שמעון ושלווה דהן ממבשרת ציון, הספינה "דיימונד פרינסס" (צילומים: פרטי, רויטרס ISSEI KATO)
שמעון ושלווה דהן ממבשרת ציון, הספינה "דיימונד פרינסס" (צילומים: פרטי, רויטרס ISSEI KATO)

על "ספינת הקורונה" ביפן – הזוג דהן ממבשרת ציון בשיחה עם "כל העיר": "אף אחד מהממשלה לא התקשר אלינו"

שמעון ושלווה דהן ממבשרת ציון שוהים בהסגר בספינת "דיימונד פרינסס" ביפן, שבה התגלו חולים בקורונה. בשיחה עם "כל העיר" הערב הם מתארים: "רק שעה אחת ביום אנחנו מורשים לצאת כדי לשחרר את הרגליים"

פורסם בתאריך: 11.2.20 19:46

15 ישראלים שוהים כעת בספינה "דיימונד פרינסס" ביפן, שבה התגלו חולים בנגיף הקורונה – מתוכם – שמעון ושלווה דהן, ממבשרת ציון, שרק רצו להנות בחופשת קרוז וכבר כשבוע הם נמצאים בהסגר בתוך התא שלהם באוניה. בשיחה עם "כל העיר" הם מתארים את החיים על הספינה, ומבקשים שנציג מהממשלה יתקשר אליהם.

"המצב עגום, אנחנו כבר שבוע תקועים בתוך החדר באוניה, לא נותנים לנו לרדת. רק שעה אחת ביום אנחנו מורשים לצאת כדי לשחרר את הרגליים, ו-23 שעות אנחנו סגורים בתוך החדר", מתאר בשיחה עם "כל העיר" שמעון דהן. "אף אחד לא יצא איתנו קשר, אין לנו שום אינפורמציה מה עושים איתנו, אין לנו מושג. איך אנחנו אמורים להיות מנותקים מכל העולם? אנחנו מאוכזבים שאף אחד מהממשלה לא התקשר אלינו".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]



הספינה "דיימונד פרינסס" בנמל יוקוהמה (צילום: רויטרס ISSEI KATO)

הספינה "דיימונד פרינסס" בנמל יוקוהמה (צילום: רויטרס ISSEI KATO)


הזוג דהן יצא לטיול ב-16 בינואר, ולדברי שמעון דהן הם היו אמורים לרדת מהספינה ב-5 בפברואר. "כשמונה שעות לפני שירדנו מהאוניה, אחרי שכבר הוצאנו את המזוודות, הודיעו לנו שהממשל היפני לא נותן לאוניה להיכנס ושאנחנו נכנסים להסגר של שבועיים", הוא מספר. "אנחנו כרגע בנמל יוקוהומה ביפן – ביום שישי האחרון עלו לאוניה אחים ואחיות שבדקו את כל הנוסעים במשך כ-18 שעות. לאחר מכן הם החליטו שכולם יהיו בעוצר במשך 14 ימים. בינתיים, עד כה הורידו 61 נוסעים שנשלחו לבדיקות לבתי החולים".

הזוג דהן מוסיף ומספר כי יחד איתם נמצאים עוד 8 בני משפחה. "בכל פעם נותנים רק ל-100 איש לצאת מהחדר ולהתאוורר, ככה שאנחנו לא רואים אפילו את בני המשפחה כי אחותי למשל בקומה אחרת. יצאנו לטיול לרגל יום הולדת 70 לאחותי ויום הולדת 69 שלי. נקלענו לסיטואציה הזאת, אבל אף אחד לא מדבר איתנו".

כידוע, בשל התפרצות נגיף הקורונה בסין, נרשמת בהלה מהתפשטות המחלה בארץ. משרד הבריאות הודיע היום, שלישי, כי עד כה כ-140 מטופלים נבדקו בשל חשש שנדבקו בקורונה, אך התוצאות שהתקבלו היו שליליות. בישראל מניחים שבשלב כלשהו נגיף הקורונה יגיע לארץ, ומערכת הבריאות נערכת לתרחיש – מרכז רפואי ייעודי לטיפול בחולי קורונה מוקם בראשון לציון.

לפי ארגון הבריאות העולמי מספר המתים מנגיף קורונה הגיע ללמעלה מ-1,017 – הרוב המכריע של החולים הוא מסין. הממשל בסין הודיע על 108 מקרי מוות נוספים מווירוס קורונה. עד כה אובחנו ברחבי העולם כ-43,00 בני אדם שחולים בנגיף קורונה.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. דוד

    כאילו לא נמאס לכם? נסעתם ואתם רוצים שהממשלה תבוא? הממשלה תביא, הממשלה תעשה , יאללה תשברו את הראש. עשיתם ביטוח נסיעות? שהם ידאגו לכם..וואלה יופי

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חדר שעכשיו הם יביאו את הנגיף לארץ.. לא צריך תשארו שם!!!

  3. יצחק

    נמצאים באונית תענוגות בטיול פרטי אין חטיפת טרור אין התקפת דעש נמצאים איתם אלפי מטיילים מכל העולם יש מתקפת קורונה חייבים לשמור את הכללים של האוניה ממשלות לא יכולות לעשות כלום יש אוכל יש טלויזיה יש סרטיםדי לקטר

  4. אבי-מ ירושלים

    למה מישהו מהממשלמה צריך להתקשר אליהם אני לא מבין?? יצאו לשיט תענוגות במזרח ונקלעו לסיטואציה עולמית חריגה…האם טראמפ או מי ממשלו התקשר לאזרחים האמריקאים על הספינה…רגש ה"אכלו לי שתו לי " הישראלי המעוות…מה זה…עוד כמה ימים המצב יתבהר ותחזרו לישראל (נקווה שבלי הנגיף…) תהיו בריאים ותשמרו על עצמכם…אבל אף אחד לא חייב לכם שום דבר.

  5. יהושע

    שר הבריאות הרב ליצמן דיבר איתם בשיחת וידאו וגם נתן להם את מספר הטלפון של עוזרו. הבטיח לעשות הכל למענם ואמר שהוא בקשר עם הWHO (הארגון הבריאות העולמי), ממשלת יפן והשגרירות. הוא אמר להם לציית להוראות המומחים ולשמור על ההיגינה, שהוא מקווה שהם לא יידבקו, ואפי' אם ח"ו כן הוא בקשר לאפשר להם לבוא לטיפול בארץ.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר