100 אלף שקלים שיחולקו בין אחיו ואחיותיו של המנוח.


זירת התאונה בכיכר פריז (צילום: דוברות המשטרה)

זירת התאונה בכיכר פריז (צילום: דוברות המשטרה)


טיקוצ'ינסקי ז"ל, במקור מקרית מוצקין, היה נחשב לעילוי באקדמיה למוסיקה בירושלים, שבה למד תואר ראשון. לפני כארבע שנים הוא נבחר לשמש כמנהל המוזיקלי של "סוסקאל" – מחזמר לפי סיפורים של ד"ר סוס. בראיון לעיתון "הארץ" ב-2014, לקראת עליית המחזמר, סיפר טיקוצ'ינסקי כי כבר כשהיה בן 10 הוא הלחין שירים. "מכיוון שהייתי ממש מופרע בבית ספר, ייעצו להורים שאולי אם אנגן זה יעזור לי, ההורים הסכימו", כך סיפר טיקוצ'יסקי. לאחר שהוריו הבחינו בכישרון בבית, לא היה להם ספק כי מדובר בילד מחונן והם רשמו אותו לקונסרבטוריון בעיר לאחר שקיבל מלגה. במקביל למד טיקוצ'ינסקי בישיבה, אך לאחר שסיים את לימודיו הוא הודיע להוריו כי הוא מתכוון להמשיך ללמוד באקדמיה למוזיקה בירושלים. טיקוצ'ינסקי סיים שני תארים מקבילים בקומפוזיציה ובמוזיקה. בשנים האחרונות התפרנס טיקוצ'ינסקי מהוראת נגינה, מליווי בקונסרבטוריון ובאקדמיה למוזיקה, בניגון ברסיטלים ובניהול מחזמר.

עו"ד אפרת פילזר ביזמן מפרקליטות מחוז ירושלים מוסרת כי "בערב חג סוכות, בשל התנהגותו הפושעת של הנאשם הלך לעולמו ברגעים אחדים אדם צעיר שכל עתידו לפניו. שום עונש לא ייתן מזור למשפחה הכאובה, אשר נותרה עם חוסר וחלל שלא ניתן למלא ועם תחושת אובדן קשה אשר תישאר בליבם לעד. נבקש ביום הזה לחזק את ידי המשפחה ולקוות כי עונש המאסר הממושך שנגזר היום על הנאשם, יהווה ולו תרומה מסוימת בעצירת התופעה המגונה של נהגים פושעים שנוטלים חיים ולאחר מכן אף בוחרים לברוח מהמקום מבלי להושיט עזרה לנפגעים".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר