תלמוד תורה, ראש העיר משה ליאון (צילומים: גילי כהן מגן שלומי כהן)
תלמוד תורה, ראש העיר משה ליאון (צילומים: גילי כהן מגן שלומי כהן)

מנהלים בחינוך החרדי נגד ראש העיר ליאון: "ממי שנבחר בקולות הציבור החרדי – אנו מצפים ליחס אחר"

מנהלים מוסדות חינוך במגזר החרדי במתקפה חריפה נגד ראש העיר משה ליאון. הסיבה לטענתם - אפלייה בתקצוב מוסדות הפטור (מוסדות מוכרים שאינם מפוקחים) על ידי העירייה

פורסם בתאריך: 9.2.20 20:17

מנהלים בחינוך החרדי בירושלים מתלוננים על אפלייה שנרשמת לטענתם כלפי תלמידים שלומדים במוסדות (חינוך) הפטור – מדובר בעיקר בתלמודי תורה (תתי"ם) שאינם מפוקחים על ידי משרד החינוך, אך עדיין מתקוצבים על ידי המדינה ביחס של 60 אחוז ממוסדות החינוך האחרים. פורום מנהלי החינוך החרדי יוצא במתקפה נגד ראש העיר משה ליאון וטוען כי תלמידי מוסדות הפטור (תתי"ם) מופלים לרעה לעומת כלל תלמיד העיר. לטענת מנהלי מוסדות הפטור – התקצוב שהם מקבלים הינו נמוך משמעותית מהתקציב שמקבלים מוסדות החינוך האחרים בירושלים.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


יצוין כי ברחבי ירושלים פועלים מוסדות חינוך פטור – המדינה מכירה בתלמידיהם שמקיימים אורח חיים ייחודי ומאפשרת להם פטור חלקי מלימודי החובה, שהינם לימודי הליבה. מדובר בתלמידים בכיתות א' עד ח'.

במכתב החריף שנשלח לראש העיר ליאון אתמול, שלישי, על ידי מנהלי מוסדות פטור בחינוך החרדי בירושלים, ביניהם בן ציון קוגלר, יצחק גולדקנופף, אורי סופר וגדעון לוריא, הם טוענים ל"אפליית תלמידים ממוסדות הפטור (תתי"ם) בירושלים". המנהלים טוענים כי למרות פניותיהם הם לא קיבלו מענה: "דבר המהוה זלזול בעשרות אלפי תלמידי התתי"ם בירושלים". דרישתם של המנהלים היא לכל הפחות להשוות את התנאים שמתקבלים מהעירייה לאלה שמתקבלים ממשרד החינוך.

מנהלי המוסדות מציינים כי במהלך פגישה שקיים עימם ראש העיר ליאון, "הובטח לנו להקים ועדה משותפת באופן מיידי, אולם עד עתה לא קיבלנו שום עדכון על הקמת ועדה או כל התקדמות שהיא שיש בה עדות ורצון לשיתוף פעולה".

"ממי שנבחר בקולות של הציבור החרדי, ושב והצהיר על המחויבות לציבור החרדי, אנחנו מצפים ליחס אחר ומכבד יותר כלפי מוסדות החינוך החרדי", כך כותבים המנהלים במכתב שהעתקים ממנו נשלחו בין השאר למ"מ וסגן ראש העיר אליעזר ראוכברגר (דגל התורה), סגן ראש העיר ישראל קלרמן (דגל התורה), סגן ראש העיר אברהם בצלאל (ש"ס) ולמנהל מינהל החינוך החרדי בעיריית ירושלים הרב שמואל גרינברג.


ראש העיר משה ליאון (צילום: שלומי כהן)

ראש העיר משה ליאון (צילום: שלומי כהן)


כזכור, הציבור החרדי בירושלים הצביע בבחירות האחרונות לראשות העיר למשה ליאון מפלגות דגל התורה וש"ס הלכו היו השותפות של ראש העיר לאורך כל הבחירות והן בעצם עמדו בבסיס הקולות שלו.

בנייר עמדה שצירפו המנהלים החרדים למכתב החריף הם מציינים בין השאר כי "מסגרת התקציב העירוני למוסדות הפטור הוא ללא שינוי מזה כשני עשורים, כך שבפועל התקציב לא רק שלא גדל הוא אף קטן מכיוון שהסכום שאינו גדל מתחלק מידי שנה למספר גדול יותר של תלמידים בשל הגידול הטבעי כך שבחישוב פר ראש התקציב קטן וקטן משמעותית".

המנהלים מדגישים כי "בשלב הראשון של המהלך יש להביא את תקצוב תלמידי מוסדות הפטור לרמה של 60 אחוזים מתקצוב מקביליהם תלמידי המוסדות העירוניים בירושלים, מדובר בתקצוב ברמת בסיס אותה קבע כאמור משרד החינוך".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים פועלת על פי החוק והנהלים בתקצוב מוסדות החינוך בירושלים. ראש העיר קיבל את פניית מוסדות הפטור הטוענים לאפליה והטיפול בסוגיה הועבר לגורמים הרלוונטיים לבחינת הטענות".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר