הדסה עין כרם, חדר בידוד לנשאי קורונה (צילומים: אבי חיון, דוברות הדסה)
הדסה עין כרם, חדר בידוד לנשאי קורונה (צילומים: אבי חיון, דוברות הדסה)

הדרמה בהדסה: אחרי הלידה – נשאית הקורונה הופרדה מהתינוק

יולדת בבידוד בית הגיעה אתמול להדסה עין כרם בתחילתה של לידה. בעזרת שתי מיילדות ממוגנות היא עברה את הלידה בהצלחה. בסיום הלידה נשארו האם והתינוק בבידוד - גם זו מזה. תוצאות הבדיקה לגילוי קורונה אצל התינוק עדיין לא התקבלו

פורסם בתאריך: 16.3.20 14:34

לידה בצל הקורונה: אל בית החולים הדסה עין כרם הובאה אתמול, ראשון (15.3), היישר מבידוד ביתי בו שהתה – יולדת כבת 35 כשהיא עם צירים ובתחילתה של לידה. צוות בית החולים, שקיבל ממד"א הודעה מראש על הגעתה של היולדת, קיבל את פניה כשהוא ממוגן בהתאם להוראות משרד הבריאות.

היולדת הועברה לחדר מבודד ומרוחק ממחלקת היולדות שהוכן עבורה, שם היא עברה את הלידה בהצלחה בסיוען של שתי מיילדות, שהיו אף הן ממוגנות בהתאם להוראות. בסיומה של הלידה התרחש הרגע הדרמטי והעצוב – כאשר האם ובנה בודדו גם זו מזה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת12"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


מהדסה עין כרם נמסר "היולדת בת ה-35 נקלטה ישירות אל חדר מבודד ומצוייד שהמתין לה בבניין מרוחק ממחלקת היולדות. היא עברה לידה מוצלחת עם שתי מיילדות ממוגנות, בסיומה נשארו היא והתינוק בבידוד מכל מטופלי בית החולים ואף – למרות הקושי – בבידוד זה מזה".

שעות ספורות לאחר הלידה התברר כי היולדת נשאית של נגיף הקורונה, וזאת לאחר שעברה בדיקה מיד עם הגעתה לבית החולים. בהדסה מציינים כי "היולדת הועברה ליחידת המחלות המתפרצות באופן מסודר וממוגן, כאשר המיילדת שליוותה אותה בלידה נותרה לצידה לאורך כל היום ותמכה בה עד להגעתה למחלקת הבידוד".

יש לציין כי לאחר הלידה עבר גם התינוק בדיקה לגילוי נגיף הקורונה. תוצאות הבדיקה טרם חזרו, אך בהדסה מציינים כי בשל העובדה שמדובר על תינוק בן יומו, יידרשו מספר בדיקות כדי לדעת באופן וודאי האם הוא נושא אף הנגיף או לא.

בהדסה מוסיפים ומדיגים כי "היולדת עטופה באהבה וחום של אנשי הצוות, במהלך האשפוז נשלחו אליה תמונות של התינוק הטרי כשהוא עטוף באהבה ותשומת לב בלתי פוסקת והיא אף מעודכנת טלפונית ישירות על ידי הרופא המטפל בו. אין ספק כי אלו ימים לא קלים עבורה אך החשוב ביותר הוא כי תשוב אל תינוקה כשהיא בריאה ושלמה. יחד, נעבור איתה את הימים המורכבים והמאתגרים".

מנכ״ל הדסה פרופ׳ זאב רוטשטיין: ״האירוע המרגש ויוצא הדופן ממחיש כמה חיונית התקשורת בין צוותי מד״א המגיעים מן השטח לבין הגורמים בהדסה – המתקיימת בשגרה אך חשובה שבעתיים בימים אלה״.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ליעד

    איזו טראומה נוראית, אם הייתי צריכה ללדת בקרוב הייתי יולדת בבית.
    מאחלת להם להתאחד במהרה ולהעלים את הטראומה הנוראית הזו מהר ככל האפשר.
    שום חום ואהבה של אנשי צוות לא יפצו על ההפרדה האיומה הזו שהם עושים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר