מאה שערים - לא מקפידים על הנחיות משרד הבריאות במאבק נגד התפשטות הקורונה (צילום ש.ר)
מאה שערים (צילום ש.ר)

מצפצפים על ההנחיות ומסכנים את כולם: כך נראו רחובות מאה שערים

בזמן שההנחיות החדשות של משרד הבריאות נכנסות הערב לתוקפן - במאה שערים: חנויות שאינן חיוניות פועלות ותנועה סואנת של קונים - שוטרים ופקחים קוראים לתושבים לקנות רק מזון ותרופות, ולאחרים לשוב לביתם. צפו

פורסם בתאריך: 25.3.20 18:40

תנועה ערה של קונים וחנויות שאינן חיוניות פועלות ללא הפרעה – כך נראים הערב רחובות מאה שערים וגאולה.

שוטרים ופקחים קוראים לחנויות שאינן חיוניות לסגור את שעריהן, בהתאם להנחיות משרד הבריאות. כמו כן, קוראים השוטרים לתושבים לשוב לביתם או לקנות רק מזון ותרופות.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]



לפי ההנחיות החדשות שנכנסו לתוקף הערב:

  • היציאה מותרת לזמן קצר -עד 100 מטרים.
  • פעילות גופנית בחוץ אסורה
  • התחבורה הציבורית תצומצם
  • בתי הכנסת ייסגרו
  • חנויות שאינן לממכר מזון או לתרופות ייסגרו
  • בכניסה למקומות עבודה יבוצעו בדיקות חום 


לפי מסמך התקנות לשעת חירום שפרסמה הממשלה ההגבלות החדשות יוצאות לדרך מאחר וקצב ההדבקה של הנגיף מכפיל את עצמו בכל שלושה ימים. עד כה חולים בקורונה 2,170 תושבים ברחבי מדינת ישראל.

לפי התקנות החדשות – מי שיפר אותן צפוי לקנס בסך 500 שקלים או מאסר על תנאי למשך חצי שנה.

לגבי התחבורה הציבורית, לפי התקנות החדשות – מערך האוטובוסים יקוצץ כך שרק 25 אחוזים מהשירות יפעל. רכבת ישראל הפסיקה לחלוטין את פעילותה.

יש לציין כי הדעה של עובד למקום עבודה מותרת והיציאה מהבית מותרת רק להצטיידות במזון, בתרופות ובמוצרים חיוניים, לקבלת שירות רפואי, לתרומת דם, להליך משפטי, להפגנה, להגעה לכנסת, לצורך טיפול במסגרות רווחה, לסיוע רפואי לאדם אחר או לסיוע לאדם עם קושי או מצוקה הדורש סיוע.

לפי התקנות, התפילה מותרת רק במקום פתוח – הלוויה, חתונה וברית וכן יציאת אישה לטבילה במקווה נשים ובלבד שתיאמה מראש את מועד הגעתה. לפי התקנות, אדם שיתפלל במקום שאינו מקום מגוריו ייענש.

זאת ועוד, מותרת העברה של קטין למסגרות חינוך לילדי עובדים חיוניים ומסגרות מיוחדות (בהתאם לפקודת צו בריאות העם); העברה של קטין, שהוריו חיים בנפרד, על ידי אחד מהוריו, לביתו של ההורה השני; העברה של קטין שההורה האחראי עליו נדרש לצאת לצורך חיוני ואין במקום המגורים אחראי שניתן להשאיר את הקטין בהשגחתו.

עוד הוחלט כי שירותי מוניות יתאפשרו רק עם נוסע אחד או עם מלווה נוסף לצורך רפואי, כשהנוסעים יישובים במושב האחורי כשחלונות הרכב פתוחים.

עוד לפי התקנות – במרחב הציבורי ובמקומות העבודה יישמר מרחק של שני מטרים לפחות בין אדם לאדם. בנסיעה חיונית ברכב פרטי יהיו עד שני נוסעים. כן מותרים שירותי הסעה למקומות עבודה בכפוף למגבלות. נוסף על כך נקבע כי על המעסיק מוטלת החובה למדוד חום בכניסה למקום העבודה. לא תותר כניסת אדם עם חוץ גוף העולה על 38 מעלות צלזיוס.

יורשו לפעול שירותי משלוחים למזון, עיתונים וכן שירותים חיוניים לתחזוקת הבית – מוצרי חשמל, מוצרי ושירותי תקשורת ואביזרים רפואיים. מכירה מקוונת עם משלוח מותרת לכל סוגי המוצרים. בשירות משלוחים למקום מגורים, המשלוח יונח מחוץ לפתח בית המגורים.

 


בינתיים, גם בכנסת התקיימו הפגנות לשמירה על הדמוקרטיה. צפו




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר