ניסו שחם, בעת הכרעת הדין בבית משפט השלום בתל אביב (צילום: מגד גוזני)
ניסו שחם, בעת הכרעת הדין בבית משפט השלום בתל אביב (צילום: מגד גוזני)

הערעור התקבל: ניסו שחם הורשע בהטרדה מינית ובהפרת אמונים

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל את ערעור הפרקליטות והרשיע את שחם, לשעבר מפקד משטרת מחוז ירושלים - בהטרדה מינית, בהפרת אמונים ובמרמה, והותיר את הרשעתו בגין מעשה מגונה. השופט מרדכי לוי קרא ל"הענשה שתרתיע"

פורסם בתאריך: 23.9.19 14:07

מפקד משטרת מחוז ירושלים לשעבר ניסו שחם הורשע היום בבית המשפט המחוזי בתל אביב בהטרדה מינית, במרמה ובהפרת אמונים. בית המשפט הותיר את הרשעתו של שחם במעשה מגונה. ההרשעה היום, שני, התקבלה לאחר ערעורה של הפרקליטות בגין זיכויו של שחם בבית המשפט השלום בתל אביב.

השופטת מרים דיסקין ציינה בהחלטתה כי היחסים של שחם עם שוטרות זוטרות היו "פגיעה באמון הציבור". כמו כן, ציינה השופטת כי "יצירת קשר עם שוטרות זוטרות למאווייו המיניים הפכה לשגרת חייו. אין מדובר בהתנהגות פגומה אתית, אלא בהתנהגות פלילית".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בנוסף, השופט מרדכי לוי קרא להעניש את שחם ב"הענשה שתרתיע" – העונש ייקבע בבית משפט השלום בתל אביב. עוד ציין השופט לוי: "האינטרס הציבורי חד הוא. שידעו כל אם ואב השולחים את בנותיהם לשרת באחת מזרועות הביטחון שבנותיהם לא תוטרדנה מינית על ידי מפקדיהן ושהמפקדים לא ינצלו לרעה את מרותם כדי לקיים עמן יחסים אינטימיים כמעשיו של שחם. הדברים באים לידי ביטוי חריף במיוחד כאשר מדובר בשירות חובה, ומעשיו של שחם לא פסחו על שוטרות שח"ם".

כזכור, פרשת שחם התפוצצה במח"ש ב-26 ביולי 2012, כשהיה מפקד מחוז ירושלים במשטרה. שחם הושעה מתפקידו ובהמשך הוגש נגדו כתב אישום, לפיו הוא ניצל את תפקידו וקיים יחסים אסורים עם כמה מפקודותיו. מנגד, שחם טען לאורך כל המשפט כי היחסים היו בהסכמה וכי לא מדובר ביחסי מרות. באוקטובר 2013 הוא פוטר מהמשטרה.

שחם הואשם בביצוע עבירה של מרמה והפרת אמונים בשל מכלול מעשיו במסגרת שמונה פרשות שונות. בהכרעת הדין שהתקבלה ב-24.4.18 הרשיע בית משפט שלום בתל אביב את שחם בעבירה של מעשה מגונה בשוטרת אחת וזיכה אותו מיתר העבירות שיוחסו לו בכתב האישום. בגין עבירה זו נגזרו עליו 240 שעות עבודה לציבור.



בחודש ינואר השנה החליטה הפרקליטות לערער על ההחלטה שלא להרשיע את שחם בעבירות של הטרדה מינית, מרמה והפרת אמונים. בכתב הערעור, שהוגש באמצעות עורכות הדין נעמי גרנות ונילי פינקלשטיין מפרקליטות המדינה, נכתב כי התנהלותו של שחם בתפקידיו הבכירים במשטרת ישראל עלתה כדי דפוס פעולה, שעניינו ניצול מעמדו הרם לצורך מימוש מאוויו המיניים עם שוטרות זוטרות, ולאחר זאת – טיפול בענייניהן של השוטרות, בהיותו במצב של ניגוד עניינים על רקע קשריו עמן. לטענת הפרקליטות טעה בית משפט השלום, בכך שהתעלם ממשמעות דפוס ההתנהלות האמור ומהפגיעה הקשה בערכים המוגנים באמצעות העבירה של מרמה והפרת אמונים, ובפרט – מהפגיעה שפגע שחם באמון הציבור ברשויות.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יאיר

    האינטרס הציבורי חד הוא. שידעו כל אם ואב השולחים את בנותיהם לשרת באחת מזרועות הביטחון שבנותיהם לא תוטרדנה מינית על ידי מפקדיהן ושהמפקדים לא ינצלו לרעה את מרותם כדי לקיים עמן יחסים אינטימיים כמעשיו של שחם. הדברים באים לידי ביטוי חריף במיוחד כאשר מדובר בשירות חובה, ומעשיו של שחם לא פסחו על שוטרות שח"ם".

  2. מוטרדת

    ניסו שחם רק אחד,ממאות קצינים/שוטרים/חוקרים/ מטרידנים עבריני מין ופשעים במדים
    השופטים לא טעו והלואי שימצו את הדין עם כל השאר

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר