פנקס הקטן (צילום: פרטי)
פנקס הקטן (צילום: פרטי)

הבר "פנקס הקטן" במרכז העיר ייסגר – הבעלים: "אני סוגר בתחושת כאב"

אחרי 8 שנות פעילות - "פנקס הקטן" צפוי להיסגר בסוף החודש. הבעלים אביתר וקנין זועם על העירייה שלטענתו מזניחה את חצר פיינגולד - המתחם שבו פועל הבר

פורסם בתאריך: 6.1.20 09:48

אחרי 8 שנים – הבר "פנקס הקטן", שפועל בחצר פיינגולד במרכז העיר ירושלים, ייסגר בסוף חודש ינואר 2020. הסיבה, לדברי בעלי הבר – הירידה בכמות הקהל, הגברת האכיפה והזנחת חצר פיינגולד על ידי העירייה.

"אני סוגר את הבר בתחושת כאב", מתאר בעלי "פנקס הקטן" אביתר וקנין (32), "ניסיתי ונלחמתי, אבל אני מרגיש שמפעילים על בעלי העסקים לחץ מצד העירייה וגם מצד המשטרה. בנוסף, סדר העדיפויות של קהל הבליינים הירושלמי השתנה, חלקם מעדיף את תל אביב. אני מנסה להילחם בזה ולעשות את הדברים הכי מעניינים שאפשר, להביא את המוזיקאים והאמנים, ורק בשביל שיהיה פה איזשהו גרעין של בילויים. כמו שהיה פה פעם. אבל קשה לעשות את זה, גם כי חצר פיינגולד מוזנחת ולא נעים להגיע אליה ואין תאורה במקום".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


פנקס הקטן (צילום: פרטי)

פנקס הקטן (צילום: פרטי)


"בגיל 24 פתחתי את 'פנקס הקטן'", מוסיף ומספר וקנין, "פעם זה היה אפשרי, זה אולי נשמע מוזר – היה שקט תעשייתי, נתנו לעבוד. אבל כעת שמסביב לבר יש דירות, זה קשה לעבוד ככה".

וקנין מוסיף ואומר כי בבר השני בבעלותו, "דו נואס", נדרש ממנו עשרות אלפי שקלים עבור 'סגירת חורף'. "העירייה דרשה ממני סגירת חורף בעשרות אלפי שקלים ואני לא יכול לשלם את זה. לא דמייניתי שכשהגעתי לעירייה והודיעו לי שהם לא מאשרים יותר סגירות חורף עם ניילון ופלסטיקים, ושמעכשיו זה רק סגירות חורף של אלומיניום וזכוכית, בתיאום עם חברת עדן שמממנת 50 אחוז, וצריך פתאום לזה תכנון אדריכלי. חשבתי שמדובר בסכום שאני יכול לעמוד בו, שאקח איזו הלוואה, בדקתי, והתברר לי שהסגירת חורף הכי קטנה עולה מעל 50 אלף שקלים. מכריחים אותי לשלם 25 אלף שקלים".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "העירייה מעודדת פעילות חיי לילה שוקקים במגוון רחב של אמצעים כגון שדרוג רחובות וכיכרות במרכז העיר, ביצוע הארה דקורטיבית של בניינים וקיום אירועי תרבות ורחוב. בנוסף, העירייה גם מעמידה סיוע לבעלי בתי האוכל במרכז העיר. לבעלי בתי אוכל מונפקים אישורים לסגירות חורף, תוך הקפדה על בטיחות, חזות ונראות. במקרה המדובר בעל העסק לא עמד בהגדרות האישור".


פנקס הקטן (צילום: פרטי)

פנקס הקטן (צילום: פרטי)





תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. ירושלמי

    ניראות העיר חשובה יותר מכל! הכרחי לאכוף זאת, ובעל עסק חייב לא להזיק למרחב הציבורי.
    שלא לדבר על החוצפה של בעלי חנויות ומסעדות ששוטפים את הרצפה המטונפת שלהם ישירות לרחוב.
    כל המים המטונפים זורמים ברחוב חופשי, ריחות וחיתיכות של אוכל מעופש דביק על הרחוב. חייבים גם על זה לתת קנסות!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר