חלוקת מנות מזון בירושלים, בעת משבר הקורונה (צילום: עיריית ירושלים)
חלוקת מנות מזון בירושלים, בעת משבר הקורונה (צילום: עיריית ירושלים)

רגע לפני ליל הסדר: מבצע ענק לחלוקת עשרות אלפי סלי מזון בירושלים

היום התקיימה חלוקת מנות כשרות לפסח לחג ולחול המועד לתושבים קשישים ולמשפחות מתקשות - מפרוץ משבר הקורונה חולקו בירושלים למעלה מ-220,000 ארוחות וסלי מזון על ידי מתנדבים ומתנדבות מארגונים ומעמותות ברחבי העיר

פורסם בתאריך: 7.4.20 18:49

היום, שלישי, יום לפני ליל הסדר 2020 – שנחגג השנה תחת הגבלות הקורונה – כל אחד חוגג את החג עם המשפחה הגרעינית שלו בבית – התקיימה חלוקה נרחבת של חבילות מזון וארוחות לקשישים ולמשפחות מתקשות. היום חולקו עשרות אלפי מנות כשרות לפסח במבצע חלוקה ענק ברחבי העיר בשיתוף פיקוד העורף.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


עד כה, החל מפרוץ משבר הקורונה, חולקו בירושלים למעלה מ-220,000 סלי מזון. המימון לסלי המזון מורכב מתקציב העירייה, מתרומות ומארגוני הסיוע השונים שנרתמו לעזור. "היקף הסיוע שנתנה עיריית ירושלים לתושבי הבירה הוא הגדול ביותר מכלל הרשויות בארץ", מציינים בעירייה. "החלוקה מבוצעת באמצעות המינהלים הקהילתיים ומתנדבים רבים, לרבות עובדי עיריית ירושלים, ונעשית בכל המגזרים בכל השכונות בעיר, זאת על בסיס מיפוי שערכו לפני כשבועיים בעיריית ירושלים בשיתוף המינהלים הקהילתיים בעיר".



ראש העיר משה ליאון מוסר כי "עד כה חילקנו למעלה מ 220,000 מנות מזון לתושבים ותיקים וקשישים, המנות כשרות לפסח בהכשרים שונים התואמים לצרכי התושבים, כולל ערכה ייעודית לליל הסדר לתושבים הוותיקים הבודדים. אני מאחל לכל תושבינו חג שמח ובריא".



"התעוררות" ו"לב אחד" חילקו 12,000 סלי מזון 

פעילי התעוררות ולב אחד יצאו הבוקר למבצע חלוקת מזון של העירייה בשיתוף המנהלים הקהילתיים. במבצע בו השתתף גם יור התנועה עופר ברקוביץ מחולקים 12,000 סלי מזון בשכונות השונות בעיר.


פעילי התעוררות מחלקים סלי מזון (צילום: התעוררות)

יו"ר סיעת התעוררות עופר ברקוביץ והפעילים, הבוקר (צילום: התעוררות)


אורלי ג'קסון כהן מנכ"לית תנועת התעוררות מסרה: "גאה במאות המתנדבים שלנו שיצאו רגע לפני הסגר לדאוג שמשפחות רבות בירושלים יוכלו לקיים את הסדר כהלכתו ללא מחסור. תודה לכל המתנדבים מכל הארגונים השונים. עם ישראל חי".


פעילי התעוררות מחלקים סלי מזון (צילום: התעוררות)

(צילום: התעוררות)


פעילי התעוררות מחלקים סלי מזון (צילום: התעוררות)

פעילי התעוררות מחלקים סלי מזון (צילום: התעוררות)



בשבוע שעבר, יש לציין, חולקו ברחבי ירושלים כ-87,000 מנות מזון לתושבים מבוגרים, קשישים ומשפחות מתקשות שנזקקות לסיוע. המנות מחולקות על ידי מתנדבות ומתנדבים מרחבי ירושלים ומארגונים שונים, שנרתמו למען המערך המיוחד שהוקם בשל משבר הקורונה. מדובר בעלייה בכמות הארוחות המחולקות בירושלים – בשבוע הקודם חולקו כ-60,000 מנות מזון.

כמו כן, במקביל לחלוקת המזון המשיכה העירייה בקיום טלפונים באופן רציף לעשרות אלפי תושבים ותיקים בעיר באמצעות עובדים ומתנדבים על מנת לוודא אם הם צריכים סיוע בכל תחום, כאשר ההנחיה למערכת העירונית היא מענה וטיפול באוכלוסיית התושבים הוותיקים והמשפחות להן בן עם צרכים מיוחדים יהיו בעדיפות עליונה. לצד זאת מאות עובדים מסייעים לתושבים ותיקים הזקוקים לאוזן קשבת ותמיכה, במסגרת זו למעלה מ- 100 תושבים ותיקים בכל רחבי העיר מקבלים תרופות לבית בסיוע העירייה, ארגוני המתנדבים (עזר מציון ו"עזרה בדרך") ופיקוד העורף.



ערכות יצירה למשפחות במצוקה כלכלית

מינהל קהילה חילק בימים האחרונים כ-4,000 ערכות משחק ויצירה למשפחות במצוקה כלכלית, מרובות ילדים, חד הוריות בסיכון וכאלו שאינם מודעים לחשיבות התפתחות הילדים – במערב העיר ובמזרח העיר. הערכה מיועדת לגילאי שנתיים ועד תשע וכוללת חומרי יצירה מתכלים לצד משחקים איכותיים שישמשו את המשפחות גם אחרי המגיפה.


חלוקת משחקי יצירה למשפחות מתקשות (צילום: עיריית ירושלים)

(צילום: עיריית ירושלים)


"המטרה בחלוקת הערכות היא להקל עליהם את השהות בבית וליצור זמן לבילוי משותף", מוסרים במינהל קהילה. "הערכות מחולקות במערב ובמזרח על פי רשימות שמכינים אנשי המקצוע המכירים את המשפחות. מבצע חלוקת הערכות מנוהל על ידי שרותי בריאות הציבור ופיקוד העורף אשר מסייע בחלוקה במערב העיר".



הקרן לירושלים תומכת בניצולי השואה ובמקלט לנשים מוכות 

השבוע הקרן לירושלים העניקה סיוע חירום לארגונים ולעמותות בעיר הפועלים לטובת אוכלוסיות מוחלשות. התוכניות, שנבחרו בתיאום עם גורמי המקצוע בעיריית ירושלים ועם אנשי המקצוע של הקרן לירושלים, נותנות מענה לצרכים הבסיסיים ביותר בקרב נזקקים מכל המגזרים, במערב ובמזרח העיר.

בין השאר החליטה הקרן לתמוך בניצולי שואה באמצעות ארגון "קפה אירופה" לחלוקת סלי מוצרים לחג הפסח; סיוע לארגון "החוט המשולש", הפועל למען נוער בסיכון במרכז העיר, כך שיוכל להציע ארוחות חמות ולמנוע שוטטות של בני נוער מנותקים ברחובות; תמיכה בארגון שק"ל שיפעיל בסיוע הקרן קו חם בעברית ובערבית לייעוץ וסיוע נפשי לאנשים עם מוגבלויות ובני משפחותיהם; וכן תמיכה במועדון הקשישים "אל-ג'בשה" ברובע הנוצרי, כך שיוכלו לחלק חבילות מזון לקשישים הנמצאים בהסגר בבתיהם.

בנוסף, הקרן לירושלים הודיעה כי תתמוך במקלט לנשים מוכות עם העלייה במקרי האלימות במשפחה בשבועות האחרונים והסגר שבו נמצאים ילדי המקלטים בהיעדר מסגרות חינוכיות וטיפוליות. הסיוע יאפשר למקלט להפעיל "בית ילדים" שבו יקבלו הילדים של השוהות במקלט תכנים מעשירים שייתנו להם הפוגה מהבדידות.

במזרח העיר הודיעה הקרן כי תסייע גם למרכז "עטאא" הפועל למיצוי זכויות של תושבי מזרח העיר. בעזרת הסיוע של הקרן יוכל המרכז להעניק שירות למאות הפונים אליו בבקשה לעזרה במילוי טפסי תביעות לביטוח הלאומי ולשירות התעסוקה כמו גם בנושאי בריאות.

עוד במזרח העיר – הקרן הודיעה כי היא מצטרפת בתמיכתה לפרויקט רחב היקף של עיריית ירושלים בשיתוף עמותת סח"י, אליו התגייסו גם קרנות פילנתרופיות נוספות, על מנת לאפשר חלוקת סלי מזון למשפחות נזקקות בשכונות השונות במזרח ירושלים.

ברשימת הפרויקטים של הקרן נמצאים גם בית-הספר "המעיין" בעין כרם לילדים עם צרכים מיוחדים השומר על קשר עם הילדים ובני משפחותיהם לאחר שבית-הספר נסגר וכן עמותת "משגב לקשיש" השומרת על קשר עם קשישים במגזר החרדי ומביאה עבורם מצרכים בסיסיים.

"אנו עושים מאמץ עילאי כדי להיענות לבקשות הרבות ולפונים הרבים למלא חסרים בסיסיים ומיידים לכל המגזרים ולכל חלקי העיר כי זהו תפקידה של הקרן לירושלים בעת חירום זו", אומר נשיא הקרן לירושלים שי דורון. "במקביל אנו פועלים על מנת ולנסות לגייס כספי חירום נוספים".

ראש העיר משה ליאון הוסיף כי "מרגש לדעת שגם בימים כאלה ישנם תומכים אוהבי ירושלים בכל רחבי העולם. אני מברך את כל מי שיכול להצטרף למאמץ של הקרן לירושלים להיענות לצרכי העיר. בזכות הירתמות משותפת וערבות הדדית נשמור על חוסנה של ירושלים".



בית הספר יהודה הלוי למען משפחות מתקשות

מחווה מדהימה התרחשה בשבוע שעבר בקהילת בית הספר חמ"ד יהודה הלוי בית חינוך – בתוך 4 ימים בלבד גייסו קרוב ל-25,000 שקלים לטובת משפחות שיישבו בנחת וברווחה בליל הסדר. במשימה משותפת פעלה הנהלת בית הספר, הצוות החינוכי עם משפחת בוגרי בית הספר ויו"ר ועד ההורים – לארה בן דוד ואביה צור פרבר, לגייס כשבעה מחשבים למשפחות שאין ידם משגת.

אסתי ברמץ, מנהלת בית הספר מוסרת: "ההתגייסות של צוות המורים וההורים הייתה מדהימה ומרגשת . בתוך שלושה ימים הצלחנו לגייס אלפי שקלים. אנו רואים את צוות ובית הספר ההורים והבוגרים כקהילה אחת גדולה שגם בשעת משבר ובשעת חרום לא משאירה אף אחד ללא תמיכה ומענה. שיתופי הפעולה בין הנהלת ביהס וועד ההורים אלו הם רגעי שיא שמחזקים האחד את השני ומניבים עשייה מדהימה וענפה במעגלים רחבים בקהילה ובשכונה".

לארה בן דוד ואביה צור פרבר, יו"ר ועד הורים: "נדהמנו מההתגייסות, האכפתיות והנתינה מצד משפחות בית הספר שלנו בייחוד בתקופה המורכבת בה אנו נמצאים. למרות הקושי הכלכלי שהשפיע על כולם נמצא מקום בלב לתת למי שנזקק. הוכחה נוספת לכך שיהודה הלוי מהווה לא רק בית ספר אלא משפחה".





תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יאיר

    רק שאלה
    לא חבל על הכסף היה אפשר לילק עוד סלי מזון בכסף של הדפסת חולצות עם לוגו" התעוררות"

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר