סגן נועה מרין (צילום: דובר צה"ל)
סגן נועה מרין (צילום: דובר צה"ל)

"התעקשתי על שירות בחי"ר גבולות" – הקצינה הירושלמית מספרת על השירות בגדוד מעורב

סגן נועה מרין מטלביה היא קצינת חי"ר שפעם חלמה להיות טייסת, אבל היום מתגאה בשירות משמעותי בגדוד אריות הלביא - אחת מיחידות החי"ר המעורבות של צה"ל בגבול ירדן. לקראת גיוס מחזור אוגוסט 2020 היא מספרת על התפקיד, החוויה והמשמעות שבשירות

פורסם בתאריך: 6.8.20 15:26

חלום העבר שלה היה קורס טיס, אך כיום היא מפקדת בגדוד החי"ר המעורב לביאי הבקעה המשלב חיילים וחיילות בפעילות משותפת בדרום בקעת הירדן ובצפון ים המלח, ואם תשאלו אותה היא לא היתה מוותרת לרגע אחד על הגדוד וגאוות היחידה. לקראת גיוסי אוגוסט 20, מספרת סגן נועה מרין משכונת טלביה בירושלים ל"כל העיר" על השירות הצבאי שלה – מהחלום על טיס ועד לתפקידה כמפקדת מחלקה בגדוד לביאי הבקעה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת5"

"כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

"כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


סגן מרין התגייסה באוגוסט 2018, כשנה לאחר הקמת הגדוד הצעיר. בתקופה זו הגדוד היה מורכב מיוצאי יחידות אחרות, כיוון שלא היו מחזורי עבר של טירונות ואימון מתקדם שימלאו אותו, כך שכל קציניה ומפקדיה הגיעו מיחידות חי״ר אחרות. לדבריה של נועה כל קצין הביא איתו לגדוד את הערכים מהחטיבה ממנה הגיע ורק המ"כים האישיים שלה היו כאלה שצמחו בגדוד עצמו, אך היא מספרת כי תוך זמן קצר גאוות היחידה כבר החלה להיבנות.

היום, סגן מרין מפקדת במחזור חדש בו רוב הקצינים גדלו בגדוד. היא מספרת על היתרונות במצב החדש: "זה מרגש להיות עם סגל שכולם בו גדלו בגדוד. אלו אנשים שמגיעים עם הבנה בגזרת 'הבקעה והעמקים', ובעיקר מבינים בהתמודדויות המורכבות שבגזרה ובסביבה אזרחית פלסטינית שהאויב בה הוא לא ברור", היא מוסיפה, "אני מאמינה שלאדם בקצה יש הרבה השפעה באירועים בגזרה, בקבלת ההחלטות ובאירועים מבצעיים".


סגן נועה מרין (צילום: דובר צה"ל)

סגן נועה מרין (צילום: דובר צה"ל)


תפקידה החדש של סגן מרין מסב לה סיפוק רב, אך החלום הישן שלה עדיין לא נשכח. "חלמתי להיות טייסת מגיל קטן, עברתי את כל המיונים וסיימתי גיבוש אבל לא עברתי. הייתי במשבר בעקבות החלום שהתרסק, אך במכינה הקדם צבאית שעשיתי, הבנתי שאם לא קורס טיס, אעשה את הדבר הכי גדול שאני יכולה לעשות: לתת את הכל מעצמי ולהיות לוחמת", היא מספרת. "התעקשתי על שירות בחי"ר גבולות, על גדוד אריות הירדן או גדוד לביאי הבקעה. רציתי את גדוד לביא הבקעה כי זה היה גדוד חדש, בגזרה מעניינת ביהודה ושומרון. הרגשתי שהגדוד עושה היסטוריה, ולמרות ששיבצו אותי לתפקיד אחר נאבקתי לשנות את התפקיד ולהגיע לבסוף לחי"ר גבולות".

"בסוף המסלול (אימון מתקדם, הערת מערכת) יצאתי לקורס מ"כים בהקצאה הראשונה, מפני שההתעסקות עם האנשים והמשימה אלו הדברים שמעניינים אותי. באנו לשמור על האזרחים בגזרה ולתת מענה מבצעי והרגשתי שלהיות רק חיילת לא מספיק לי, רציתי גם לפקד ולהשפיע על לוחמים חדשים", היא מדגישה. "הייתי מ"כית בקו על מחזור שצעיר ממני ב-4 חודשים כשסיימו מסלול. הייתה תקופה טובה ומאתגרת, והבנתי שוב שאני רוצה לתת עוד מעצמי".



בחודש שעבר, סגן מרין עברה את המשוכה הבאה וסיימה קורס קצינים, ולאחר מכן המשיכה להשלמה של הגדודים המעורבים. "ההשלמה מעולה, רלוונטית וממקצעת בעבודה- הגנת יישובים, מעצרים ופעילויות נוספות", היא מספרת. "הרגשתי שיש לי אחריות כשאחזור לגזרה ונותנים לי את הפלטפורמה להיות הכי מקצועית וטובה".

בעקבות הטלת עוצר היציאות על הבסיסים הסגורים, שהחלה בשל התפשטות נגיף הקורונה, שהתה נועה בבה"ד במשך 45 ימים. כמו כן, החופשה הרגילה שהייתה אמורה להיות לה לאחר השלמת הקצונה התבטלה, אך נועה מספרת שאלו דברים שרק חישלו אותה וגרמו לה לרצות יותר לעלות לקו ולפקד כמפקדת מחלקה. כמו כן, היא מספרת שעד כמה שהשירות שלה משמעותי עבורה, פחות חשוב לה להוכיח לאחרים שהיא יכולה.

״אני לא מחפשת להוכיח לאף אחד שאני לוחמת בגדוד מעורב ושזה עובד, מה שחשוב לי זה שהגדוד יהיה ברמה המבצעית הכי גבוהה, שאנשים יקומו בבוקר עם סיבה: להגן על אזרחים", היא מסכמת. "חשוב לי שיבינו מה החשיבות שאנחנו פה ולמה אנחנו עושים את המשימה הזאת. יש גאווה לגדוד, זה מטורף שהגדוד הוקם לפני שלוש שנים ויש כבר מ"כים ומ"מ שגדלו בתוכו, אני מתרגשת לקראת הגיוס של אוגוסט 20, כולנו מחכים להם בגדוד".


סגן נועה מרין (צילום: דובר צה"ל)

סגן נועה מרין (צילום: דובר צה"ל)



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר