ניקיון גגות שוק מחנה יהודה, הצפות בשכונת גילה, חורף בירושלים (צילומים: יריב גורי, שלומי הלר, רץ ברשת מפורסם לפי סעיף 27 א לחוק זכויות היוצרים להוספת קרדיט נא לפנות למערכת)
ניקיון גגות שוק מחנה יהודה, הצפות בשכונת גילה, חורף בירושלים (צילומים: יריב גורי, שלומי הלר, רץ ברשת מפורסם לפי סעיף 27 א לחוק זכויות היוצרים להוספת קרדיט נא לפנות למערכת)

חורף 2020 בירושלים: ההיערכות העירונית המיוחדת לימים הגשומים

ניקיון מערכות הניקוז, איסוף אשפה מוגבר למניעת סתימות, מערך תומך לאוכלוסיות מוחלשות ואפילו מוכנות לשלג - כך נערכים בעיריית ירושלים לחורף

פורסם בתאריך: 10.1.20 07:31

החורף הירושלמי הכה בשבועות האחרונים בכל עוזו. האמת היא, שהחורף הכל בכל הארץ, ואת העדות לכך ראו כולם בשבועיים האחרונים עם התמונות הקשות מנהריה, מאסון המעלית בתל אביב ובמקומות נוספים. גם ירושלים, כידוע, סבלה לפני כשלושה שבועות מהצפות – בצומת הכניסה לגילה, שם בעקבות משקעים רבים ובעיות ניקוז נרשמה הצפה של ממש.

ריבוי האירועים החריגים הללו, הובילה לתגבור היערכות החורף בעיריית ירושלים. העבודה על תיקון התשתיות וניקיון מערכות הניקוז הוגברה ובשוק מחנה יהודה נערכו מבעוד מועד כדי לנקות את המרזבים והגגות על מנת למנוע את תופעת הנזילות.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת9"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כפי שפורסם ב"כל העיר" לפני כחודש – עובדי התפעול בעיריית ירושלים בשיתוף עם ועד סוחרי שוק מחנה יהודה עבד במשך שעות ארוכות על מנת להסדיר את התקלות בגגות השוק, כשבנוסף ניקו העובדים מהגגות כמויות גדולות של אשפה, בין היתר גם מכונת כביסה ומוצרי חשמל נוספים.

גורמים בכיכר ספרא מציינים בשיחה עם "כל העיר" כי "עיריית ירושלים נערכת לחורף ומבקשת מהתושבים להישמע להנחיות אגפי העירייה שנערכים לטפל בכל תרחיש, ולשאר הגורמים המקצועיים. המוקד העירוני 106 זמין 24 שעות ביממה לפניות הציבור ולטיפול בכל הנדרש. הנחיות ועדכונים בזמן אמת יהיו באתר האינטרנט העירוני".

כחלק מההיערכות, כך מדווחים בעיריית ירושלים ל"כל העיר", "עובדי חברת הגיחון ביצעו ועדיין מבצעים תחזוקת מערכות הניקוז, פתיחת ניקוזים סתומים ועוד. במידת הצורך, עובדי הגיחון ערוכים לביצוע שאיבת מי גשמים. יצוין כי העבודות כולן מבוצעות בפיקוח העירייה. כמו כן, מינהל תפעול בעיריית ירושלים מבצע כל העת איסוף אשפה מוגבר – קרטונים ושקיות ניילון – מהמרחב הציבורי, על מנת שלא יפריעו ויסתמו את פתחי הניקוז ברחבי העיר".


הצפות בשכונת גילה (צילום: רץ ברשת מפורסם לפי סעיף 27 א לחוק זכויות היוצרים להוספת קרדיט נא לפנות למערכת)

פועלים כדי למנוע מראות דומים – הצפות בשכונת גילה (צילום: רץ ברשת מפורסם לפי סעיף 27 א לחוק זכויות היוצרים להוספת קרדיט נא לפנות למערכת)


האחריות על פתחי הניקוז והמרזבים היא לא רק של העירייה. על כן, "עיריית ירושלים קוראת לתושבים לוודא איטום גגות ופתחים, לנקות ולפתוח תאי ניקוז מים בחצרות ומרזבים על הגגות", כך מוסרים בכיכר ספרא. "בנוסף, מומלץ לגזום עצים וענפים בגינות פרטיות בסמיכות לכבלים, לבדוק בטיחות מערכות חשמל ולהצטייד בתאורת חירום. חשוב לחזק אנטנות, דודי שמש וחפצים אחרים על הגגות. בימי מזג אויר קיצוני בהם ידווח על רוחות חזקות גשמי עזים, הצפות וכד', מומלץ לפנות חפצים שעשויים ליפול ממקום גבוה כגון עציצים/אדניות שלטים וכד'. זאת ועוד, אנו קוראים לתושבי ירושלים לבדוק את תקינות מערכת החימום – בעיקר אלה המחייבות אוורור וזאת כדי למנוע ככל האפשר תקלות ברגעי האמת".



ההיערכות העירונית כולל, כמדי שנה, גם מערך תמיכה לסיוע לאוכלוסיות מוחלשות וכאלה שזקוקות לעזרה כמו קשישים, בעלי מוגבלויות, דרי רחוב ועוד.

"מינהל קהילה באגף הרווחה מפעיל, כבכל שנה, מערך תומך", מדגישים בעיריית ירושלים ומסבירים כי "המערך ייתן מענה לאוכלוסייה מוגבלת, טיפול בקשישים, מתן מענה לאוכלוסייה בנושא ילודים, נשים הרות לפני ואחרי לידה (טיפות חלב), טיפול בילדים, כמו גם טיפול בדרי רחוב ומענה לפניות כלליות מצד כלל התושבים".

כמו כן, יצוין כי השרות הווטרינרי העירוני פועל בכל ימות השבוע ומטפל בבעלי חיים הן במרפאה של השירות והן במתחמים המחוממים.


חורף בירושלים (צילום: שלומי הלר)

חורף בירושלים (צילום: שלומי הלר)


פרויקט נוסף שהושלם באחרונה הוא פרויקט משותף לשירות כבאות והצלה ירושלים לבין העירייה. במסגרת הפרויקט המיוחד, התקנו בכ-800 בתי אב ברחבי ירושלים גלאי עשן. בעירייה מציינים כי "הגלאים הותקנו על פי רשימה שהועברה לכבאות והצלה במחוז ירושלים על ידי אגף הרווחה של עיריית ירושלים. עלות הפרויקט היא 25,000 שקלים".

והאם ירושלים ערוכה לשלג? התחזיות בשלב זה אמנם עדיין לא מראות על שלג, אך יש לציין כי החזאים מדגישים כי ניתן לחזות שלג במרחק של 4 ימים בלבד, אבל בעירייה מציינים כי הם לא ממתינים לרגע האחרון וכבר כעת ערוכים הגורמים הרלוונטיים בכיכר ספרא ובעיר בכלל להגעתה של סופת שלגים.

"האגף לחירום ובטחון השלים את ההערכות לאירועי מזג אוויר קיצון", נמסר מהעירייה, "כל זאת בתיאום מלא עם כלל גורמי החרום בירושלים ובדגש על ירידת שלג, חסימת צירים וקרה במקומות המועדים".


ניקיון גגות שוק מחנה יהודה ׁׁ(צילום: יריב גורי)

ניקיון גגות שוק מחנה יהודה ׁׁ(צילום: יריב גורי)


בימים האחרונים מופצים ברשתות החבריות פליירים של העירייה הכוללים היערכות לשלג. יצוין כי מדובר במנשרים ישנים אשר מופצים מדי מספר חודשים, בעיקר כאשר התחזית היא למזג אוויר סוער. יחד עם זאת, אפשר לשמור את המנשרים הללו ולהיערך בהתאם במידה שהשלג אכן יירד השנה על ירושלים.

אז מה כוללת ההיערכות? דגשים שונים של העירייה כלפי התושבים. בין השאר מצוין במנשר כי "במהלך סופת שלגים הימנעו ככל האפשר מנסיעה בכבישים"; "במהלך הסופה צפויים שיבושים ושינויים בתחבורה הציבורית,יש להתעדכן לפני שיוצאים"; "הישמעו להנחיות העירייה וגורמי החירום" ועוד.

ראש העיר משה ליאון: "החורף מגיע ואיתו יופי רב ואתגרים רבים בירושלים. הנחתי את אגפי העירייה להתכונן לחורף ביסודיות, להיערך לכל תרחיש מזג אוויר ולוודא שנעשות כל פעילויות המניעה, ההכנה והתרגול הנדרשים. כך שניתן מענה איכותי, מקצועי ומוקפד לכל הנדרש. אני גם פונה לכל תושבי ירושלים לפעול בהתאם להמלצות הגורמים המקצועיים ולהגיע לחורף מוכנים. מאחל לכולנו שנהנה מהאווירה החורפית, עם המשפחה בבטיחות".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יעקב דיין

    למה במוצ"ש הרכבת החלה בשעה 8:55.
    הרי השבת יצאה בשעה 5:34
    מה כ"כ עיכובים
    ל מ ה ????

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר