קרית היובל (צילום: ארנון בוסאני)
קרית היובל (צילום: ארנון בוסאני)

קרב הבלימה החילוני בקרית היובל – נדחתה זמנית תוכנית חדשה להקמת תלמוד תורה

ועדת ההקצאות העירונית דחתה אמש (שלישי) הקצאת מבנה לטובת תלמוד תורה בקרית היובל - 5 חברי מועצה חילונים הצביעו נגד התוכנית, 5 חברי מועצה חרדים הצביעו בעד; לאור תוצאת השוויון - עוברת ההצעה להחלטת מועצת העירייה

פורסם בתאריך: 25.9.19 08:33

חברי ועדת ההקצאות בעיריית ירושלים דחו אתמול, שלישי, הקצאת מבנה לטובת תלמוד תורה ברחוב נ.י. אפשטיין בקרית היובל – סמוך לרחוב שמריהו לוין. חלק מחברי ועדת ההקצאות מציינים כי בכל מקרה המוסד המבקש לא עומד בתנאי ההקצאה הראשוניים, המחייבים מספר תלמידים גדול יותר מהרשומים בו.

להצעת ההקצאה התנגדו 5 חברי ועדה – אלעד מלכא (התעוררות), עליזה ארנס (התעוררות), יוסי חביליו (מצילים את ירושלים), פלר חסן-נחום (ירושלים תצליח) ולורה ורטון (מרצ). מהצד השני, 5 חברים הצביעו בעד ההקצאה – חיים כהן (ש"ס), צביקה אסולין (ש"ס), יהודה פרוידינגר (הבית היהודי), מיכאל הלברשטאם (אגודת ישראל), דוד בלומנשטוק (דגל התורה).


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


לאור תוצאת השוויון, עוברת ההצעה להחלטת מועצת העירייה שתתכנס מחר, יום חמישי, 26.9. יצוין כי במועצה ישנו רוב חרדי-דתי מובהק, מה שאומר שההצעה צפויה להיות מאושרת.

פרט להתנגדות של חברי המועצה, גם במינהל קהילתי יובלים מתנגדים להקצאה. בשיחה עם "כל העיר" מדגיש יו"ר המינהל רוני שרון כי "מכיון שהבניין מיועד להריסה, והעירייה השקיעה כ-5 מיליון שקל במבנה ושינתה את הייעוד שלו – אנחנו כמינהל מתנגדים. במיוחד אם מדובר בקרית חינוך שלא תואמה מול המינהל הקהילתי. אם הולכים לפתוח שם בתי ספר ותלמודי תורה, אנחנו נתנגד כי זה הפרה בוטה של הסטטוס קוו ושינוי של צביון השכונה, שהוא פלורליסטי וחילוני".



שרון מוסיף וטוען כי "תלמוד התורה ישרת את תושבי בית וגן ואולי מיעוט מתושבי קרית היובל. מעבר לזה, לא מדובר על מבנה שמיועד לחינוך. הוא לא מותאם מבחינת דרישות התחבורה כמו מקום להורדת והעלאת נוסעים. זה פשוט לא אפשרי".

בהנחה וההקצאה הזו תאושר במועצת העירייה ביום חמישי, כיצד תפעלו?
"אם זה יאושר, אנחנו נדרוש את אישור מתחם ורבורג באופן מידי. יש את מתווה השכונות של ניר ברקת, ואנחנו לא נאפשר רק ביצוע חלקי שלו. אם זה יקרה, נפנה למבקרת העירייה ולמבקר המדינה – לא ייתכן שיישמו את מתווה השכונות באופן חד צדדי".



בסיעת התעוררות מציינים כי "זהו עוד ניסיון לשינוי צביונה של קרית היובל. הצבת תלמוד תורה בלב השכונה, אינו אלא עוד צעד לדחיקת הציבור הציוני מקרית היובל. לא כל שכן, שהוועדה ציינה כי הקצאה זו לא עמדה בקריטריונים הדרושים. עיריית ירושלים צריכה להיות מחוייבת לכל המגזרים וראוי שמבני ציבור המיועדים לאוכלוסיה החרדית יוקצו בשכונות בעלות צביון חרדי ולהיפך. מרחק לא רב מהמקום המוצע נמצאת שכונת בית וגן ובה יש לתת פתרונות לאוכלוסיה החרדית. עיריית ירושלים בראשות ליאון שוב עושה צעדים שדוחקים את האוכלוסיה הציונית מהשכונות".


תלמוד התורה בקרית היובל (צילום: התעוררות)

תלמוד התורה בקרית היובל (צילום: התעוררות)


חברת המועצה לורה ורטון (מרצ), שכאמור התנגדה להקצאה, מוסיפה ומוסרת: "ההקצאה ברחוב אפשטיין היא טעות. התנגדתי לה לפני שנה, כשתחת ראש העיר ניר ברקת העבירו אותה כמחטף, ואני מתנגדת גם עכשיו. הגישה למקום היא סכנה לילדים, הורים וכל התושבים שעוברים בצומת בעייתי זה. הבנתי שהמנכ"ל הנוכחי הבטיח לטפל במפגע שנוצר שם, ואני כמובן סומכת על כוונותיו, אבל ייקח זמן עד שהדברים יוסדרו. חוץ מזה, לא נראה לי נכון לאשר מוסד חרדי באזור חילוני של קרית היובל. מי שרוצה להתבדל, שלא ייכנס לשכונה פלורליסטית. יש מספיק מקום בשכונות החרדיות בעיר והורים צריכים לקחת אחריות על בחירת מקום המגורים: אם השכונה היא פלורליסטית – הורים צריכים לדעת שאין ולא יהיו בתי ספר חרדים בה. בדלנים יכולים להתבדל בשכונות בדלניות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. אחת

    מגוחך.
    א. כי כבר יש ברחוב הנל תלמוד תורה וגני ילדים, וגם תיכון דת"ל.
    ב. כי אי אפשר לכנות את קרית היובל שכונה 'פלורליסטית' כאשר רוב תושביה הותיקים הם מסורתיים.

  2. כולנו אחים!

    סה"כ תלמוד תורה מה התנגדות הזו. זה ממש הזוי השנאה בינינו. תלמוד תורה זה ילדים בני 3 עד 9 . חסר המון תלמודי תורה באיזור אנשים נוסעים למרחקים,כי אין באיזור משהו ראוי. אחדות באה מאהבת לרעך כמוך…גם אם הוא לא כמוך! תפסיקו לפלג את העם.אפשר לחיות ביחד אם תשנו את המשקפיים שאתם מביטים בעולם לא הכל שחור או לבן.

  3. אבי

    איזה תמצית של רשעות.בכתבה אחת.קטנה
    .ילדי קרית יובל החרדים נגררים מדי בוקר לשכונות סמוכות בגלל גישה גזענית של חרדי ריין. מבני מוסדות.החינוך ריקים מדוע שלא יאכלסו אותם תלמידי השכונה החרדיים..הנה שכונת רמות לדוגמא היא שכונה שבה יש רוב חרדי מוחלט מספר החילונים שגרים ברמות הוא בערך אלפית ממספר החרדים בקרית יובל ובכל זאת יש מבני חינוך בשכונה עבורן (אמנם יש רק 4 ילדים בכיתה) אבל אף אחד לא שולח אותם לגבעה הצרפתית. בקיצור הפרצוף הליברלי של אנשי מרצ והשמאל הוא רק כאשר מדובר במחבלים וערבים. אצלם הילדים החרדים הם סוג ב'. בושה וחרפה

  4. כולנו שווים !

    לא יהיה פילוג עם אם לא תיהיה אפלייה כגנד התושבים החילוניים שגרים גם הם בקרית היובל. לא ייתכן שכל הזמן יקצו מבנים שישרתו לטובת התשובים הדתיים מסורתיים והחרדים בלבד בעוד שימשיכו לדחוק ולקפח את הצד השני !

  5. אני

    וורטון צריכה להראות לבוחרים שלה שהיא עושה משהו לא??
    התנגדות שנובעת ממנועי שנאה בלבד

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר