עופר ברקוביץ, כיכר ספרא (צילומים: ארנון בוסאני, שלומי כהן)
עופר ברקוביץ, כיכר ספרא (צילומים: ארנון בוסאני, שלומי כהן)

גם מעמדת האופוזיציה – עופר ברקוביץ משוכנע: "היכולת של התעוררות לתרום לעיר היא גדולה"

שנה לאחר ההפסד בבחירות לראשות העיר, יו"ר התעוררות עופר ברקוביץ מספר בשיחה עם "כל העיר" על העשייה מספסלי האופוזיציה ותוקף את ראש העיר משה ליאון על "היעדר חזון וקיפאון", לדבריו

פורסם בתאריך: 22.11.19 07:22

ביום שישי שעבר הגיעו פעילי התעוררות עם החולצות בצבע הצהוב-שחור לשוק מחנה יהודה וחילקו לעוברים והשבים מנשרים (פלאיירים), שבהם נכתב סיכום השנה של הסיעה. שנה שבה הסיעה הכי גדולה במועצת העירייה, התעוררות – שזכתה בבחירות בשבעה מנדטים, יושבת דווקא במושב האופוזיציה.

למה אתם לא חלק מהקואליציה?
"מאוד ברור שלא רצינו לפעול מהאופוזיציה", מבהיר עופר ברקוביץ בשיחה עם "כל העיר", "העדפנו את עמדת הקואליציה, חשבנו שזה המקום הנכון שבו נביא לידי ביטוי את היכולות שלנו והרעיונות שלנו, אבל לצערי הרב משה ליאון החליט שלא לשתף פעולה עם התנועה הכי גדולה בירושלים. היה ניתן להגיע להבנות ולפתרונות, גם אם יש מרחקים אידיאולוגיים גדולים. פנינו היו חד משמעית לקואליציה, אבל ליאון בהיבט הזה מנסה לייצר מראית עין כאילו שהוא מעוניין בכך, הוא פשוט לא מעוניין שנהיה בקואליציה. בסופו של דבר זה פוגע בירושלים – היכולת של התעוררות לתרום לעיר היא גדולה. למרות זאת אנחנו פעילים באופוזיציה ויש לנו תפקיד חשוב ביותר – אנחנו המגן של ירושלים ממהלכים רעים, יש לנו כושר הרתעה, נזהרים יותר בגללנו. כמו למשל במינהל תקין, ואנחנו נעמוד מול הבזבזנות של ליאון כמו שיפוץ הלשכה וכמות הטיסות".


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ברקוביץ ממשיך ותוקף את הפעילות העירונית בראשותו של ליאון: "אני חושש מהיעדר החזון של ליאון, מהקיפאון".

דווקא נראה שהעירייה מניעה תהליכים ופרויקטים גדולים – אתה לא חושב שהעיר בעשייה?
"ההיפך, חד משמעית ההיפך. אין לליאון חזון ותוכנית אחת שהוא יצר", טוען ברקוביץ, "כל מה שרואים כרגע זו בנייה, והיה אפשר לדרג את המהלכים שלה. אין מחשבה אחת חדשה של משה ליאון. אם כבר אני רואה היעדר תכנון, קטסטרופה".

בכל זאת, רואים שינוי, מה לגבי תחום הניקיון בעיר שעובר רפורמה?
"אני מוכן להגיד שראש העיר בהחלט משקיע בניקיון יותר מניר ברקת", אומר ברקוביץ, "אבל חסרים עוד מהלכים רחבים כדי לשנות את תרבות הניקיון בעיר. גם אנחנו יזמנו השנה קמפיין ניקיון – 'מרימים שלושה לכלוכים ביום' ומשנים את תרבות הניקיון בשכונות".

השנה, כפי שפורסם ב"כל העיר" יזם ראש העיר ליאון פעילויות בשבת עבור המשפחות בעיר – עיריית ירושלים היא העירייה הראשונה בארץ שתקצבה והפעילה בשבתות מערך פעילות למשפחות צעירות. מדובר ביוזמה שתמשיך גם בשנת 2020 בתקציב של למעלה ממיליון שקלים.



ברקוביץ טוען בשיחה עם "כל העיר" כי מדובר ביוזמה דומה של התעוררות. "אנחנו יזמנו השנה אירועים בשבתות למשפחות בגילה וברמת דניה – ואחרי זה העירייה נכנסה לפעילות הרבה יותר משמעותית בתחום הזה", כך לדבריו.

ברקוביץ מספר על מספר הישגים, כך לדבריו, ביניהם: הפחתת אגרות השילוט לעסקים, "בסוף זו יוזמה שנולדה והועלתה חדשות לבקרים על ידינו", הוא טוען; "הובלנו את המאבק של נהגי האוטובוסים לתיירים שקיבלו דוחות וניצחנו"; לגבי קייטנות אוגוסט – "השנה זה הורחב לגני שפה וחינוך מיוחד, ובשנה הבאה הוא יורחב לבתי ספר", הוא מוסיף ואומר.

"יש מאבקים שעוד לא הצלחנו להשלים אותם", מציין ברקוביץ, "כמו למשל הנושא של השטח בוורבורג, בקרית היובל, שהוא בעיני מאבק מאוד חשוב לציבור הפלורליסטי".

אתה חושב שאתם עושה מספיק בשביל הציבור מעמדת האופוזיציה?
"אני חושב שהתעוררות מסוגלת להוביל את ירושלים למציאות טובה יותר, והיא יודעת לפעול מכל עמדה".


משה ליאון (צילום: שלומי כהן)

משה ליאון (צילום: שלומי כהן)


בתגובה לדברים מלשכת ראש העיר נמסר: "כצפוי, שוב עופר ברקוביץ מתרכז בעשייה אחת – עשיית דמוניזציה אישית כלפי ראש העיר. במקום להתרכז בעשייה אמיתית כלפי תושבי ירושלים עופר עסוק בהכפשות מתוך חוסר היכרות עם המערכת העירונית. עופר ברקוביץ וחברי סיעת התעוררות אינם נמצאים בקואליציה מרצונם. אנו מדגישים שוב – סיעת התעוררות מוזמנת להיכנס לקואליציה בכל רגע נתון, הם פשוט צריכים להגיע ללשכת ראש העיר ולדון על הדברים. זה יותר פשוט מלכתוב פוסטים ולזרוק רפש בעיתונים. העשייה של משה ליאון בשנה האחרונה ענפה ורחבה ואנו רואים זאת בכל פרמטר במדדי העירייה. כל טענה אחרת הינה חוסר הבנה בסיסית של עופר ברקוביץ וחברי סיעת התעוררות בעבודת העירייה".



תגובות

5 תגובות
5 תגובות
  1. אפשר להמדיך לקשקש

    אבל העיר הזו עם עתיד מאוד עגום
    העיר הזו הופכת לשטעטל גדול,עיר שרק הולכת ומתחרדת,
    מספיק לראות את הקואליציה וראש העיר שנבחר ברובו המכריע על קולות של חרדים,אז אפשר להבין לאן הלך הרוח של עיר הבירה של המדינה היהודית ציונית הולך להיות.
    אפשר לקשקש על נקיון העיר,אבל זה מצחיק,כי נקיון עיר זה הבסיס,זה לא משהו שצריך להתמקד בו ולטפוח לעצמך על השכם
    שאתה כראש עיר דואג לנקיון עיר.בכל עיר מתקדמת מערבית זה דבר מובן מאליו,לא מקדישים אליו את העיקר.זה כבר זורם פועל ותקין
    רק אצלנו המובן מאליו כנקיון עיר הוא לא מובן מאליו ועושים רעש מדבר שולי שהופך לעיקר.
    אבל העיקר שזה תעסוקה של עיר,תחבורה,תכנון עיר,תשלומי ארנונה שווים לכולם,אזורי בילוי,שוק, ומסחר מתוכננים בקפידה ולא בערבוביה וללא יד מכוונת,(ראו מה קורה בשוק מחנה יהודה כדוגמא).
    בקיצור עזבו שטויות מי שיכול להתקדם ולשפר את רמת חייו כבר עזב את העיר,אחרים עם הזמן יעזבו,העיר רק תהפוך כנראה אם לא יהיה שינוי מרחיק לכת לעיר חרדית,עם מובלעות של שכונות יוקרה של חילונים.שמסיבות כאלו ואחרות נשארו לגור בעיר.
    העיר ביבי ושאר שותפיו מקשקשים על עיר הבירה של המדינה היהודית ציונית וחשיבותה ועוד בלה בלה בלה..והעברת שגרירויות לעיר ועוד בלה בלה בלה…

  2. אחת העם

    לאון ראש העיר המאוס בתולדות ירושלים.
    ברקוביץ, בבקשה תפעלו ליצירת ארועי חינם בשבתות לא רק למשפחות. רווקים וגרושים עוזבים את העיר כשאין מה לעשות בשבתות. הגיע הזמן לממן בשבת סדנאות, פיקניקים, טיולים לצפון.

  3. נתן גבאי

    לא בחרתי בליאון!
    בחרתי בך!
    ולאור כל העשיה
    מבטיח לו שאבחר בו
    בתקווה שימשיך לקדנציה נוספת!!

  4. רותי

    חשוב מאד להתחיל תחבורה ציבורית בשבת גם בירושלים כמו בערים אחרות. זה הבסיס לכל.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר