עידן מסבנד (צילום: דובר צה"ל)
עידן מסבנד (צילום: דובר צה"ל)

"אין תחושת סיפוק וגאווה גדולה מזו שאני שומר על הבית שלי ועל השכונה שלי"

מיוחד ליום ירושלים: שיחה עם לוחם המעברים סמל עידן מסבנד מהר חומה, שמספר על השירות במעברי עוטף ירושלים – כולל במעבר הסמוך לשכונת מגוריו

פורסם בתאריך: 21.5.20 15:26

המעברים הפרושים בעוטף ירושלים מהווים את קו ההגנה האחרון במניעת פעילות חבלנית עוינת בעיר, כאשר לוחמי ולוחמות המעברים נדרשים לערנות גדולה מצד אחד וגם לאנושיות מצד שני. זהו אחד התפקידים המאתגרים עבור חיילי צה"ל מכיוון שהפעילות המבצעית כוללת בתוכה מנעד רחב של אירועים שעליהם לפקח – החל מהברחת אמצעי לחימה, דרך כניסת שב"חים (שוהים בלתי חוקיים) ועד מעצר גניבות משטחי ירושלים לשטחי יהודה ושומרון ועוטף ירושלים.

התפקיד הזה הופך להיות מאתגר שבעתיים עבור לוחמים שהם תושבי ירושלים, לבטח כאלה שמתגוררים בסמוך למעברים. תכירו את סמל עידן מסבנד, מפקד ולוחם במערך המעברים, שמתגורר בהר חומה. במהלך תפקידו הוא גם פועל במעבר 'מזמוריה', שמוכר גם בשם מעבר 'הר חומה'.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"זה מעבר מאוד משמעותי בשבילי", מספר סמל מסבנד בשיחה עם "כל העיר". "אני מתגורר בהר חומה ואני חושב שאין תחושת סיפוק וגאווה גדולה מזו שאתה שומר על השכונה שלך ועל הבית שלך. זה אומר שאני מונע כניסה של אנשים עם כוונות עוינות ומונע מסחורות ואמל"ח להיכנס לעיר שלי ובכך שומר על בטחון המדינה והבית שלי. תחשבו על הסיפוק שבזמן שאני עומד במחסום אני פתאום רואה מישהו מבני המשפחה שלי רוכב על אופניים. זה כיף".

איך נראית הפעילות המבצעית שלכם?
"אנחנו מחפשים שוהים בלתי חוקיים, סחורות גנובות, אמצעי לחימה, פעולות עוינות ואת כל אלה אנחנו עוצרים מלהגיע לשטחי מדינת ישראל. אנחנו עובדים עם הרבה גורמים בתפקיד כולל מכס, מג"ב משרד החקלאות, ואני לא חושב שיש עוד תפקיד כזה בצבא שבו עובדים עם הרבה גורמים משמעותיים".

מסבנד נולד במעלה אדומים, ולהר חומה הוא עבר עם משפחתו בגיל 10. את לימודי התיכון הוא בגימנסיה ומיד לאחר מכן התגייס לצה"ל. הוא מספר כי בתחילה לא התלהב לשרת במערך המעברים, אבל אחרי תקופה קצרה הוא התחבר לפעילות המבצעית ולאנשים. בהמשך הוא יצא לקורס מ"כים וכיום הוא סמל בפלוגת לוחמי מעברים בגדוד ארז, האחראי על הבידוק הבטחוני במעברי עוטף ירושלים.

איך הצבא תרם לך ומה התכניות לעתיד?
"הצבא מאוד תרם לי להיות בנאדם יותר פתוח ולבצע תפקיד חשוב. הכרתי הרבה חברים לחיים וזה שווה את הכל. אני מתכנן להמשיך ולהגן על המדינה ועל הבית שלי במעברי עוטף ירושלים, ואולי גם לטוס לחו"ל עם החברים אחרי שהקורונה תיגמר".

לסיום, מה אתה הכי אוהב בירושלים?
"אני אוהב מאוד את השוק, בעיקר בימי חמישי שהוא מלא באנשים ובשמחות גדולות. אני וחבריי אוהבים לאכול בבורקס מוסא ברחוב יפו – בתיכון היתה לנו מסורת, לפני כל בגרות היינו אוכלים אצלו".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר