עו"ד יוסי חביליו, בניין עיריית ירושלים (צילומים: ישראל כהן, שלומי כהן)
עו"ד יוסי חביליו, בניין עיריית ירושלים (צילומים: ישראל כהן, שלומי כהן)

קריאה לפיטורי חבר המועצה יוסי חביליו – בטענה כי אינו מתגורר בירושלים; חביליו: "זה שקר"

במכתב אנונימי שנשלח ללשכת ראש העיר ולכלל חברי המועצה נטען כי חבר המועצה יוסי חביליו מתגורר לרוב בבית במושב אורה, ולא בירושלים כפי שמחייבת פקודת העירייה. חביליו מכחיש ומוסר: "יש לי בית באורה ודירה ברמת שרת - שם אני מתגורר במשך השבוע וברוב הזמן"

פורסם בתאריך: 2.1.20 15:05

האם חבר הקואליציה בעיריית ירושלים יוסי חביליו מתגורר בביתו שבמושב אורה או בדירתו שברמת שרת? השבוע נשלח ללשכת ראש העיר משה ליאון מכתב אנונימי שבו נטען כי חביליו מתגורר בביתו במושב אורה – תחת מועצת מטה יהודה, וזאת בניגוד לפקודת העירייה שמחייבת את חברי המועצה להתגורר בעיר שבה הם מכהנים כחברי עירייה.

מנגד, חבר המועצה חביליו (סיעת מצילים את ירושלים), שכידוע התמודד בבחירות לראשות העיר (2018) בסבב הראשון, מוסר ל"כל העיר" כי מדובר בשקר, ומדגיש כי יש לו בית באורה, אך הוא מתגורר בדירתו ברמת שרת.

חביליו: "זה שקר, אם יש להם צילומים שיביאו. יש לי בית באורה ודירה ברמת שרת שם אני מתגורר במשך השבוע וברוב הזמן".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


המכתב ממוען אל ראש העיר משה ליאון, היועץ המשפטי לעירייה עו"ד אלי מלכא עם העתקים שנשלחו אל כלל חברי מועצת עיריית ירושלים, וכמו כן אל שר הפנים אריה דרעי, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלביט, מפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב דורון ידיד, מבקר המדינה מתניהו אנגלמן ואחרים.

הפונים במכתב מבקשים את "הפסקת כהונתו של חבר מועצת העירייה עו"ד יוסף חביליו". במכתב מצוין בין השאר כי "לפני כחצי שנה הגיע לידינו מידע כי מר יוסף חביליו המכהן למעלה משנה כחבר מועצת העיר ירושלים אינו מתגורר בכתובת בה הוא מצהיר כי הוא גר וכי הוא מתגורר בביתו במושב אורה במטה יהודה. במהלך תקופה זו (כחצי שנה) ביצענו בדיקות רבות במושב אורה ונוכחנו לדעת כי מר יוסף חביליו ורעייתו גרים בנכס, לנים בו בכל ימות השבוע, נצפו בעשרות מקרים יוצאים ושבים לביתם ברכביהם כולל ימי חג ושבתות ואפילו נצפו משתכשכים בבריכה שבביתם. בהמשך המכתב מצוין כי 'כפי הידוע לכם בוודאי, סעיף 120 (1) לפקודת העיריות (נוסח חדש) מגדיר שאדם שמקום מגוריו אינו בתחום העירייה פסול מלכהן כחבר מועצה'".

עוד מצוין במכתב כי "מן החקיקה ומן הפסיקה עולה באופן ברור כי נדרש מחבר מועצה ברשות מקומית להתגורר בתחומי הרשות בה הוא מכהן. בבסיס הדרישה מונחת התפיסה לפיה המגורים בתחומי הרשות הם תנאי אינהרטי למימוש השליחות הציבורית של נבחר הציבור. אלמלא יגור בתחום השיפוט של הרשות המקומית הוא לא יוכל לזהות את הצרכים של התושבים אותם הוא מייצג ולדעת כיצד לפעול על מנת לקדם אותם".

בהמשך נכתב: "אשר על כן, לאור האמור לעיל, נתכבד לפנות אליכם ולבקש כי תפעלו לאלתר לפיטוריו המיידים של חבר המועצה עו"ד יוסף חביליו מחברותו במועצת עיריית ירושלים ולהגיש תלונה במשטרת ישראל על כך שקיבל את חברותו במועצה במרמה".



בסיום המכתב מבקשים החתומים (תושבי ירושלים): "אנו דורשים מכם שלא תאפשרו לו פרק זמן כל שהוא על מנת לשנות את מקום מגוריו הקבוע שכן העובדות מצביעות על כך שלמעשה כבר היה מקום לפטר אותו מזמן וכי אין המדובר באירוע חד פעמי אלה בעבירה שמתמשכת באופן קבוע והידועה היטב למי שכיהן בעבר כיועץ משפטי של עיריית ירושלים".

חבר בכיר בקואליציה מאשר בשיחה עם "כל העיר" את הגעת המכתב ללשכתו ומציין כי "צריך לבדוק את הטענות. אם הדברים נכונים, זה חמור מאוד. אם יש אמת בטענות שעולות מהמכתב, הייתי מגדיר את זה כהונאה הכי גדולה שהיתה במערכת הבחירות. בן אדם שרץ תחת הטייטל להציל את ירושלים וכביכול אדם שדוגל בצדק ובשקיפות, ואם תופסים אותו בדבר כזה זה לא מוסיף לכל האווירה שיש נגד המערכת המשפטית בכלל".

מלשכת ראש העיר נמסר לפניית "כל העיר" כי "המכתב לא הגיע".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. מי האנונימי ששלח?

    שטות גמורה, אני גר ברמת שרת ורואה את חביליו על בסיס כמעט יומיומי

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יוסי אביר הצדק
    מי שיש לו חמאה על הראש שלא יצא איתה לשמש….
    כל תושב באורה מכיר את השכן יוסי חביליו.
    ברמת שרת אני לא חושב שיש מישהו שמכיר….
    יוסי לך תלחם במטה יהודה על הצדק ותשמור על תושביה החילונים.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ברור שזה החרדים. הוא תקע ליותר מדי אנשים קוץ בעין, הוא עושה דברים בשטח יש לו ניסיון והרבה ישמחו אם הוא יפוטר.

  4. יודע דבר

    לנתניהו המושחת יש וילה בקיסריה והוא מצביע בירושלים, אז?

  5. ע. ג'.

    יוסי הוא היחיד שעושה משהו במועצת העיר. אפשר לפטר את כולם. הוא עושה את העבודה של כולם יחד. השאר יושבים ומקשקשים. התעוררות מתנהגים עמו ילדים קטנים ובכיינים והחרדים לא עושים כלום. יוסי חי רוב חייו בירושלים וגדל בה. כל משפחתו שם. אם הוא צריך להתפטר אז גם ראש העיר צריך.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר