התפרעויות החרדים הקיצוניים בגאולה (צילום: מחאות החרדים הקיצוניים)
(צילום: מחאות החרדים הקיצוניים)

גאולה: עימותים והתפרעויות בשל תלמוד תורה שנפתח בניגוד להגבלות. צפו

כוחות של משטרת ירושלים הגיעו לפני זמן קצר לשכונת גאולה בעקבות תלמוד תורה עם כ-60 תלמידים שנפתח בניגוד להגבלות הקורונה - עשרות חרדים קיצוניים מתפרעים באזור; 4 מורים נעצרו

פורסם בתאריך: 27.4.20 11:20

לפני זמן קצר הגיעו כוחות מתוגברים של משטרת ירושלים לשכונת גאולה בעקבות דיווח על תלמוד תורה שפועל החל מהבוקר בניגוד להגבלות הקורונה.

הכוחות נתקלו בעשרות חרדים קיצוניים שהתגודדו והצטופפו בניגוד להנחיות, וניסו למנוע את עבודת השוטרים. חלק מהחרדים הקיצוניים התפרעו והתעמתו עם השוטרים. כך זה נראה


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 15"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]




ממשטרת ירושלים נמסר כי "המאבק הלאומי לבלימת התפשטות נגיף הקורונה בישראל: כוחות משטרת ישראל פשטו לפני זמן קצר על מבנה בשכונת מאה שערים בירושלים בו למדו כ-60 אנשים, מנהל המקום ו-4 מורים עוכבו. כוחות המשטרה הפועלים בעיר להסברה ואכיפת הנחיות צו בריאות העם, איתרו לפני זמן קצר את המבנה בו התקיימו לימודים, כאמור בניגוד להנחיות צו בריאות העם. נגד המעוכבים צפויים להירשם קנסות בגין הפרת צו בריאות העם".

במשטרה מדגישים כי "הפעילות נמשכת ברחבי העיר, על מנת לוודא שכלל האזרחים נשמעים ומקיימים את ההנחיות, על מנת לשמור על בריאותם ושלומם. נשמעים להנחיות – מצילים חיים. המשטרה קוראת לציבור להישמע להנחיות והוראות משרד הבריאות, שכן אי קיומן משבש את המאמץ הלאומי במאבק בהתפרצות הנגיף והתפשטותו בישראל. לצד ביצוע כלל המשימות המוטלות לפתחה של המשטרה בהקשר של הביטחון השוטף, אכיפת החוק ושמירת הסדר הציבורי, משטרת ישראל תמשיך לסייע למשרד הבריאות במאמץ האכיפה למניעת התפשטות הנגיף ככל שיידרש, הכול במטרה לשמור על שלום הציבור ובריאותו".

כפי שפורסם לא אחת ב"כל העיר" במהלך כל תקופת הגבלות הקורונה נרשמו הפרות קשות במאה שערים. כוחות המשטרה פעלו בשכונה באופן מתוגבר. מספר פעמים איתרה המשטרה בתי כנסת שפועלים בניגוד לתקנות הקורונה ובהם עשרות מתפללים, שלמעשה סיכנו את בריאות הציבור. בין השאר ספגו כוחות הביטחון וכך גם כוחות ההצלה ועובדי העירייה אלימות קשה מצד חרדים קיצוניים. בין השאר הותקפו צוותי מד"א שהגיעו לבצע בדיקות קורונה בשכונת מאה שערים ועובדי ניקיון של עיריית ירושלים.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. יפה

    לא שונה בהרבה מההפגנות של השמאל שהיו בימים האחרונים. למה שם המשטרה לא פינתה אותם וחילקה קנסות? למה כשזה חרדים שלומדים בבית ספר צריך לפנות בכח וכשזה שמאלנים שמפגינים "בשם הדמוקרטיה" בקבוצות הרבה יותר גדולות מאפשרים להם להישאר ולהפגין? לדעתי אם אסור ללמוד בבית ספר בגלל התקהלות אז גם אסור להפגין בגלל התקהלות. לא הגיוני להתייחס באופן שונה בגלל זרם דתי או חילוני. (ואני אישית לא חרדית אז שלא תחשבו שיש לי אינטרסים מלבד העובדה שאני רוצה שיפסיקו ההדבקות והמגפה הזאת תיגמר).

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יפה- עיניים לך ולא תראי אוזניים.
    איך את משווה את ההתנהגות הפרועה של החרדים בסרטון לזו של המפגינים בכיכר רבין?
    או שאת עיוורת וחרשת או סתם מטומטמת.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא פלא שרוב התחלואה הקורונה הם הציבור החרדי !פשוט ביזיון!

  4. מאיר.א. תושב השכונה.

    כבר פסקו גדולה התורה שכרגע יש לשמוע בקול משרד הבריאות ומה שהם קובעים זה גם על פי ההלכה היות ומדובר בפיקוח נפשות ממש. אין להתכנס בשום מקום ואפילו ללמוד או להתפלל. ומי שעושה זאת. זה בניגוד לתורה וההלכה. באותו תורה שהם לומדים כתוב" ונשמרתם מאד לנפשותיכם" ויש לקיימו. בלי חכמות ובלי " פרומקייט". הלוואי אותם אנשים שפתאום בוער להם ללמוד שיקפידו על מה שכתוב בתורה.
    צר לי כאדם חרדי שהרבנים שלנו לא יוצאים עם הסברה לציבור. וגם לא מזהירים מספיק. איפה הרבנים??? למה רק כשרוצים לפתוח בריכה מעורבת כולם יוצאים בקול קורא געוואלד. וכאן שמדובר בפיקוח נפש שדוחה שבת ויום כיפור פתאום כולם נעלמים???? איפה ה"צעקה" ???

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בצער רב ,האנשים האלה מסכנים את כולנו.במקום שהמשטרה תדבר איתם ומנסה לפזר אותם,אין ברירה אחרת אלא להכניס אותם ל"בידוד"בבית הכלא.האנשים האלה לא מסוגלים להבין בטוב,כדאי שהמשטרה כולל הראש האדון ליאון יבין זאת.

  6. אוביקטיבי

    משתמש אנונימי- אף להם ולא יריחון … את המפגינים השמאלנים לא ניסו לפזר, ודאי שלא בברוטליות ! האפליה והשנאה לחרדים זועקת לשמים. גם אם אינם צודקים בדרכם ניתן לכבדם ולנהוג בשוו
    ה ובמדתיות וכפי שנוהגים עם השמלאנים !

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר