אורלי סער ועמוס סער ז"ל (צילום רפרודוקציה)
אורלי סער ועמוס סער ז"ל (צילום רפרודוקציה)

הפרקליט של משפחת סער ל"כל העיר": "נוודא שלא מדובר בניסיון התחמקות של הרוצח"

בשיחה עם "כל העיר" מתייחס עו"ד אריאל עטרי, שמייצג את בני המשפחה של עמוס סער ז"ל, לחוות הדעת הפסיכיאטרית שקבעה כי הנאשם ברצח לא אחראי למעשיו: "למשפחה נודע בצער על האפשרות שהרוצח יתחמק מעונש"

פורסם בתאריך: 17.2.20 08:06

בני משפחתו של עמוס סער ז"ל, שנרצח בדקירות סכין ב-25.12.19 בבניין מגוריו בשכונת הר חומה, קיבלו באכזבה גדולה את חוות הדעת הפסיכיאטרית שהוצגה השבוע בבית המשפט המחוזי בעיר, שקבעה כי הנאשם ברצח אינו אחראי למעשיו.

בשיחה עם "כל העיר" הבוקר אומר עורך הדין אריאל עטרי, שמייצג את משפחת סער, כי "למשפחה נודע, בצער, על תוצאות הבדיקה ועל האפשרות שהרוצח יתחמק מעונש. המידע שנמסר למשפחה הינו מידע חלקי בשלב זה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כאמור, בחוות הדעת שנכתבה על ידי הפסיכיאטר שמונה לבדוק את הנאשם ראובן ולר, שכנם של בני הזוג סער בהר חומה, שנגדו הוגש כתב אישום בגין רצח עמוס סער ז"ל, נקבע כי ולר אינו אחראי למעשיו וכי הוא זקוק לאשפוז. פרקליטות מחוז ירושלים אמנם לא קיבלה לחלוטין את ההחלטה וביקשה חוות דעת נוספת, אך חוות הדעת שהוצגה תקשה על הפרקליטות להעמיד לדין את ולר.

לדברי עטרי, "המשפחה ממתינה לחוות דעת סופית ולשיתופה במצב הדברים האמיתי, זאת כדי לכלכל את צעדיה. נעשה הכל ונוודא שלא מדובר בניסיון התחמקות של הרוצח מן הדין".


עו"ד אריאל עטרי

עו"ד אריאל עטרי


בחוות הדעת שהוגשה אתמול (ראשון) לבית המשפט נכתב, בין השאר, כי "הנבדק לוקה במחלת נפש במובן המשפטי של המושג. בעת ביצוע המעשה הוא היה שרוי במצב פסיכוטי פרנואידי חריף, היה נתון בתחושת חרדה קיומית פסיכוטית אשר החמירה בצורה משמעותית בשבוע האחרון טרם ביצוע המעשה. עם זאת, ההחלטה להרוג את עמוס גמלה בלבו רגעים לפני הרצח, כאשר הבין כי אין לו כל חלופה אחרת".

בדיוק שהתקיים בבית המשפט הדגישו בפרקליטות כי "בשלב זה אנו לא מאמצים את חוות הדעת". עוד ציינו בפרקליטות כי "חוות הדעת הפסיכיאטרית הוגשה לתיק המעצר ולא לתיק העיקרי. מכל מקום, חוות הדעת שהוגשה שקובעת שהנאשם לא היה אחראי למעשיו מלווה במכתב של הפסיכיאטר המחוזי אשר לא כותב במכתב זה האם הוא מאמץ או דוחה את חוות דעת הפסיכיאטרית אלא רק מציין את מסקנות הבודקים. אבקש מספר דברים: ראשית – אבקש שחוות הדעת תוגש לתיק העיקרי בצירוף מכתב מפורש מד"ר צ'רנס לגבי השאלה האם הוא מאמץ או לא מאמץ את חוות הדעת, ושנית אבקש להורות לפסיכיאטר המחוזי להורות להעביר לצדדים את תיק העבודה, על מנת לבדוק את חוות הדעת".

בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות וביקש מהפסיכיאטר המחוזי ד"ר יעקב צ'רנס להגיש חוות דעת מסודרת ומלאה עד ל-16.3.20. יצוין כי הדיון הבא בנושא ייערך כשבועיים לאחר מכן – ב-31.3.20.



כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", מכתב האישום שהוגש לפני כשלושה שבועות (ב-27.1) לבית המשפט המחוזי מצטיירת תמונה לא פשוטה של הטרדות מצד הנאשם כלפי בני הזוג עמוס סער ז"ל ורעייתו אורלי. כתב האישום מגולל מספר תקריות, ולבסוף מתייחס גם ליום שבו נרצח עמוס סער במדרגות בניין מגוריו.

לפי כתב האישום, ביום 25.12.19 בסביבות שעה 13:20, כך מתואר בכתב האישום – לאחר שהנאשם ראה את מכונית המנוח בחניה ווידא כי עמוס סער ז"ל נמצא בביתו, הצטייד הנאשם בסכין ממטבחו ויצא מדירתו לכיוון דירת המנוח במטרה להמיתו. הנאשם דפק על דלת דירת המנוח. כאשר פתח המנוח את הדלת, התנפל עליו הנאשם ללא אומר, והחל לדקור אותו באמצעות הסכין בפלג גופו העליון. המנוח צלצל מספר פעמים בפעמון דלת דירת השכנים כדי לנסות ולהשיג עזרה, אולם הנאשם המשיך לדקור אותו עד שהתמוטט שותת דם. הנאשם המשיך לדקור את הנאשם ולבסוף נעץ את הסכין באזור עורפו של המנוח.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. בועז

    עם הוא לא קשיר להשפט אז יש בירושלים את כפר שאול איתנים ל 15 שנה הקרובות לפחות לקח חיים שיהיה שם ככה הוא לא מסכן אף אחד

  2. גו עמר

    מה זה לא אחראי .אז שישימו אותו עם השופט באותו תא גם הוא לא אחראי

  3. דוד

    בס"ד

    בכתבה צוין שההחלטה לרצוח את עמוס היתה כמה רגעים לפני הרצח.

    אם כך, איך הרוצח ידע להכין כלי רצח ולהגיע איתו עד למקום הרצח ??????

  4. גד

    לא אחראי למעשיו רצח בכוונה תחילה רק בארץ מצליחים לצאת בלא כלום על רצח אז הרוצחים מתרבים …..זה מה שקורה כשהמערכת רקובה

  5. גד

    רק בארץ מצליחים להתחמק מעונש על רצח בכוונה תחילה לכם הרוצחים מתרבים זופעם שנייה שאני שולח את התגובה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר