קורונה (צילום: מוטי מילרוד)
(צילום: מוטי מילרוד)

התפרצות הקורונה בקרית יערים: לראשונה – משרד הבריאות שוקל להטיל סגר כללי על היישוב

8 מתושבי היישוב הסמוך לירושלים התגלו כנשאי הגניף, כרבע מהתושבים הוכנסו לבידוד: שר הבריאות ליצמן: "שוקלים סגר על קרית יערים בשל ריבוי מקרי קורונה"

פורסם בתאריך: 16.3.20 18:02

לראשונה מאז התפרצות נגיף הקורונה – משרד הבריאות שוקל הטלת סגר כללי על יישוב שלם. מדובר על היישוב קרית יערים (טלזסטון) הסמוך לירושלים, וזאת לאחר ריבוי מקרים של חולי קורונה מקרב תושבי היישוב.

בהערכת מצב שנערכה הבוקר בלשכת ראש המועצה המקומית ביחד עם בכירים במערכת הבריאות וגורמי צבא עלה כי שמונה מתושבי היישוב (נכון לליל אמש) התגלו כנשאים של הנגיף, בעקבות כך – כ-1,500 תושבים (מתוך כ-6,000 בסך הכל) שוהים בימים אלו בבידוד ביתי.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בעקבות ההתפרצות והמספרים הגבוהים, שוקלים, כאמור, במשרד הבריאות להטיל סגר כללי על היישוב. בשיחה עם גל"צ הערב (שני) אמר שר הבריאות יעקב ליצמן כי "אנו שוקלים סגר על קרית יערים בשל ריבוי מקרי קורונה ביישוב".

בתוך כך, בשל העמקת המשבר ביישוב, הנחה שר הפנים אריה דרעי להעביר סיוע בסך חצי מיליון שקלים למועצת קרית יערים.

ממשרד הפנים נמסר: "במהלך השעות האחרונות פנה ראש מועצת קרית יערים, יצחק רביץ, למשרד הפנים בבקשה לקבל סיוע תקציבי לאור המצב שאליו נקלעה המועצה ובידודם של כ-1,500 תושבים. בהנחיית שר הפנים אריה דרעי, ובשל הצורך במתן מענה מיידי, פעלו מנכ"ל המשרד, מרדכי כהן, ואגף התקציבים במשרד הפנים לזירוז ההליך הבירוקרטי ושחררו תקציב ראשוני בגובה של כ-500 אלף שקלים שיסייע למועצה אל מול המצוקה התזרימית שבה היא שרויה. התקציב יועבר למועצה הערב או מחר. במקביל, בוחן משרד הפנים אפיקי סיוע אפשריים נוספים למועצה".

כחלק מההיערכות עליה סוכם בהערכת המצב שבוצעה הבוקר רכשה מועצת היישוב 10 טון של ציוד וזאת כדי לתת מענה למשפחות מבודדות שנמצאות במצוקה.
כמו כן, יו"ר המועצה יצחק רביץ שלח מכתב לתושבים, שבו הוא כותב בין השאר: "לצערנו בשעה האחרונה התגלתה חולה נוספת מהישוב. בשעות הקרובות תצא הודעה ממשרד הבריאות".

בהמשך כותב ראש המועצה: "בשם משרד הבריאות אני פונה ומבקש בכל לשון של בקשה, כל מי ששהה במקומות שפורסמו בימים האחרונים, שיכנס לבידוד ביתי בלי שום הוראת היתר. זה לא משחק, ואנחנו חייבים לקחת ברצינות את הדברים. זו הדרך היחידה למגר את המגיפה. אם ישמר הבידוד ובכלל אם נשמור על הכללים שפרסם משרד הבריאות, נוכל בחסדי שמים לעצור את המגיפה".

ממועצת קרית יערים נמסר הערב: "המועצה ומשרד הבריאות יחד עם פיקוד העורף קיימו היום דיונים החל משעות הבוקר, ולאחר מכלול הנתונים שעלו, הוחלט שאין שינוי בהוראות שניתנו עד היום ממשרד הבריאות, שאלו שהיו בקרבת החולים יכנסו לבידוד, ובשלב זה הוחלט שאין סיבה להטיל סגר על קרית יערים יותר משאר ערי הארץ. המועצה ומשרד הבריאות ימשיכו לקיים דיונים כל העת בהתאם להתפתחויות".




אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. הדס

    שיעשו למה עוד אין סגר שם הם הדביקו כבר מלא למה מחכים החכמי חלם הסגר הרגע

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר