שף אסף סבח, מנות המזון שהכינו במסעדת יהודית (צילומים: פרטי)
שף אסף סבח, מנות המזון שהכינו במסעדת יהודית (צילומים: פרטי)

150-100 מנות חמות ביום: שיתוף הפעולה המיוחד בין מסעדת יהודית בשוק לעמותת סח"י

מיזם מחמם את הלב של שף אסף סבח ומסעדת יהודית הניב בשבועיים האחרונים תרומה משמעותית - כ-150-100 מנות חמות ביום שחולקו לנזקקים על ידי מתנדבי עמותת סח"י

פורסם בתאריך: 30.4.20 19:42

פתגם ידוע גורס שבכל רע יש גם משהו טוב, ואם יש משהו טוב במשבר הקורונה – כזה שיש ללמוד ממנו גם לאחרי המשבר – הרי שמדובר על הערבות ההדדית ורוח ההתנדבות, שמגיעה מכל קצוות האוכלוסייה ובכל הגילאים. עוד ועוד פרויקטים ומיזמים חברתיים מדהימים נראים בתקופה הזו – אחד מהם הוא פרויקט משותף לעומתת סח"י (סיירת חסד ייחודית) לבין אסף סבח, גריל שף שפועל בשוק מחנה יהודה, אשר חילקו מאות מנות גורמה לנזקקים.

שיתוף הפעולה הזה פעל בין פסח לבין יום העצמאות, במסגרתו חולקו מאות מנות חמות לנזקקים ולקבוצות שונות כמו ניצולי שואה, קשישים, ילדים ונוער בסיכון ועוד. כעת, מקווים שף סבח ובעמותת סח"י כי מסעדנים נוספים יירתמו כדי שהמיזם המדהים והייחודי הזה ימשיך לפעול.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"בזכות אלפי מתנדבים ואנשים טובים כמו אסף סבח והחבורה שבחרה להיות בעשייה משמעותית בתקופה הזו במקום להישאר בבית, הצלחנו לדאוג שאף אחד לא יישאר רעב", מציינים בעמותת סח"י. "אנו קוראים לכולם לעשות ולחקות יוזמות כאלה. שכל אחד יסתכל בד' אמותיו ויראה אם יש מישהו שזקוק לעזרה, ואם אי אפשר לתת מענה – אפשר לפנות לסח"י ונשתדל לתת מענה במהרה".

בשיחה עם "כל העיר" מספר סבח על שיתוף הפעולה הייחודי. "אני שף פרטי לאירועים פרטיים בשוק ויש לי חברים מאוד טובים, שהם בעלי מסעדת 'יהודית" בשוק. באחת ההפגנות של הסוחרים לפתיחת השוק החלטנו שהגיע הזמן להפסיק להתמרמר, ובמקום שנשב בבית נפתח את המסעדה כדי לסייע לנזקקים. יש לנו חברים מעסקים וספקים שונים, שתרמו לנו, והחלטנו להכין בכל יום כ-150-100 מנות חמות. במשך שבועיים עד ליום העצמאות הוצאנו מאות מנות ועמותת סח"י חילקה אותם למי שזקוק וצריך".

סבח מוסיף ומציין כי "לנו, כאנשי מקצוע שרגילים לקום לעבודה בכל בוקר היה קשה מאוד לא לעשות כלום במשך תקופה כל כך ארוכה. בסופו של דבר הבנו שאנחנו צריכים להשתמש בידע שלנו כדי לסייע למי שנזקק".

בעמותת סח"י מסכמים ואומרים: "כשהחל משבר הקורונה, המספרים קפצו מ-500 משפחות בשבוע ל-1,000 ו-2,000 עד ל-20 אלף, מספרים שלא הכרנו. הקמנו חמ"ל בשיתוף פעולה עם מנח"י (מינהל חינוך בעיריית ירושלים) וכל מיני גורמים גדולים וארזנו סלים וחילקנו אותם. כחלק מהדרישות שעלו בתקופת המשבר, במיוחד מצד אנשים מבוגרים שקיבלו חבילות עם מזון יבש ולא היו להכין מזה אוכל, עלה צורך לספק אוכל חם ומזין שיגיע לאותם אנשים, וככה נוצר החיבור עם אסף והחבר'ה שלו שישר נרתמו לעזרה. בפעם הראשונה, עשינו פיילוט וחילקנו את האוכל החם למשפחות שאנחנו מכירים מלפני תקופת הקורונה, והיו פידבקים מעולים, אז החלטנו להרחיב ולהמשיך".

יש לציין כי הפרויקט הסתיים ביום העצמאות, ובעמותת סח"י מחפשים מתנדבים נוספים כמו שף אסף סבח, כאלה שיתרמו מזמנם ומהידע שלהם, ואולי גם יסייעו במציאת תורמים נוספים שידאגו למצרכים ולחומרי גלם.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. בדוי

    מכיר אותו אישית
    אסף סבח בנאדם גדול ואישיות מטורפת
    הלוואי כולם ילכו בדרכו

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר