שמעון דהן על ספינת הקורונה - צילום עצמי
שמעון דהן על ספינת הקורונה (צילום עצמי)

על "ספינת הקורונה" – שמעון דהן ממבשרת ציון ל"כל העיר": "מבקשים מהממשלה שתוציא אותנו מכאן"

צפו בתיעוד של שמעון דהן ממבשרת ציון, שנמצא על ספינת הקורונה כבר שלושה שבועות, ומבקש מממשלת ישראל להתערב ולהוריד אותם מהספינה: "אין לנו בעיה להיות בבידוד בארץ"

פורסם בתאריך: 16.2.20 13:20

כבר 11 ימים שבני הזוג שלווה ושמעון דהן ממבשרת ציון נמצאים, ביחד עם 13 ישראלים נוספים, בהסגר על ספינת "דיימונד פרינסס" ביפן, שבה התגלו חולים בנגיף הקורונה. בתיעוד ששלח היום (ראשון, 16.2) שמעון דהן מסיפון האוניה הוא מספר על כך שהנוסעים האמריקאים מורדים מהספינה לאחר התערבות הממשל האמריקאי ומבקש מממשלת ישראל לנהוג ולפעול כמו האמריקאים.



"רואים פה מזוודות – כנראה של האמריקאים", אומר שמעון דהן בסרטון הווידאו שצילם מהאונייה. "ארצות הברית שלחה מטוס, הם מוציאים את כל האמריקאים מהאונייה – בסביבות 380 נוסעים. אם האמריקאים הוציאו, אפילו לבידוד בארצות הברית, אנחנו גם מבקשים מהממשלה שתוציא אותנו מכאן. אין לנו בעיה להיות בבידוד בארץ. אנחנו מרגישים שקצת הזניחו אותנו. אם היינו יורדים היום מהאונייה מצבנו היה הרבה יותר טוב – גם לילדים שלנו וגם לנכדים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בסרטון וידאו אחר שצילם דהן ושלח ל"כל העיר", הוא מתאר את שגרת היום של הנוסעים על "ספינת הקורונה" שעוגנת לחופי יפן. "קצת גשום היום", הוא משתף בסרטון, "אנחנו עושים את הסיור היומי בסיפון בקומה 7. קצת מתחילים לראות אור בקצה המנהרה. הבוקר הגיעו 2 חובשים, לקחו מאיתנו משטח גרון וביקשו שנמלא טופס רפואי. שאלו אותנו כל מיני שאלות – אם אנחנו מצוננים? אם יש לנו חום? אם יש לחץ דם גבוה? בעיות לב? ליחה? וכן הלאה. אצלנו, ברוך השם, הכל שלילי. נקווה שנקבל תוצאות טובות בשלושת הימים הקרובים שיבואו עלינו לטובה".

בהמשך, בשיחה עם "כל העיר", מתייחס דהן לדיווחים על זוג ישראלים שנדבק בנגיף. "שמענו את הדיווחים על שלושה ישראל עם חשש לקורונה – אבל אנחנו לא יודעים מי אלה. אנחנו 10 בני משפחה על הספינה ומאז שהתחיל הסגר לא היינו בקשר עם הנוסעים הישראלים האחרים ולא נפגשנו איתם פנים מול פנים".



כידוע, בשל התפרצות נגיף הקורונה בסין, נרשמת בהלה מהתפשטות המחלה בארץ. עד כה נבדקו עשרות מטופלים בישראל בשל חשש שנדבקו בקורונה, אך התוצאות שהתקבלו היו שליליות. בישראל מניחים שבשלב כלשהו נגיף הקורונה יגיע לארץ, ומערכת הבריאות נערכת לתרחיש – מרכז רפואי ייעודי לטיפול בחולי קורונה מוקם בראשון לציון.

לפי ארגון הבריאות העולמי מספר המתים מנגיף קורונה הגיע ללמעלה מ-1,669, כאשר מספר הנדבקים מהמחלה עומד על למעלה מ-69,265 – הרוב המכריע של החולים הוא מסין. יחד עם זאת בארגון הבריאות העולמי מדווחים כי הנתון המעודד הוא שלמעלה מ-9,467 מהנדבקים בנגיף החלימו ממנו – נתון הגבוה במאות אחוזים ממספר המתים מהנגיף.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. איזה עוול

    מסכן. אם המדינה היתה מורידה אותו הוא לא היה נדבק. בן אדם בן 70!! מסוכן מאד.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר