בדיקות קורונה, תיכון הגמנסיה העברית (צילומים: תיעוד מבצעי מדא, תמר הירדני)
בדיקות קורונה, תיכון הגמנסיה העברית (צילומים: תיעוד מבצעי מדא, תמר הירדני)

דוח של המרכז למערכה בקורונה חושף – איש צוות הגיע במשך מספר ימים עם סימפטומים לגמנסיה

מדוח של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה שהתפרסם היום, שלישי, עולה כי הלימודים בגמנסיה העברית התבצעו בצפיפות רבה - כ-35 תלמידים בכיתה; בין ההמלצות - מתן מענה ייעודי לבתי ספר הכולל ביצוע בדיקות מקיפות ומהירות לכלל התלמידים והמורים

פורסם בתאריך: 2.6.20 12:35

ההדבקה ההמונית בתיכון הגמנסיה העברית ברחביה בשבוע שעבר משפיעה באופן משמעותי על היקף התחלואה הארצי. עד כה אובחנו למעלה מ-170 תלמידים, תלמידות, צוותי הוראה ובני משפחה שחולים בקורונה. מדוח של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, שהגיע לידי "כל העיר" ופורסם היום, שלישי, 2.6, נחשף כי לפחות איש צוות אחד בגמנסיה, שהיו לו סימפטומים של מחלת הקורונה, הגיע לבית הספר במשך מספר ימים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בדוח נכתב כי "החל מה-17 במאי הלמידה בכלל בתי הספר בארץ התבצעה בכיתות רגילות, כלומר ללא חלוקה ל"קפסולות" וללא מניעת התערבבות בין הכיתות בהפסקות ובשיעורים מקצועיים. בנוסף, השיעורים בגימנסיה העברית התבצעו בצפיפות רבה (כ-35 תלמידים בכיתה). מוכר לפחות מקרה אחד של איש צוות שהגיע במשך מספר ימים עם סימפטומים לבית הספר".

בדוח מצוין כי "אירוע התפרצות המגיפה בירושלים החל מה-26 במאי משפיע מזה כשבוע על תמונת התחלואה הארצית (כ-35 אחוזים) מכלל החולים בישראל במהלך השבוע האחרון. העובדה שמדובר בבית ספר גדול, אשר לומדים בו תלמידים משכונות מרוחקות ומיישובי עוטף ירושלים, הרחיבה להבנתנו את היקף התחלואה".

הדוח נכתב לצורך הפקת לקחים של התנהלות משרד החינוך, בית הספר עצמו ומשרד הבריאות. בין השאר הדוח מצביע על העובדה כי "בית הספר הינו בית ספר אזורי אשר התלמידים מגיעים אליו בתחבורה ציבורית משכונות שונות בירושלים וכן בהסעות מישובים בסביבה", בהמשך מודגש כי "נכון להיום, לאחר בדיקת כל אנשי הצוות ורוב התלמידים בבית הספר, התגלו 173 חולים אשר קשורים לאירוע ההתפרצות בבית הספר, מתוכם 129 תלמידים, 19 אנשי צוות ו- 25 נדבקי מעגל שני (קרובים של תלמידים ואנשי צוות). יש לציין כי לפחות עשרה מהחולים שזוהו במערכת החינוך בירושלים בימים האחרונים (ולא שייכים לגמנסיה העברית) הם קרובי משפחה של תלמידים או אנשי צוות בגמנסיה העברית, ובנוסף ישנו חולה אשר השתתף בחוג ספורט עם תלמידי הגימנסיה.

בחלק הלקחים וההמלצות בדוח נכתב כי "אירוע ההתפרצות של מגפת הקורונה בגמנסיה העברית בירושלים מדגיש את הסיכון הקיים בפתיחה מלאה של מערכת החינוך ללא הקפדה על כללי הריחוק החברתי בבתי ספר. (יודגש כי גם בעולם פתיחת בתי הספר נעשתה בדירוג, תוך הקפדה על כללי ריחוק חברתי, היגיינה ושימוש במסכות).

כמו כן מעבר להנחיות המפורטות שכבר הופצו על ידי משרד החינוך בעניין שגרת הקורונה – מסירת הצהרות בריאות, שמירה על היגיינה אישית, המעטה בערבוב בין התלמידים במהלך הלימודים, שמירת מרחק פיסי של שני מטרים בין תלמידים ומורים, כותבי הדוח ממליצים כי "במקרה של זיהוי קורונה בבית ספר (בדגש על בתי ספר אזוריים גדולים) יש לתת מענה ייעודי לבית הספר הכולל ביצוע בדיקות מקיפות ומהירות לכלל התלמידים והמורים (ולא רק למגעים הקרובים), ועל בסיס בדיקות אלה – זיהוי ובידוד מהיר גם של נדבקי 'מעגל שני'".

"במידת הצורך", מובהר בדוח, "יש לבצע השבתה זמנית של הלימודים בכלל בית הספר עד לסיום הבדיקות ותהליך החקירה". בנוסף, מצוין כי יש "להקפיד הקפדה יתרה על אי-הגעה למסגרות הלימוד במקרה של חשד למחלה (תלמידים ואנשי הוראה כאחד), 'אם יש ספק – אין ספק'; מתן דוגמא אישית על ידי מורים והורים בעניין התנהלות אישית, אחראית, חבישת מסיכות ועוד; שימוש בלמידה מרחוק כדי לצמצם את הנוכחות הפיזית ולדלל את הכיתות; אכיפה של נהלי נסיעה מתאימים בהסעות לבתי הספר בדגש על דילול ההסעות, שיאפשר שמירת רווחים בין התלמידים בהסעה, לצד הקפדה על מסכות".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. ליאה

    כתבה עלובה
    אין ציטוט של מי אמר אז כרגיל עוד כתבת רכילות של שמעתי ש

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הנרייטה סאלד
    אנחנו פנינו למשרד החינוך לבעלת תפקיד שאמרה לנו שרופאת המחוז מטורללת מנח״י פוחדים ממשה לאון אל תשלחו ילדים ואם תשביתו כולנו ננשום לרווחה . במוצ״ש החליט ועד הורים להמליץ לכל הורה לא לשלוח אבל לא השבתנו שלא לסבך יחסים עם מנח״י כי יש לנו ענייני חנייה עם העירייה בגלל הבנייה בתיאטרון ירושלים . כמעט 100 אחוז נענו להמלצה . אין דין ואין דיין הוראות סותרות ותחרות מי יותר חזק בין כולם.

  3. חסר בושה

    איש, הצוות הוא פושע וראו להטיל עליו קנס כספי גבוה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר