גן ילדים, חלה (צילומים: אילוסטרציה תומר אפלבאום, דורעם גונט)
גן ילדים, חלה (צילומים: אילוסטרציה תומר אפלבאום, דורעם גונט)

אמא לילדה חולת צליאק בירושלים: "הבת שלי נחשפת בגן למוצרי גלוטן שפוגעים בבריאותה"

אמה של ילדה בת 4.5, שמתמודדת עם צליאק, מתלוננת כי בתה נחשפת בגן ילדים בבקעה למוצרי גלוטן בעת הכנת החלות לשבת: "אין שום התחשבות. מתייחסים לזה בקלות ראש"

פורסם בתאריך: 22.12.19 15:58

מדוע בגן ילדים בשכונת בקעה בירושלים עושים שימוש במוצרים שעלולים לסכן ילדה חולת צליאק? לטענת אמא לילדה כבת 4.5 בגן עיריית ירושלים בשכונת בקעה שרגישה לגלוטן – בתה נחשפת מתחילת השנה למוצרי גלוטן שאינם מתאימים למתמודדים עם צליאק. אמה של הילדה פנתה לגננת בדרישה שתפסיק לחשוף את בתה למוצרי גלוטן במהלך הכנת החלות לשבת, שעלולים לפגוע בבריאותה של הילדה – אך לטענתה, בקשותיה עדיין לא נענו.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"גיליתי שבתי בת ה-4.5 חולת צליאק בתחילת השנה", מספרת בשיחה עם "כל העיר" אמה של הילדה. "בעקבות הגילוי הבאתי לגננת את כל האישורים הרלוונטיים שנוגעים למצבה הבריאותי. אך, לא מזמן גיליתי שבתי עדיין נחשפת למוצרי גלוטן שפוגעים בבריאותה – בגן עושים פעילויות הכוללות הכנת חלות ועוגיות במוצרים רגילים שאינם מתאימים לחולי צליאק, אין התחשבות בגן במצבה הבריאותי".

"אני חשבתי שמכינים חלות ועוגיות, בימי שישי שהבת שלי לא מגיעה לגן", ממשיכה ומספרת האם. "ובמקרה נודע לי שהגננת מכינה עם הילדים במהלך השבוע את הבצקים, עוד ביום חמישי ובתי נחשפת למוצרים האלה שאינם תואמים למצבה הבריאותי, וחוזרת עם כאבי בטן חמורים ועוד בעיות בריאותיות שנגרמות לה כתוצאה מהחשיפה לחומרים האלו. יש חוזר מנכ"ל שכתוב בו במפורש שמספיק שיש ילד אחד שחולה צליאק, ואין להכניס מוצרים שאינם מתאימים לגן הילדים".

"אני מאוד מקווה שבחנוכה יתאימו את המוצרים למצבה הרפואי של בתי", מוסיפה ואומרת האמא. "יש כל כך הרבה ילדים שאלרגיים וחולים במוסדות החינוך, שחשיפה למוצרים מסוימים מסכנת את בריאותם – זה ממש לא בסדר שאין שום התחשבות. מתייחסים לזה בקלות ראש".

מהעירייה נמסר בתגובה: "הסוגיה מוכרת ומטופלת. צוות הגן והפיקוח מסייעים ומלווים את ההתנהלות בנושא וסדרים ופעילויות של הגן כגון אפיית חלות לשבת שונו לרווחת הילדה. ייעשה כל שנדרש, בהתאם לחוזר מנכ"ל משרד החינוך, כדי להעניק לילדה את מלוא ההתחשבות הנדרשת".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ליטל

    מביש חוסר ההתחשבות בבריאותה של הילדה וההתעלמות מהנחיות מנכל"ל
    במיוחד בזמננו, שיש כל כך הרבה תחליפים ומודעות

  2. חכמת חיים

    נוראה מחריד אותי לשמועה שלו מספיק שמשלת אמא כסף לגן גם צריכה לדואג לילדה שלה שלו יקראה לא משהו צריך לחוקר עים הגילטן לא יזק במשך הזמן לילדים אחרים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר