קו הרכבת המהיר ירושלים-נתב"ג (צילום: שלומי כהן)
קו הרכבת המהיר ירושלים-נתב"ג (צילום: שלומי כהן)

"יום גדול ומרגש": אושרה התוכנית להארכת קו הרכבת המהירה למתחם החאן

המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה היום (שני) את תוכנית הארכת הקו המהיר עד למתחם החאן. שר התחבורה סמוטריץ' מוסיף: "זו בשורה עצומה לתושבי ישראל ולמיליוני התיירים הבאים בשערי ירושלים"

פורסם בתאריך: 17.2.20 16:09

הרכבת המהירה ירושלים-תל אביב החלה לפעול בצורה מלאה רק לפני כחודשיים, והיום, שני, אושרה התוכנית להארכת הקו בתוך ירושלים מתחנת נבון בכניסה לעיר ועד למתחם החאן בסמוך לסינמטק ובקרבה לעיר העתיקה.

לאחר עיכוב ארוך בהמשך התכנון של הקו המהיר בין ירושלים לתל אביב, התקבלה במועצה הארצית לתכנון ההחלטה על הארכת תוואי הרכבת עד למתחם החאן.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


במשרד התחבורה מציינים כי "לאחר מספר חודשי עבודה של שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' ובשיתוף פעולה עם יו"ר קבינט הדיור מר זאב ביילסקי, שנרתם למציאת פתרון, הוסכם על עיגון פתרון מסילתי שיגיע עד הכותל המערבי בהחלטת המועצה הארצית לתכנון ובנייה. נקבע כי תנאי למתן היתר לביצוע המקטע שמתחנת נבון למתחם החאן יהיה אישור פתרון מסילתי להסעת המונים לעיר העתיקה ולכותל המערבי".

שר התחבורה סמוטריץ' מוסיף: "יום גדול ומרגש. המשרד שאני זוכה לעמוד בראשו הוא משרד ביצועי שנוגע בכל אזרח במדינת ישראל ואנו עמלים לילות כימים למציאת פתרונות למשבר התחבורה בה שרויה מדינת ישראל. לא פחות חשוב – אנו גם זוכים לקדם אידיאולוגיה ציונית ויהודית. הר הבית ושריד בית מקדשנו, הכותל המערבי, הם זכות קיומנו כאן. מיליוני מבקרים עולים לרגל ונדרשים לכתת רגליהם אל הכותל בהעדר מענה תחבורתי טוב. מדינה יהודית לא יכולה לאפשר לעצמה מציאות כזו ועשינו היום צעד חשוב לפתרונה. פתרון מסילתי לכותל זו בשורה עצומה לתושבי ישראל ולמיליוני התיירים הבאים בשערי ירושלים. זהו רגע מרגש עבור מדינת ישראל ועבור הדורות הבאים. עושים ציונות".

יש לציין כי התוכנית המקורית, שקידם השר לשעבר ישראל כץ, כללה תחנה בכותל, אבל היא לא אושרה במלואה בשל החשש מחפירות ארכיאולוגיות.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. שי ירושלמי

    צריך לזכור שבין מתחם החאן לשער האשפות יפעל רכבל. אני מניח ששלב ב' יהיה אישור של הארכת המסלול בין תחנת הדוידקה לכל הפחות לאזור ממילא גם אם לא תאושר תחנה תת קרקעית סמוך לכותל. כזכור בינתיים גם לא אושר המסלול העילי לקו הזהב של הרכבת הקלה במקטע המזרחי שלה בין שער האשפות לכיכר צה"ל. רק הקטע המערבי שלה בין קריית הלאום, מוזיאון ישראל, קמפוס גבעת רם ובנייני האומה קיבל אישור.

  2. הדס עםרת

    עכשיו, כשנמצע פיתרון תחבורתי לכותל, הגיע הזמן לבטל את פרויקט הרכבל שמהווה פגיעה חמורה בנופי תרבות ובזכויותיהם של בעלי נכסים באיזור.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פסיפסת את כל הרעיון הדס.
    כל רעיון הארכת הרכבת למתחם החאן משתלב עם הרכבל , כך שתהיה תחבורה מהירה וישירה לכותל .
    רכבת מחוץ לעיר ובתוכה שמתחברת לרכבל , שלוקח אנשים לכותל.
    זהו פתרון תחבורתי מאוד מתוחכם כדי לפתור את בעיות התנועה בעיר העתיקה ומסביבה.
    למעשה, שיפור גדול באיכות חיי התושבים.

  4. מלך הרכבת

    סגרו את תחנת הרכבת מלחה. אחרי שזרקו חצי מלירד ש,ח לפח . בושה לרכבת שמזלזל בתושבי ירושלים. שרוצים להגיע לבית שמש.

  5. מלך הרכבת

    יש לי חלום שמזאון הרכבת בחיפה יעבור למתחם החן בירושלים . בחיפה לא רוצים את המזאון הרכבת.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר