משה ליאון, נשות הכותל (צילומים: שלומי כהן, אירנה לוט)
משה ליאון, נשות הכותל (צילומים: שלומי כהן, אירנה לוט)

סערה סביב דברי ליאון נגד תפילת הרפורמים בכותל: נכנע לפוליטיקה של שנאה והסתה

בראיון שנתן ראש העיר משה ליאון ברדיו 'קול ברמה פלוס' הוא אמר, בין השאר, "אם הרפורמים רוצים להתפלל, אז לא בכותל" - וחולל סערה. מנכ"ל התנועה הרפורמית: "בוחר להעביר מסר של הדרה, חוסר סובלנות וזלזול"

פורסם בתאריך: 21.5.20 20:39

ראש העיר משה ליאון נכנס הערב, חמישי, לעין סערת המאבק בין האורתודוכסים לבין הרפורמים בנושא התפילות המשותפות בכותל המערבי. בראיון לרגל יום ירושלים, שמצוין היום, לרדיו 'קול ברמה פלוס' אמר ליאון, בין השאר: "אין מקום יותר קדוש מהכותל, אם הרפורמים רוצים להתפלל, אז לא בכותל".

בתנועה הרפורמית, אם תהיתם, לא נשארים חייבים. בתגובה לדברים של ראש העיר ליאון, מוסר מנכ"ל התנועה הרב גלעד קריב: "מצער לראות את ראש עיריית ירושלים בוחר להעביר ביום חגה של העיר מסר של הדרה, חוסר סובלנות וזלזול בתושבי ירושלים המשתייכים לקהילות הרפורמיות ובמיליוני יהודים ברחבי העולם. תחת לעסוק בטיפוח כבוד הדדי, בוחר ראש העירייה להיכנע לפוליטיקה כוחנית של שנאה והסתה. ירושלים אינה שייכת לראש העיר, גם לא הכותל המערבי, ואנו איננו מבקשים את רשותו על מנת להתפלל בכותל או בכל מקום אחר. טוב יעשה ראש העיר אם יידרש לאתגריה האמתיים של עיר הבירה ולצרכים הבוערים של תושביה מכל החוגים והקהלים, במקום להצטרף לחגיגת ההסתה של גורמים קיצוניים שהכשילו את מתווה הפשרה בכותל והפכו אותו לזירה של מחלוקת ואיבה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


הרב קריב מוסיף ואומר: "אנו מזמינים את ראש העירייה לבקר באחת מהקהילות הרפורמיות ברחבי העיר – דבר שטרם עשה מאז כניסתו לתפקיד. אם יעשה זאת אין לנו ספק שיגלה עד כמה דבריו בראיון אינם ראויים ואינם מתאימים לראש העירייה של ברית ישראל ובירת העם היהודי".

גם נשות הכותל זועמות על דברי ליאון: "דבריו החמורים של ראש העיר מבטאים בורות וחוסר הכלה כלפי הזרם היהודי הגדול בעולם. העובדה כי ראש העיר ירושלים, מי שעומד בראש העיר ש״עושה כל ישראל חברים״ ואמור לנהל אותה בפתיחות ובמאור פנים כלפי כל אדם מתבטא כך, ערב יום ירושלים – חמורה ומקוממת ביותר. אנו קוראות לו לחזור מדבריו באופן מיידי".

מתנועת נאמני תורה ועבודה נמסר: "אנו מצרים על כך שראש עיריית ירושלים, שנבחרה להיות בירת ישראל דווקא בגלל יכולתה לאחד את כל שבטי ישראל, 'ששם עלו שבטים', הוא זה שחוסם יהודים מלהתקרב אל הקודש. חובה עלינו לחזק את העוגנים המחברים את העולם היהודי אל היהדות ולא ח"ו לנתקם. לכל יהודי, לא משנה מה השקפתו, יש חלק בכותל המערבי וראוי שראש העיר, במיוחד בערב יום ירושלים, יפעל למען הדבר ולא חס וחלילה להיפך".

מהליגה נגד השמצה נמסר: "‏ערב יום ירושלים בוחר ראש העיר ירושלים להדיר את הזרם הגדול ביהדות מלהתפלל בכותל. יש לומר בבירור: לרפורמים ולכל יהודי באשר הוא זכות שווה להתפלל בכותל. דבריו של ראש העיר ליאון חמורים ביותר ואנו קוראים לו להתנצל".

יש לציין כי בעקבות הסערה שחוללו הדברים, מסר ראש העיר ליאון: "הכותל קדוש לכלל העם היהודי בארץ ובתפוצות, וכולם ללא יוצא מן הכלל מוזמנים להתפלל במתחם לפי מנהגי המקום. אמשיך לפעול לאחדות וקירוב לבבות בין כל המגזרים והציבורים ולשמור על ירושלים מאוחדת ומאחדת".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. אבי כהן

    חצוף מחוצף, לא מספיק שהוא הורס את אחדות ירושלים, הצעירים בורחים ממנה וכעת תופס בעלות על המקומות הקדושים?

  2. רינת פרידלנדר

    אני לא דתיה. אך אני אוהבת את דברי ראש העיר, משה ליאון. אין מקום יותר קדוש מהכותל, אם הרפורמים רוצים להתפלל, אז לא בכותל. למה להרוס את אווירת הקדושה. אני באה אל הכותל לראות דתיים וקדושה.

  3. יורי

    לרפורמים צריך לבנות כותל חדש בארה"ב שם מקומם ולא בארץ שתקיא אותם.

  4. שוקי

    טוב מאוד!!!! כותרת פייק אתם רווי שנאה והסתה.
    נראה את הרפורמים מקיימים תפילה ברחבת אל אקצה!!?

  5. טיטי

    משה ליאון גורם לשנאה בין חילוניים לדתיים גם התנצלות מצידך לא תעזור תן לחילוניים לחיות בשקט אל תכניס דתיים לאזורים חילוניים אל תהרוס את העיר חבל מאוד שניבחרת סכסכן מקווה שיתקוממו נגדך ויפילו אותך גראש עיר

  6. אחד

    ליאון האריה לא יודע על מה הוא מדבר. תחזור אחורה הרפורמים היו כאן לפניך

  7. יהודיה

    איש באמונתו יחיה! אפשר להתפלל בכל מקום
    הכותל הוא קיר מבית המקדש.
    בושה וחרפה שמהמקום הזה
    שולחים רק שנאה!!!!
    ואהבת לרעך כמוך!!!!

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל אחד יכול לבוא ולהתפלל בכותל, כולל יהודים או סינים או יפנים או רפורמים או בני כל הדתות בעולם. אבל אי אפשר לבוא לכותל ולעשות בו פולחן של קללה נגד כל העולם. והפולחן של הרפורמים (כולל הפולחן של הקונסרבטיבים ונשות הכותל שזה סוגים של רפורמים מכובסים) כולל זיופים חמורים של תפילת שמונה עשרה, שהופכים את התפילה שלהם לאוסף של ברכות לבטלה, שאסורות משום לא תישא את שם השם לשוא מעשרת הדיברות מהוות על פי היהדות קללה אחת גדולה נגד העולם כולו.
    אז כמו שלא נסכים שחבורה של יהודים מתנצרים תבוא לכותל לומר נוסח של קללות נגד העולם כולו כך אי אפשר להסכים שחבורה של יהודים רפורמים תבוא לכותל לומר נוסח שמהווה אוסף של קללות ר"ל נגד העולם כולו.
    ובפרט, נשות הכותל אומרות במקום תפילת שמונה עשרה מזויפת שמהווה אוסף ברכות לבטלה וגם תפילת מוסף הן אומרות נוסח מזויף שמבזה ומלגלג על עבודת בית המקדש, או במילים אחרות: הן באות לכותל שהוא שריד בית המקדש והוא קדוש בגלל שמתפללים בו על בית המקדש – והן אומרות נוסח שמזלזל בעבודת המקדש ובעצם אומרות לאלקים בכותל שלא בא להן לשמוע בקולו וכל זה תוך זלזול ברב הכותל וזלזול בהלכה וזלזול בכל היקר והקדוש לנו. בושה וחרפה!!!

  9. אוולין

    'כי ביתי בית תפילה יקרא לכל העמים' ולא לשובניסטים הצבועים שעושים הדרת נשים בכל מקום וזילזול מכוער בנשים
    מדהים איך הצבועים הללו מקבלים את העובדה שהר הבית ביד,המוסלמים והאויב אבל העיקר שנשים רפורמיות תיתפללנה בכותל איזו בורות איזו אטימות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר