כביש המוביל לרמות (צילום: ישי שם-טוב y.s.t )
כביש המוביל לרמות (צילום: ישי שם-טוב y.s.t)

תושבים ברמות על העומס התחבורתי: "פשוט גיהנום, ליאון הבטיח שהוא ישקיע בכבישים"

רבים מתושבי רמות בחרו במשה ליאון לראשות העיר, אך כעת הם לא חוסכים בביקורת על טיפולו בנושא העומס התחבורתי בשכונה

פורסם בתאריך: 5.2.20 08:06

תושבים בשכונת רמות בירושלים זועמים על העומס התחבורתי, שלטענתם החריף בחודשים האחרונים. "45 דקות משכונת רמות עד הכניסה לעיר – זה זמן הנסיעה שלי בבוקר", מתאר ישראל, תושב רמות, "במקום 10 דקות או רבע שעה נסיעה – זה פשוט סיוט. אלפי תושבי רמות חשים שהם במצור. אני אוטוטו מתחתן ואני לא אקח דירה ברמות, ארוסתי עובדת במרכז העיר וזה לא אפשרי, כי היא תצטרך לצאת בשש וחצי בבוקר לעבוד. כל מי שיוצא משכונת רמות – ברכב פרטי או באוטובוס – נתקע בפקקים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"יש שעות שפשוט אנחנו מעדיפים שלא לצאת מהבית כי אנחנו יודעים שהנסיעה תהיה ארוכה מאוד", מתאר יעקב, תושב שכונת רמות א'. "הפקקים מתחילים להיווצר בשעות הבוקר, לפעמים כבר בתוך רמות, בשל העובדים שמגיעים להר חוצבים ומתנקזים לכניסות הבודדות של השכונה. בשדרות גולדה מאיר הכל פקוק. כל עוד לא תוסדר כניסה נוספת מהחלק האחורי של איזור התעשייה מכיוון רמת שלמה הבעיה רק תחריף", הוא מציין.

לדברי התושב, "זה לא מציאותי שאנחנו גרים במקום כזה, לפעמים יותר קצר לנסוע מתל אביב למרכז העיר לעומת מרמות למרכז העיר. זה פשוט גיהנום. משה ליאון הבטיח כשהוא נבחר שהוא ישקיע בתשתיות בכבישים ובבנייה, ובינתיים בכבישים אנחנו עדיין לא רואים שום שיפור ואפילו החמרה. אנחנו מאוד מאוכזבים".


ראש העיר משה ליאון (צילום: שלומי כהן)

ראש העיר משה ליאון (צילום: שלומי כהן)


כידוע שכונת רמות היתה חלק נכבד בבסיס הקולות שבחר במשה ליאון לראשות העיר. חבר המועצה חיים אפשטיין (בני תורה) אומר בשיחה עם "כל העיר": "אני מרגיש שהעבודות פוגעות בציבור החרדי בשכונה, התנועה לא זזה. התושבים היו מגיעים יותר מהר על חמורים. אני אובד עצות, החובה שלנו היום זה לחשוב על פתרונות אחרים, מחוץ לקופסא כי הסבל של התושבים הוא נוראי ובלתי נסבל. זה איבוד זמן ושחיקה אדירה. כרגע המצב הוא קטסטרופה".


חיים אפשטיין (צילום: דוברות תנועת בני תורה)

חיים אפשטיין (צילום: דוברות תנועת בני תורה)


בשדרות גולדה מאיר, כפי שפורסם בשבוע שעבר ב"כל העיר", החלו עבודות להקמת נתיב התחבורה הציבורית לכיוון הר חוצבים – מצומת אצ"ג עד צומת בגין. מדובר יהיה בנתיב שישמש גם ל"קארפול" – רכבים פרטיים שכוללים למעלה משניים או שלושה נוסעים.

עירית ירושלים מסרה בתגובה לפניית "כל העיר": "העירייה פועלת לשיפור מערך התחבורה הציבורית בכל העיר, תחת מדיניות והאישורים הנדרשים ממשרדי הממשלה. המטרה – שרות תחבורה ציבורית יעיל ואפקטיבי לתושבי העיר. לקראת מכרזי קווי התחבורה הציבורית החדשים בירושלים בוצע תכנון מחדש הכולל הגברת תדירות הקווים ומסלולים מקוצרים בתוך שכונת רמות. בנוסף, מתוכננים במסגרת המכרז יעדים חדשים. העירייה נמצאת בדיאלוג מתמשך עם משרד התחבורה לבדיקת יעילות הקווים הציבוריים ברמות ותעמוד על כך שהשירות ינתן על פי התכנון ובמועדים שנקבעו".

מהרשות הארצית לתחבורה ציבורית נמסר: "הרשות הארצית לתחבורה ציבורית משפרת כל העת את קווי התחבורה הציבורית בעיר. מכרז חדש לעיר ירושלים שישדרג את התחבורה הציבורית בעיר נמצא כבר תקופה ארוכה לפתחו של בית המשפט, לאחר שנושא המשפטי ייפתר, נושא שאינו תלוי בנו, אנו בטוחים כי ציבור הנוסעים בעיר בכלל ובשכונת רמות בפרט ירגיש את השיפור".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תמונה מדהימה. כמה אוטובוסים ואין נתיב לתחבורה הציבורית (סביר להניח שבארבעת האוטובוסים שמופיעים בתמונה, יושבים יותר אנשים מכל המכוניות שרואים כאן). גם בכביש בגין כבר יכל להיות ממזמן נתיב לתחבורה הציבורית אך בגלל פחד מנהגים צווחנים החליטו להוסיף נתיב במקום לקחת מיידית נתיב קיים, פרויקט שהולך לקחת הרבה זמן ולעלות הרבה יותר.
    חלק גדול מהפקקים נגרם גם מחניה שניתנת בחינם לרוב העובדים ולכל התושבים פה. עכשיו הוסיפו על זה עוד נזק עם שעה חניה בחינם והוספת חניונים חינם לתושבים, "חינם" שעולה לכולנו הון תועפות.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ככה זה כשבונים שכונות מנותקות. העצוב הוא שגם לא לומדים. אחרי זה בנו את הר-חומה ועכשיו ממשיכים לקדם עוד שכונות שכאלו, רכס לבן, מורדות גילה, מורדות פה ומורדות שם.

  3. ממ

    העיר כולה פקק אחד גדול בגלל עבודות התשתית, ההזנחה של שנים, הגידול המהיר באוכלוסייה. גם מהשכונות הדרומיות למרכז העיר לוקח שלושת רבעי שעה בכל דרך. הזוי

  4. רני

    כבר אי אפשר ליסוע בעיר ברכב פרטי ומצד דני החלופות לתחבורה ציבורית דלים

  5. גו

    גם הקליטה של הטלפונים בשכונה על הפנים והעיריה מתנערת מאחריות הושה וחרפה
    מערכת כל העיר תרימו את הכפפה ותעשו תחקיר על הנושא כי זה פשוט ביזיון

  6. ישראלי

    לא חייבים להשאר ברמות. מותר לעבור לשכונה אחרת, עם תח"צ טובה יותר לעבודה במרכז העיר.
    קרית יובל למשל. בעתיד עם הארכת הרכבת הקלה עד להדסה ומעבר בשכונה זה יהיה אפילו עוד יותר נוח לנסוע.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר